Logo

Digital Perfection Norge

Skriv et svar
24.02.2005 17.28.45 #16 av 46
Postet av: Tercius
Har spinka og spart til plasma, men vet ikke om jeg tør satse på disse kara her siden d er så mange som har negative ting å si om dem.
Det er jo ikke lengre enn en dags kjøring hvis det er bare juks, men kjøper jeg der er det ikke snakk om noe forskuddsbetaling, forskudd betaler jeg ikke uansett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2005 17.44.17 #17 av 46
Postet av: Knut
"Tercius" skrev:Har spinka og spart til plasma, men vet ikke om jeg tør satse på disse kara her siden d er så mange som har negative ting å si om dem.
Det er jo ikke lengre enn en dags kjøring hvis det er bare juks, men kjøper jeg der er det ikke snakk om noe forskuddsbetaling, forskudd betaler jeg ikke uansett.


Du gjør det riktig i å ikke betale på forskudd. Hold deg til din lokale Hi-Fi Klubben/Center-butikk, Elkjip eller hva som helst. Skal du handle på nettet så sats på de du vet er seriøse. Andres referanser er heller ikke alltid å stole på.
Komplett.no, Mpx.no, Xd.no, Netshop.no er alle seriøse aktører - men for all del, ting kan gå galt her og - men du blir ikke lurt.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.02.2005 08.44.50 #18 av 46
Postet av: Schumacher
Jeg har snakka med disse gutta pr tilf og mail....
Det ER mulig å betale i oppkrav som privatkunde,så hva har du å tape på det...???
Du sparer tross alt 5000 på Pioneer PDP 435 HDE og LG RZ42PY10....
Prisene deres er så presset at han kunne ikke gi rabatt om jeg bestilte 2 tv,er og 2 Denon 2910 dvd spillere....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.02.2005 11.09.12 #19 av 46
Postet av: Knut
"Schumacher" skrev:Jeg har snakka med disse gutta pr tilf og mail....
Det ER mulig å betale i oppkrav som privatkunde,så hva har du å tape på det...???
Du sparer tross alt 5000 på Pioneer PDP 435 HDE og LG RZ42PY10....
Prisene deres er så presset at han kunne ikke gi rabatt om jeg bestilte 2 tv,er og 2 Denon 2910 dvd spillere....


Du kan gjerne betale i oppkrav på postkontoret, men du har ikke anledning til å undersøke forsendelsen før du har betalt og fått den overlevert ... det er fremdeles en risiko for at du ikke får det du bestiller. Få med faktura, da er det selger som til slutt sitter igjen med risikoen ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2005 08.49.59 #20 av 46
Postet av: Schumacher
Ta to dype drag med lungene nå Knut og prøv å tenk klart.....
Tror du virkelig disse gutta driver å sender ut katronger med isopor eller sagflis til kundene når de sender i oppkrav...????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2005 10.47.03 #21 av 46
Postet av: Knut
"Schumacher" skrev:Ta to dype drag med lungene nå Knut og prøv å tenk klart.....
Tror du virkelig disse gutta driver å sender ut katronger med isopor eller sagflis til kundene når de sender i oppkrav...????


Jeg sier ikke at disse gutta gjør det, men om noen skulle drive med tuskete butikk så;

I oppkrav? Ja
Med faktura? Nei

Man kan jo nesten daglig lese om folk som blir lurt på f.eks Finn.no o.l., de får tilsendt en pose med hundemat osv ... i nettopp oppkrav.
Får man vedlagt faktura kan man tilbakeholde kjøpesummen med hjemmel i forbrukerkjøps/kjøpsloven om man ikke har fått oppfylt kjøpet etter avtalen. Betaler du i oppkrav er summen betalt før du får undersøkt varen, og da må du gå på selger for å kreve pengene tilbake - lykke til.

Profesjonelle sender heller ikke pakker med isopor - de matcher vekten med originalvaren.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2005 10.55.27 #22 av 46
Postet av: Rune
Og sende faktura er ingen god løsning for en butikk. Det er rett og slett ikke gjennomførbart. Har tidligere jobbet i en nettbutikk som solgte med faktura og selv etter flere måneder så var under halvparten betalt. Det er f.eks ingen butikker som har rådt f.eks å ha flere millioner i utestående hos kunder og med slik lav avanse det er i elektronikk bransjen så vil en ubetalt plasma TV ofte føre til at de må selge 200 ekstra slike apparater for å dekke inn tapet.

Ser heller ingen problemer med å betale på forskudd hvis butikken man skal handle hos er kjent for å være seriøs og man vet at det er en aktør som kommer til å være i bransjen også senere. Tror jo f.eks at ingen vil ha problemer med å betale en plasma på forskudd hos f.eks Elkjøp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2005 11.03.42 #23 av 46
Postet av: Knut
"Rune" skrev:Og sende faktura er ingen god løsning for en butikk. Det er rett og slett ikke gjennomførbart. Har tidligere jobbet i en nettbutikk som solgte med faktura og selv etter flere måneder så var under halvparten betalt. Det er f.eks ingen butikker som har rådt f.eks å ha flere millioner i utestående hos kunder og med slik lav avanse det er i elektronikk bransjen så vil en ubetalt plasma TV ofte føre til at de må selge 200 ekstra slike apparater for å dekke inn tapet.

Ser heller ingen problemer med å betale på forskudd hvis butikken man skal handle hos er kjent for å være seriøs og man vet at det er en aktør som kommer til å være i bransjen også senere. Tror jo f.eks at ingen vil ha problemer med å betale en plasma på forskudd hos f.eks Elkjøp.


Helt enig, jeg betaler selv forskudd hos aktører jeg vet er seriøse.
Det er en del aktører som sender ut faktura og benytter seg av factoring-avtaler - men vet ikke hvordan det er med rene elektronikk-nettsteder.

Synes forresten det er merkelig at Digital Perfection Norge ikke nevner angrefristloven ... virker som de tar ting som det kommer ... synes fremdeles det er merkelig at de kan selge B&W-høyttalere ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2005 11.07.25 #24 av 46
Postet av: Tercius
Skjønner at det er lett å skape panikk blant mennesker.
Nå er det nevnt her at de kanskje ikke er seriøse, så nå vil neppe noen som heslt kjøpe noe som helst hos de her karene før en eller annen har prøvd dem.

Tror jeg skal prøve meg på å kjøpe noe og se hva jeg får, da jeg har lyst på en LG RZ42py10 og de er definitivt billigst på dette, men jeg tror jeg prøvekjøper noe annet først da....
Eller skal jeg gå for TV` n med en gang...valgets kval
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2005 11.10.36 #25 av 46
Postet av: Knut
"Tercius" skrev:Skjønner at det er lett å skape panikk blant mennesker.
Nå er det nevnt her at de kanskje ikke er seriøse, så nå vil neppe noen som heslt kjøpe noe som helst hos de her karene før en eller annen har prøvd dem.

Tror jeg skal prøve meg på å kjøpe noe og se hva jeg får, da jeg har lyst på en LG RZ42py10 og de er definitivt billigst på dette, men jeg tror jeg prøvekjøper noe annet først da....
Eller skal jeg gå for TV` n med en gang...valgets kval


Prøvekjøp noe først, men ikke publiser hva du tenker å kjøpe.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2005 11.13.36 #26 av 46
Postet av: Typhoon7
"Knut" skrev:Synes forresten det er merkelig at Digital Perfection Norge ikke nevner angrefristloven ... virker som de tar ting som det kommer


Grunnen til det er nok at loven i dag heter Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). :wink:

Men den nevnes heller ikke, men de sier de følger gjeldende lover.

Ser også de henviser til Lov om kjøp (kjøpsloven) for oss private forbrukere er ikke denne relevant i denne sammenhengen, da det er Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven) som gjelder.

Slike småfeil som dette gjør at jeg ikke kommer til å handle der.

For interesserte: Dere kan lese Ehandelslovens paragraf 8 om tjenesteyterens opplysningsplikt om virksomheten.

Man skal ikke dømme de på forhånd. Det er godt med økt konkurranse i et marked.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2005 11.16.16 #27 av 46
Postet av: Tercius
""""
Kjøpsvilkår



Alle priser er inkludert MVA samt gebyrer (miljøgebyr ol.).

Du vil motta en bekreftels vedr levering kort tid etter at du har lagt en ordre.
Betaling skjer ved forskudd eller ved faktura.
Leveringstid fra 1-10 dager.""""

Ser det er jo mulighet å betale med faktura hos de..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2005 15.12.05 #28 av 46
Postet av: Knut
FAQ fra http://www.dpnorge.no

"FAQ
Q: Jeg har vært i kontakt med ett firma som sier at de har enerett,

til ett merke, hvordan kan det ha seg at dere selger dette?

A: Det er rett til fri konkurranse i Norge.

Sjekk http://www.wto.org eller http://www.lovdata.no

For å ta ett eksempel, det finnes flere som selger Audi i Norge fordi om det er Møller Gruppen som har enerett til det. (Altså uten om Audi forhandlere)

Altså fri konkurranse!"


Er litt usikker, men vet noen om forhandlere utenom Møllergruppen som selger nye Audier (ikke brukt eller bruktimport)
Eller andre forhandlere som selger Bower & Wilkins - høyttalere?

Bare lurer, kan jo godt hende det er fri konkurranse, men leverandører kan jo velge seg ut en kjede som får eneimport- og eneforhandlerrett, slik som f.eks Hi-Fi Klubben har på B&W ...

Skjønner ikke helt hva som menes med denne setningen: Det finnes flere som selger Audi i Norge fordi om det er Møller Gruppen som har enerett til det ... ? Møller Gruppen har altså enerett, men flere selger det? Ikke nye vell?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.03.2005 08.40.37 #29 av 46
Postet av: Schumacher
Skjønner ikke at noen selger,og hvertfall kjøper nye Audi i det hele tatt jeg.... :twisted: 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.03.2005 14.47.25 #30 av 46
Postet av: Knut
"Schumacher" skrev:Skjønner ikke at noen selger,og hvertfall kjøper nye Audi i det hele tatt jeg.... :twisted: 8)


Audi er best. Tenk deg en Audi RS6 stasjonsvogn, tilsynelatende normal familiebil - og den kjører fra det meste av Porscher og Ferrarier - Muahahahaha
Audi uten quattro derimot ... det ville jeg ikke hatt.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar