Logo

Denon 3805

Skriv et svar
06.09.2005 01.01.53 #1 av 9
Postet av: Torja
Har godt til anskaffelse av denne og kommer med kortfattet rapport om saken.

Jeg har hatt Pioneer 812 fra tidligere. Dette med auto oppsett sto for meg som en høydare, men det ble litt nedtur.

EQ oppsettet for rom kalibrering er sikker bra nok, men det ble mange feil, som at center ble satt som large og jeg satte dette som small. Videre var det litt krøll med oppsett i forhold til 7.1 oppsett. Det er viktig at man setter surund back som valg og ikke Auto 1 eller noe slikt(husker ikke helt type benevnelsen). Eller så minster du de bakerste kanalene i auto oppsettet.

Subb ble satt unna flere meter ennå den kun var knapt en meter unna microfonen.

Så her var det rom for korrigering. Ikke helt fornøyd med lydstyrken til de bakerste kanalene heller og måtte inn for å korigere i ettertid.

Alt i alt ingen høydare i forhold til Pioneer. Men, i sterio så var det definitivt bedre kontroll på lyden med musikk. Kraftigere på lyden merkets det også i sorund. Men utover dette merket jeg ikke noe bedre kontroll på effektene, men jag har kun hatt den i kort tid og må utforske dette bedere. Pioneer har jeg optimalisert etter lang tids bruk.

Fjernkontrollen var diger etter hva jeg er vant til. Tar litt tid å venne seg til. Fint med lys i fjern kontrollen hvis man ønsker helt mørkt rom. NB: Når jeg trykker på master volum på fjernkontrollen så skal det ikke mer ett et lett trykk til før lyden plutselig bilr veldig høy eller veldig lav, uvant for meg.

Kommer med mer info. når jeg har blitt mer vant til receiveren.

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 09.13.32 #2 av 9
Postet av: Bombadil
Gratulerer med et godt kjøp. Betalte du 8498,- ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 15.22.20 #3 av 9
Postet av: Torja
"Bombadil" skrev:Gratulerer med et godt kjøp. Betalte du 8498,- ?

Jepp :lol: Takker..

Må nok la receiveren spille litt en stund, for å få varmet den opp. Tenker det blir bedre oppløsning ettervært.
8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2005 15.24.49 #4 av 9
Postet av: Knut
8498,- må jo være en god pris for denne forsterkeren!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2005 00.03.46 #5 av 9
Postet av: Torja
Joa, dette er jo en god receiver etter spesifikasjonene. Den gror litt inpå deg over litt tid. Jeg var vant til Pioneer sin litt fetere lyd. Alt er en vane. Jeg blir sikker vant til Denon 3805 oxo. Lyd kalibrering via microfon er er noe nytt for meg. Etter å ha calibrert på nytt, så ble dette mye bedre etter egne ører, også begynner jeg å finne fram i menyene. :D

Sterio er viktig med direct og pure direct, se bilde...

vanlig sterio så får du med subb også.

Forskjellen mellom direct og pure direct er ikke stor etter egen mening. Denon er definitivt bedre på sterio enn Pioneeren men jeg syns hjemmekino lyden til Pioneer jeg hadde var vell så bra som denne på tross av kalibrering systemet, og det får en jo til å undres om det i det hele tatt er noe oppskrytt??!
ved å trykke "standard" og deretter cinema eller musik, eller game så får du optimalisert lyden etter disse parametrene. Greit nok. DSP menyen kan du bruke for å lage litt kunstige lyd effekter som konsert sal, kino sal osv.

Dette er noe bedre enn Pioneer. For dem dette må bety noe. Er usikker på Denon. Men så er jeg fryktelig vant til Pioneer lyden. Dette blir vanskelig. Skal jeg levere tilbake Denon og heller satse på Pioneer 2014i??!

Denon er kraftigere receiver enn den Pinoeer jeg var vant til, men som suround receiver syntes jeg Pioneer var ganske bra, til prisen. Usikker her, ja.
:roll:
8) Denon fjernkontroll.JPG Denon fjernkontroll.JPG ( 101,27734375 KB) Vist 630 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2005 15.05.57 #6 av 9
Postet av: Typhoon7
Jeg vet ikke hvilken EQ modus du bruker, men jeg ville holdt meg unna Normal hvis du hører på musikk i stereo..

Flat er min favoritt, hvis du skal bruke EQ.

Front og OFF er de som gjør minst "ugang" i stereo.

Det skal bemerkes at dette er min subjektive mening.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2005 20.02.15 #7 av 9
Postet av: Torja
Ja, jeg bruker EQ på front, har lest ett eller annet sted at det skal være en fordel. Takk for tips om Flat i sterio. Skal prøve ut dette. :D

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 22.49.35 #8 av 9
Postet av: Torja
Hvis man bruker gode CD innspillinger som lyd, så er EQ med flat innstillin på pure direkt å annbefale, etter egen mening. God lyd er det og har testet flere egne CD'er.

NB; har brukt Radio delen mye. Denne er den definitivt beste jeg har prøvd på receivere så langt. Enkel å sette opp. Bruker selv en kabel fra Radio out på kabel anlegget til receiveren. Dette ga svært bra lyd + utolig mange kanaler. (Fler enn jeg er vant til).. Lyd kvaliteten er også forbløffende god, selv i sterio.

Denon 3805 blir nok en receiver jeg kommer til å bruke i noen år framover. Kvalitetene i hjemmekinoen begynner å merkes, med god kanal seperasjon og krefter i overflod. Tok en stund før jeg forsto hvordan sette opp suround lyden, men den blir bedre ettervært.

Nytt merke krever sin mann. Mye å sett seg inn i. Denon har ikke akkurat den enkleste bruksanvisnign heller.

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.10.2005 23.46.41 #9 av 9
Postet av: Torja
"Torja" skrev:
EQ oppsettet for rom kalibrering er sikker bra nok, men det ble mange feil, som at center ble satt som large og jeg satte dette som small.
Subb ble satt unna flere meter ennå den kun var knapt en meter unna microfonen.

8)


Her vil jeg nok korrigere meg selv. Etter en stund(uker) med lytting, kom jeg til at subb ikke var optimal. Satte subb avstand slik receiveren hadde foreslått og trykket i bassen ble med ett mye bedre. Min subb er antagelig noe treg(billige greier) så derfor har receiveren korrigert den med noe lengre avstand. Er bare å bøye seg i støvet for Denon. Den hadde rett, til slutt, og ikke jeg.

Forøvrig har receiveren endelig løst seg opp litt og kring lyden er blitt venedannende god nå...
Men i surond syns jeg EQ kontrollen kan settes til normal(til film lytting) og flat ved musikk. I sterio fungerer front og flat utmerket. Men det er min subjektive mening.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar