Logo

Det store valget...

Skriv et svar
23.05.2005 14.05.51 #1 av 18
Postet av: _LarZen_
Jeg har lyst på et nytt tv og da er det naturlig å gå for lcd eller plasma.
Jeg så på for lenge siden et vanlig CRT tv som hadde Pixel Plus og synes det er det råeste jeg har sett til dags dato.

Om jeg vil ha noe slikt men på LCD/Plasma hva skal jeg velge da? Det er uaktuelt å betale i bøtter å spann. En 42" er å foretrekke selvf men 32" går vel ok det også.

Et HD klart tv er vel det beste å satse på?

Jeg så et tv som stod på forsiden på Hjemmekino.no som heter Philips 32PF7320. Her er link til info om det--> http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=133

Åssn er dette tro? Det har jo full HD støtte og har Pixel Plus.... Har ikke funnet dette på noen nettsider til salgs enda.

Noen som kan hjelpe meg litt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 15.21.17 #2 av 18
Postet av: Rune
Den TV'n som gir mest wow faktor overfor de fleste er Philips sin 9986 serie som finnes i 32", 37" og 42". Denne serien er på ut og 7320 serien er en TV som nok har mange av de samme egenskapene. Selv om denne har Pixel Plus 1 isteden for Pixel Plus 2 tror jeg nok den fortsatt vil gi en del "wow" faktor på bildekvalitet.

Når det gjelder butikker som har den så sa min lokale Elkjøp at de forventet den inn i forrige uke. Jeg vet ikke om de har fått den, eller om den er forsinket fra Philips. Ofte så er det en del forsinkelser på nye produkter.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 17.27.28 #3 av 18
Postet av: _LarZen_
"Rune" skrev:Den TV'n som gir mest wow faktor overfor de fleste er Philips sin 9986 serie som finnes i 32", 37" og 42". Denne serien er på ut og 7320 serien er en TV som nok har mange av de samme egenskapene. Selv om denne har Pixel Plus 1 isteden for Pixel Plus 2 tror jeg nok den fortsatt vil gi en del "wow" faktor på bildekvalitet.

Når det gjelder butikker som har den så sa min lokale Elkjøp at de forventet den inn i forrige uke. Jeg vet ikke om de har fått den, eller om den er forsinket fra Philips. Ofte så er det en del forsinkelser på nye produkter.


Hei Rune og takk for svar! :D

Sjekket litt ang 9986 serien og det synes jeg ble alt for dyrt altså. Over 27 lapper for en 37" er for drøyt synes jeg.

Om du da Rune skulle anbefale et tv hvor det legges vekt på skarpt bilde på dvd og tvspill. Hva ville du anbefalt? La oss si at smerte grensa er rett under 20 lapper.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 17.29.50 #4 av 18
Postet av: _LarZen_
En ting... jeg så at Elkjøp selger PHILIPS 107FP4 til rett under 15 lapper nå. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000t3Yqfgmc?ProductID=lXrD4QFWW44AAAEDtyBsHMKF&CatalogCategoryID=xdnD4QFWBJIAAAEDduGtBDZr&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=PHILIPS%20107FP4 Oj en lang link gitt...

Det er jo "rimelig" men er jo ikke HD støtte osv...har du sett dette tv'n og ville du si at det er noe bra evnt?

Takker :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 17.41.20 #5 av 18
Postet av: Rune
Joda jeg har sett denne TV'n. Jeg har kunn sett den tilkoblet parabol via antenne ledning. Bildet var faktisk helt kurrant. Sammenlignet raskt med en JVC som hang ved siden av som kostet 10k ekstra og bildet var iallfall ikke noe dårligere.

TV'n er i tillegg fin siden den ikke har høyttalere på siden eller under. (de er montert bak) Man kobler den bare til stereoanlegg.

TV'n er desverre ganske ribbet når det gjelder tilkoblinger, men jeg tror det er et alright kjøp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 17.43.55 #6 av 18
Postet av: Rune
Når det gjelder anbefaling av TV så vet jeg blant annet Elkjøp vil få inn de ny LCD apparatene fra LG med LED baklysning. Tror den modellen som de fikk inn het PX2 til slutt eller noe sånt (finner ikke info hos LG enda) Den skulle havne noen tusenlapper under 20k ifølge den infoen jeg har. (for 32)

1200:1 i kontrast og full HD-ready. Den ville jeg tittet på . Tror også den kommer i 37" versjon.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 17.56.00 #7 av 18
Postet av: _LarZen_
Takk for svar, må gå inn i tenke boksen og se når dem får evnt in LG tv'ne. :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 18.00.36 #8 av 18
Postet av: Rune
Ja tror det er en spennende TV. LG og Philips produserer panelene i lag og ting tyder på at LG er raskere ute med de nyeste LED panelene. Foreløpig har ikke Philips noen skjermer med slik teknologi som vil bli lansert med det første.

Jeg mener at prisen jeg hørte snakk om var 16.995,- for LG 32" med LED.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 18.17.27 #9 av 18
Postet av: _LarZen_
Ja det blir spennans å se. Jeg har tenkt lenge på egentlig å kjøpe et vanlig CRT tv med Pixel Plus men har syntes det er litt nederlag å kjøpe et vanlig CRT tv lissom.

Men Philips CRT tv'r som har Pixel Plus er jo rimelig konge da. Ser at Elkjøp selger toppmodelen med Pixel Plus til 9000,- nå.

Jeg har jo egentlig ikke sett noe som har et så sykt klart bilde som det. Om en da ikke teller med Pioneer som kjører HD signaler da...

Det er model PHILIPS 32PW9319 som dem nå selger til 9 blang i en liten periode.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_0000_e5ml8cw?ProductID=v1DD4QFWjUUAAAEDvOutBDp7&CatalogCategoryID=HQLD4QFW%2e5gAAAEDhOGtBDZr&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=PHILIPS%2032PW9319

Har lekt litt med tanken på å kanskje gå for et slikt tv og heller kaste meg på LCD/Plasma senere når HD er mere utbredt og svakheter og ikke minst prisen på dem er blitt presset ned.

Vet ikke hva du tror jeg Rune om det er "verdt" å gå for det Philips CRT tv'n...er jo rimelig rått bilde da. Synd bare at det er en gigantisk kasse....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 18.28.13 #10 av 18
Postet av: Rune
Personlig gjorde jeg samme valget i fjor høst da jeg investerte i en 32" CRT TV. Jeg fant ut at jeg heller satset på CRT til 9000 og venter i noen år til jeg får en flatskjerm som tilfredstiller de fleste krav til en pris som jeg er villig til å betale.

Men nå er jeg så heldig at jeg har en samboer som absolutt ikke bryr seg om at jeg bruker enhver ledig kvadrat cm til høyttalere og annet utstyr.

En annen grunn til valget er at jeg skal kjøpe projektor i løpet av høsten. Den vil tilfredstille kravet om stort bilde ved film. Hadde jeg ikke hatt noen planer om projektor ville jeg nok satset på en større flatskjerm. F. eks 37" fra Panasonic. (plasma)

Min drøm er at om 2 år får jeg en 46" LCD med 10.000:1 og 1920 x 1080 til under 25k. (samsung har presentert en slik modell på messe allerde) Da tror jeg at jeg kommer til å slå til.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2005 18.49.22 #11 av 18
Postet av: _LarZen_
Det spørs nok om jeg kommer til å sitte på gjerdet enda litt til ja. En skal jo bli fornøyd når en først skal ha seg en skikkelig skjerm også da.

Jeg har idag en 32" fra Philips som er vel nå 7år+ gammel. Den begynner å slite med at når et mørkt bilde kommer så bruker den lenger å lenger tid på å gjøre bildet lysere igjen...den kommer gradevis lissom. Hehe. Ikke helt bra.

Spørs om jeg går til Elkjip å plukker opp det Philips CRT apperatet imorra. Får sove litt på det... :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 11.28.44 #12 av 18
Postet av: Baal-Zebub
"Rune" skrev:Når det gjelder anbefaling av TV så vet jeg blant annet Elkjøp vil få inn de ny LCD apparatene fra LG med LED baklysning. Tror den modellen som de fikk inn het PX2 til slutt eller noe sånt (finner ikke info hos LG enda) Den skulle havne noen tusenlapper under 20k ifølge den infoen jeg har. (for 32)

1200:1 i kontrast og full HD-ready. Den ville jeg tittet på . Tror også den kommer i 37" versjon.


Var det denne LG'en du tenkte på (2 linker):

http://www.braskens.com/?Link=http://ww ... emId=21428

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetai ... el=NOTHING
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 12.16.17 #13 av 18
Postet av: Rune
Nei faktisk ikke. Den heter noe annet, men kan godt hende de er identisk spesifisert.

Husker at den ikke het LP1 når jeg fikk se spesifikasjonene for en stund siden.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 13.02.31 #14 av 18
Postet av: _LarZen_
Da har jeg vært å kjøpt med det CRT tv'n fra Philips. Er skikkelig fornøyd og det er et bilde som knuser mye av det jeg har sett på LCD/Plasma synd det er en gigantisk klomp.

Men fikk et skikkelig bra tv for lite penger her synes jeg...8995,- er jo ikke ille :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 17.25.53 #15 av 18
Postet av: Typhoon7
Gratulerer med ny TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar