Logo

DVI-I til DVI-D

Skriv et svar
23.09.2006 18.23.51 #1 av 3
Postet av: Lsnake
Er ganske ny på alt med nye Tv'er, DVI koblinger og så videre. Kjøpte meg en DVI kabel, og gledet meg til å kople maskinen til TV'en.

Ack nei. Selvsagt måtte det finnes ti tusen forskjellige DVI kontakter. Nå viser det seg, at maskinen min har DVI-I, mens TV'en har DVI-D, og selvsagt er kabelen min DVI-I (Dvs, den har fire analoge pinner rundt den flate), noe som gjør at den ikke går inn i DVI kontakten på TV'en.

300 kroner i vasken, kan ikke bruke kabelen. Det jeg lurer på er om jeg kan evt bryte av eller fjerne de 4 analoge pinnene rundt den flate, og om det vil fungere da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2006 10.12.07 #2 av 3
Postet av: boly
Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne fjerne de 4 analoge pinnene. De har jo ingen ting med det digitale overføringen slik jeg ser det.

Har du ikke mulighet for og butte kabelen, kan du jo likegjene prøve.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2006 17.45.32 #3 av 3
Postet av: Lsnake
Har fått fjernet de fire pinnene, men får av en eller annen grunn ikke kabelen inn i DVI porten på Tv'en likevel. Den går inn i PC'en derimot.

Det eneste jeg kan tenke meg, er om den flate pinnen er noe for bred for TV'ens kontakt, men synes det virker noe merkelig. Har liksom ingen annen forklaring, siden det virker som begge endene på kabelen går like langt inn(alltså både den som nå er uten de 4 pinnene og den med), og den går helt inn på den andre siden av kontakten(der du har 3X3 + 3X3 pinner). Så det må være noe med den flate tror jeg..

Ser ingen grunn til at den ikke skal gå inn, men likevel gjør den det bare ikke..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar