Logo

Ditt Favorittmerke

Skriv et svar
07.10.2008 11.53.33 #1 av 8
Alle her på forumet har nok en forkjærlighet for enkelte merker, inkludert meg selv utenom at jeg er noen spesiell fanboy- selvom det sikkert kab virke slik i enkelte sammenhenger :wink:

Så folkens, hva er dine favorittprodusenter i TV og Hifi-verden ?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2008 15.20.56 #2 av 8
Postet av: petterab
Thule = konk :?

Har forsterker (IA150B) og balansert DVD audio spiller (husker ikke betegnelsen). Har vurdert å bytte favorittmerke...

Satser for tiden på Sony. Det er vel i grunnen på helt andre enden av særhetsskalaen. :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2008 14.36.35 #3 av 8
Postet av: Skrotnisse
Hadde du stilt meg dette spørsmålet for ca tre uker tilbake hadde det vært enkelt å svare: McIntosh!! Men mye har skjedd. Iløpet av disse litt-over-tre-ukene pælmet jeg ut parasound jc (hadde de i tre uker) og jbl array 1400 til fordel for Avantgarde duo og solo. Jeg og en kamerat av meg dro bort til Akto, plukket de nede, tok de med hjem og monterte de opp. Dette er høytalere som krever spinnvilt mye arbeid for å låte optimalt, men selv "rett opp av esken" låt de dauheftig. Første justering var å senke det store hornet for å senke lydbildet en smule. I går kveld fikk jeg endelig justert endel andre parametere, og selv med en yamaha 1800 begynner det å låte overraskende bra. Så jeg tar nok ikke for mye i når jeg sier at jeg er hodestups forelska i Avantgarde om dagen :mrgreen:
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2008 11.24.10 #4 av 8
Postet av: SVS Inderoy
Favoritt merke(r)...

SVS... Mye omtalt subwoofere og en favoritt blandt filmfolket :-D
Klipsch... Fantastisk høytalere til film :-D Men faller ikke i smak til musikk, så filmhøytalere vil bli byttet ut i fremtiden.
Rotel... Et sikkert kjøp når det kommer til effektforsterkere. Skal selv bruke til Stereo oppsett i fremtiden.
Parasound... Nok et sikkert kjøp. Kommer til og benytte effekt fra parasound til hjemmekinoen.
B&W... mange fantastisk gode høytalere. Kommer til og benytte B&W til stereo oppsett i fremtiden.
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2008 11.28.29 #5 av 8
Postet av: kjelle
Når det kommer til hjemmekino så må jeg si at Pioneer aldri har skuffet meg ved et kjøp. Megafornøyd med absolutt alle komponenter jeg noen gang har kjøpt !

I bilstereosammenheng så sverger jeg alltid til Alpine, fantastisk gode komponenter!
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2008 20.51.14 #6 av 8
Postet av: Zleepyme
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Alle her på forumet har nok en forkjærlighet for enkelte merker, inkludert meg selv utenom at jeg er noen spesiell fanboy- selvom det sikkert kab virke slik i enkelte sammenhenger :wink:

Så folkens, hva er dine favorittprodusenter i TV og Hifi-verden ?


Pioneer 50" er en soleklar favoritt, og selve referansen på et godt tv bilde. Bare synd at de koster skjorta.
LG er tven jeg har valgt fordi den har et genialt flott design, og bildet er superb. Og man kan faktisk ha to LG 50PG6010 til prisen for en Pioneer;)

Dali er høyttalerprodusenten i mitt hjerte. Har alltid likt lyden i de forskjellige som jeg har hatt. Sant skal sies, så har jeg ikke forsøkt andre merker. Rart med det der. Tok meg lang tid for å bytte recivermerke fra Denon til Yamaha, man blir vel litt fanboy når man er fornøyd med ting;)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2008 21.08.29 #7 av 8
Postet av: 900sl
Har levt med System Audio noen år, og er imponert over denne høytalerfabrikanten. I et rent hifi-oppsett er det en ener, etter mine ører :!:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2008 22.19.05 #8 av 8
Postet av: Torja
"Zleepyme
Dali er høyttalerprodusenten i mitt hjerte. Har alltid likt lyden i de forskjellige som jeg har hatt. Sant skal sies, så har jeg ikke forsøkt andre merker. Rart med det der. Tok meg lang tid for å bytte recivermerke fra Denon til Yamaha, man blir vel litt fanboy når man er fornøyd med ting;)[/quote skrev:

Må si jeg liker Dali som høytaler merke godt jeg og. Har jo for det meste brukt dem og vært relativt godt fornøyd hele veien. De kan være litt "harde" i lyden så riktig utstyrs matsjing er viktig.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar