Logo

DVD Spiller med HDMI

Skriv et svar
03.07.2006 20.25.33 #1 av 10
Postet av: dr_bull
Er det noen som har testet noen av disse?

Panasonic DVD-S52 til 1.495,-
Philips DVP5900 til 1.495,-
Toshiba SD-350 til 1.495,-
Pioneer DV-696 til 1.795,-

Alle har HDMI og tar DivX... Noen som har en slik en hjemme?
mvh: Dr_Bull - Når UHDV Kommer, Da Skal Jeg Ha En Ny TV!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2006 20.49.45 #2 av 10
Postet av: Kim
Har en Samsung HD-950 som støtter HDMI + Divx.

Kjempespiller til prisen! (1500 ca)
Det var den beste spilleren jeg fant i den prisklassen når jeg kjøpte den for bare 2-3 måneder siden ihvertfall.

Men Samsung har kommet en ny en nå, den heter Hd-860 og fikk 5\5 stjerner i siste utgave av What Hifi.

Den oppskalerer til ikke bare 720, men også 768p og selvfølgelig 1080i.
At den oppskalerer til 768p er jo genialt om du har en plasma-tv med 1024x768 oppløsning :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2006 21.27.53 #3 av 10
Postet av: lenny25
Et lite spørsmål i den forbindelse; Har jeg mye å hente på å kjøpe en ny DVD-spiller med HDMI istedenfor å bruke scart med RGB som jeg har nå? TV'en støtter 1080i med 1024x768. Må man opp i litt pris på spilleren eller holder det med en billig en med HDMI for å få bedre bilde?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2006 21.35.08 #4 av 10
Postet av: Kim
"lenny25" skrev:Et lite spørsmål i den forbindelse; Har jeg mye å hente på å kjøpe en ny DVD-spiller med HDMI istedenfor å bruke scart med RGB som jeg har nå? TV'en støtter 1080i med 1024x768. Må man opp i litt pris på spilleren eller holder det med en billig en med HDMI for å få bedre bilde?


Før jeg kjøpte min Hd950 så brukte jeg en Denon med komponent utgang, riktignok kun en 10 bits\55mhz dac.

Etter å ha stilt inn spilleren og tv'n riktig så opplevde jeg et mye bedre bilde via HDMI.

En billig hmdi-spiller (men finn den beste budsjett-spilleren) kommer til å løfte bildet betraktelig.
Men ville sendt 720p\768p ut fra dvd-spilleren, med 1080i så må TV'n nedskalere signalet til skjermens oppløsning, og da foretas det 2 skaleringer istedenfor 1 - og det blir et dårligere bilde..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 08.23.41 #5 av 10
Postet av: ovegeir
"Kim" skrev:Har en Samsung HD-950 som støtter HDMI + Divx.

Kjempespiller til prisen! (1500 ca)
Det var den beste spilleren jeg fant i den prisklassen når jeg kjøpte den for bare 2-3 måneder siden ihvertfall.

Men Samsung har kommet en ny en nå, den heter Hd-860 og fikk 5\5 stjerner i siste utgave av What Hifi.

Den oppskalerer til ikke bare 720, men også 768p og selvfølgelig 1080i.
At den oppskalerer til 768p er jo genialt om du har en plasma-tv med 1024x768 oppløsning :)


Det står ingenting i manualen til HD860 at den støtter 768P. Spørsmålet er jo også om de fleste plasma skjermene vil støtte 768P via HDMI inngangen. Jeg har selv en Pioneer 436FDE og denne støtter ikke 1024x768, dvd 1:1 pixelmapping via HDMI.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 09.06.04 #6 av 10
Postet av: orso
"Kim" skrev:
"lenny25" skrev:Et lite spørsmål i den forbindelse; Har jeg mye å hente på å kjøpe en ny DVD-spiller med HDMI istedenfor å bruke scart med RGB som jeg har nå? TV'en støtter 1080i med 1024x768. Må man opp i litt pris på spilleren eller holder det med en billig en med HDMI for å få bedre bilde?


Før jeg kjøpte min Hd950 så brukte jeg en Denon med komponent utgang, riktignok kun en 10 bits\55mhz dac.

Etter å ha stilt inn spilleren og tv'n riktig så opplevde jeg et mye bedre bilde via HDMI.

En billig hmdi-spiller (men finn den beste budsjett-spilleren) kommer til å løfte bildet betraktelig.
Men ville sendt 720p\768p ut fra dvd-spilleren, med 1080i så må TV'n nedskalere signalet til skjermens oppløsning, og da foretas det 2 skaleringer istedenfor 1 - og det blir et dårligere bilde..

Har hørt forskjellige erfaringer på dette området. Noen har fått dårligere bilde fra å gå til en eldre og god DVD spiller med scart til en billig med HDMI. Tror nesten man må bare prøve selv. Mange sier også at bilde blir bedre med komponent enn HDMI.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 10.50.24 #7 av 10
Postet av: Typhoon7
Må si meg enig med bomholt.

Min mening er at det ikke er noen fasit på hva som er best. Det må prøves i hvert enkelt tilfelle.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 13.29.38 #8 av 10
Postet av: tommyan
Hei har selv Toshiba SD 350 som jeg bruke på min prosjektor nummer to, en Epson TW 600. Det er en knallspiller og gir et utrolig bilde via HDMI.
Spilleren kan du få ned i 1000kr. Det ga jeg for den på Nettdata.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 14.18.23 #9 av 10
Postet av: Rune`s hjemmekino
Virker som det er litt uvitenhet rundt dette HDMI spørsmålet.

At man har HDMI er ingen garanti for "utrolige bilder", like lite som at plasma garanterer "utrolige tv-bilder"...

Kvalitet koster fremdeles litt penger, og tror neppe at en DVD spiller til 1000 lappen med HDMI gir High End bilder slik enkelte hevder.

Kvalitet har alltid sammenheng med pris - uavhengig av HDMI, komponent eller Scart med eller uten RGB.

Dette må som bomholt og Typhoon 7 hevder, prøves ut i hvert enkelt tilfelle. Utstyr må passe sammen, og ingen kjede er sterkere enn det svakeste ledd.

Så får hver enkelt synes hva som helst med hvilket som helst....... ;)




" hva skal man med flat-tv når jenter er mye flottere å se på??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 14.58.04 #10 av 10
Postet av: Kim
Selvfølgelig er det ingen garanti for at man får utrolige bilder bare fordi spilleren har HDMI, men om man leser noen tester og finner den beste budsjett-spilleren med hdmi så får man en god spiller til en billig penge!

Samsungs HD-950 f.eks er blitt sammenlignet med dobbelt så dyre spillere,
selvfølgelig(!) er en spiller til 5-6-7-8 tusen en del bedre, men er ikke alle som gidder å bruke så mye penger på dvd-spiller.

Ikke nå som HD-DVD og Blu-Ray kommer.



Komponent VS HDMI..

En god dvd-spiller (og dyr) har som regel en meget god video dac og viser mer rolig bilde fra komponent ut (og enda bedre via hdmi). Noen mener komponent er bedre enn hdmi, andre det motsatte.

Det er uansett lettere å få godt bilde med en billig hdmi-spiller enn en billig spiller med komponent.
Skal du spare litt penger, men fremdeles få godt bilde - så er en spiller med hdmi utgang helt klart førstevalget.


Om HD-860 ikke støtter 768p så beklager jeg misvisende informasjon,
dette sto altså i testen.
Leste på sidene til Samsung og 768p var ikke nevnt der heller :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar