Logo

Digital eller ikke

Skriv et svar
06.02.2005 03.45.10 #1 av 3
Postet av: Heidi
Titta litt rundt, lurer litt på om noen har peil på om det lønner seg å bruke pc til å se på tv/parabolsendinger... sjekk link

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117298&cks=PRL

Jeg ser det som dumt og konvertere digitalt til analog for så å gjøre det digitalt igjen.. ???? Har selv en LG RZ-42PX12x og er veldig fornøyd med det, fungert utmerket i en mnd tid, men har lyst til bittelitt bedre bilde på parabolsendingene, veldig bra bilde om natten, men dårligere på dagtid.
Rune: konverterer du et jpg bilde til et gif så er det ikke rart det blir sjatteringer eller "ruter", såvidt jeg husker har gif bare 265 farger og det er jo mindre enn jpg og da er det ikke rart det blir dårligere...
Syns egentlig hele 8-bits og 10-bits diskusjonen er helt borte i natta, fordi bevegelige bilder.. jeg kan ikke se forskjell.. mulig dere som bare leser vet bedre.. ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2005 19.03.05 #2 av 3
Postet av: Rune
Det største problemet med digital parabol er at mange kanaler sender med elendig kvalitet.

Vet ikke om du kommer til å merke så enormt mye bedre med digital tilkobling. Hos en kompis som har HTPC og Pioneer plasma blir bildet betraktelig bedre med komponent enn HDMI. (blir mye graderinger ved HDMI)


Når det gjelder graderinger på plasma skjermer så syns jeg det er stor forskjell mellom apparatene. Syns pansonic sin Viera serie er best på dette. Spesielt i ansikter er det enkelt og se graderinger.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2005 19.10.27 #3 av 3
Postet av: Ken
Hva med HTPC og LCD via digitaltuner kort? Noen som har testa? Hvordan ser desktop'en ut via HTPC, DVI-HDMI og plasma? Blir den like klar og skarp som en DVI-HDMI til LCD?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar