Logo

DTS = 0 lyd

Skriv et svar
03.08.2004 12.38.10 #1 av 5
Postet av: msoen
Jeg har en HK AVR330 og HK DVD20 med optisk kabel.

Da jeg bruker Dolby Digital 5.1 fungerer alt fint men, da jeg skal bruke DTS (velger da DTS lydspor på DVD'en) og velger DTS lyd på HK'en kommer det ingenting frem i høytalerene...
Ikke sus engang...

Noen som har vært borte i noe lignende eller kan hjelpe meg med å løse prob :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2004 13.06.55 #2 av 5
Postet av: Northern|
ja... jeg vil rett og slett tro at forsterkeren ikke støtter dts.. eller så har du feil audio eller speaker innstillinger på dvd-spilleren.
some people are music lovers - I can`t make love without.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2004 13.20.10 #3 av 5
Postet av: msoen
Forsterkeren støtter DTS... Den er grei. Når det gjelder DVD spilleren skal den også være OK... det er ikke noe speaker inst. på den unntatt å velge lydspor og der er det valgt DTS..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2004 13.32.48 #4 av 5
Postet av: Rune
Har du sjekket oppsettet til DVD spilleren at han kjører ut DTS. De fleste DVD spillere kan settes til å kjøre ut PCM hvis man ikke har en DTS forsterker. Mange DVD spillere kommer slik standard oppsatt.

Er det forresten nødvendig å sette Harman forsterkeren til DTS. De fleste skjønner det selv så lenge man har satt til rett inngang.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2004 13.43.33 #5 av 5
Postet av: msoen
Takk for tipset :) Stikker hjem for å prøve nå...

Har hørt det ifra flere om at du ikke trenger å sette det man. men jeg vet ikke om det er noe forskjell på de gamle og nye modellene av AVR.... skal se om den skjønner automatisk... Det står ihvertfall på riktig inngang, det skjønte'n med en gang..

Gir tilbakemelding hvis det ikke fungerer...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar