Logo

Dipoler

Skriv et svar
06.03.2006 23.33.00 #1 av 6
Postet av: zerum
Hvor får en tak i det??utenom B&W,
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 10.02.46 #2 av 6
Postet av: Alas
Hvis du mener dipol-høyttalere så har har man da noen å velge mellom.

Forsman, mener jeg noen het, Etera som TonArt selger er vel dipol. Magnepan mener jeg også er dipoler.

Og det finnes sikkert flere, men at B&W skal levere dipoler var nytt for meg.....

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 15.49.45 #3 av 6
Postet av: zerum
De var noe slikt jeg tenkte meg,til å bruke som bakhøytalere
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... e_Sort.htm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 19.29.13 #4 av 6
Postet av: Alas
Jammen da så!! Da skjønner jeg. Når jeg hører dipol da tenker jeg på høyttalere som ikke har høyttalerkasser skjønner du. Gjerne bare en baffel med element i.

De andre der kan jeg ikke hjelpe deg med dessverre, men hva har du av annet utstyr da? Det er jo ikke dumt å ha høyttalere i samme serie som resten.

Ville nok egentlig tro at de fleste høyttalerprodusenter leverer dedikerte bakhøyttalere og de vil vel gjerne inneha de egenskapene du leter etter, uten at jeg vet hvilke egenskaper du leter etter, jeg bare gjetter meg fram her.

Mvh og lykke til
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2006 20.25.59 #5 av 6
Postet av: zerum
Har Ikon6 front consept center og vifa 802 bak, hadde tenkt å få meg noen mindre bak som "sprer" lyden meir. Vifaene er nå på sidevegg og pga ei dør litt langt ute i rommet.har prøvd dei på bakvegg men det ser ikke bra ut,(størrelse)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 00.41.44 #6 av 6
Postet av: kid
Har vært inne på dipol selv, men fant ut at plastikk-fantastisk kontra "lydbildet" ikke veide opp for hverandre. Et par små monitorer i Ikon serien, med litt god kalibrering, tror jeg fungerer like godt for deg. Tro det eller ei, jeg ble selv overrasket iallefall.. Forresten, siden du har flotte fronter, ville jeg satset på å kjørt Ikon all-the-way på sikt. Like greit å begynne nå :)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar