Logo

Denon DVD-A1XVA med lyd ute av sync.

Skriv et svar
21.07.2006 13.59.55 #1 av 3
Postet av: Hodepine
Har nylig kjøpt en Denon DVD-A1XVA spiller, som jeg bruker i lag med en Sony 5000-serie forsterker og en Sony Grand Wega 60" (snart 2 år gammel TV, så den har oppløsningen men ikke inngangene).

Når jeg kjører SCART i TV'en for bilde og digital Coax i forsterkeren får jeg lyden bortimot et sekund ute av sync. Slår jeg av lyden forsterkeren og kjører lyden i høytalerene på TV'en er det like ille.

Hifiklubben (hvor jeg kjøpte den) sier det er pga forsinkelse i bildet på TV'en, og at jeg må stille lip-sync på forsterkeren. Nå går lip-sync på forsterkeren bare til 200 ms, noe jeg er redd ikke er nok (har ikke tatt meg bryet med å koble det sammen igjen ennå).

Nå ligger TV'en an til å bli byttet ut, siden Xbox 360'en er eneste som får kjøre høyoppløselig (gjennom VGA), men har forstått det kommer en del nye ting i september, og i mellomtiden vil jeg gjerne kunne ha lyden noenlunde i sync. Gode forslag til hvordan jeg får dette til?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2006 14.06.48 #2 av 3
Postet av: Rune
Hei og velkommen til forumet.

Hvis du har komponentinngang så hjelper det som regel å kjøre progressiv komponent inn da bildebehandlingen blir enklere for apparatet.

Løsningen kan være en ekstern lip sync boks.
Les foreks om en slik boks her:
http://www.audiophile.no/VisNyhet.asp?Id=35
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2006 17.27.06 #3 av 3
Postet av: Hodepine
Hei, og takk for svar.

Har bestilt en sånn boks, men med litt eksperimentering med DVD-spilleren nå oppdaget jeg at lyden faktisk er for sent i forhold til bildet, ikke omvendt som pleier å være tilfelle ut fra det jeg har lest på forskjellige forum. Jeg ser leppene bevege seg før lyden kommer. DVD-spilleren kan justere inntil 30 ms tilbake, så det har gjort situasjonen litt bedre, men kunne godt trengt 10-20 ms til tipper jeg.

Vil det hjelpe å endre høytaleroppsettet på forsterkeren kanskje? Ser ikke helt hvordan jeg skal få lyden til å komme tidligere ut, men aner ikke hvordan jeg skal få bildet til å komme senere heller. Kjøpe en laaang SCART? :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar