Logo

Dolby digital , dts?

Skriv et svar
12.06.2005 20.36.05 #1 av 3
Postet av: maartn
hei

Jeg er litt usikker på hva jeg skal bruke av sorround formater.. Når jeg prøver å sette på dolby digital så driver den bare å blinker.. og jeg har koblet sammen dvd og forsterker med en slik digital kabel.. jeg har brukt pro logic II i det siste.. hva er best liksom? hørt at dts er best? jeg kan også velge mellom mange forskjellige dsp saker.. er dette sorround?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2005 21.14.15 #2 av 3
Postet av: Runel
Hei,

Når du kjører Dolby Prologic så "mikser" forsterkern til lyden i hver enkelt høytaler dette kan en gjøre selv med et Stereo signal. En kan på mange forsterkere legge til effekter på surround lyden (DD(Dolby Digital),DTS) så såfremt den i utgangspunktet står på DD så vil dette være surround. Liker selv å kjøre ren DD eller DTS. DTS pleier å være best. Har du gått inn i Meny en på forsterkeren og aktivert hvilken digital inngang lyden fra DVD kommer fra? Pleier å komme i displayet på forsterkeren når enten DD eller DTS er valgt. Har du justert DVD for digtal lyd ut?
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2005 06.19.16 #3 av 3
Postet av: Typhoon7
I tillegg må du muligens også aktivere DD og DTS i lydmenyen på DVD-spilleren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar