Logo

Effekt forsterker

Skriv et svar
27.05.2009 09.40.13 #1 av 8
Postet av: Jan frode
Hei

Er det noen som har erfaringer eller synspunkter om hvor mye ( eller lite ) det vil være å hente ut av annlegget mitt ved bruk av et effekttrinn for å drive frontene mine.

Tenker både på film og musikk delen.

På forhånd takk for alle svar.
Mvh
Jan Frode

Samsung PS64D8005-Yamaha 765-Cambridge Azur 651C-Hegel H200 -Hegel HD20-Vienna Acoustics Mozart Grand SE-Sony BDP-S370-ADB HDPVR 5720 SX -Harmony one-Acer Aspire Revo R3700.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 20.13.04 #2 av 8
Postet av: Flateng
Kommer jo litt ann på effektblokkene det. Er det noen spesielle blokker du tenker på?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.05.2009 21.07.37 #3 av 8
Postet av: Jorn.Finnerud
En integrert forsterker med theatre bypass vil nok kunne gi deg et løft både i hjemmekino og stereosammenheng.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2009 06.32.10 #4 av 8
Postet av: Jan frode
Takk for svar

Jeg har ikke sett meg ut noen spesielle forsterkere så jeg er åpen for alle forslag som vil passe for mitt oppsett.
Mvh
Jan Frode

Samsung PS64D8005-Yamaha 765-Cambridge Azur 651C-Hegel H200 -Hegel HD20-Vienna Acoustics Mozart Grand SE-Sony BDP-S370-ADB HDPVR 5720 SX -Harmony one-Acer Aspire Revo R3700.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2009 10.48.25 #5 av 8
Postet av: moses
"Jorn.Finnerud" skrev:En integrert forsterker med theatre bypass vil nok kunne gi deg et løft både i hjemmekino og stereosammenheng.


Er ute etter mer effekt selv. Har sett på flere rene effektforsterkere.

Men denne var ny: "Integrert forsterker med theatre bypass"

Gidder du å forklare litt for en fersking om hva dette er for noe og hva som gjør det til et godt valt?

Moses
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2009 11.47.35 #6 av 8
Postet av: Jorn.Finnerud
en integrert forsterker med theatre bypass betyr at den har en egen inngang hvor man kobler den til en hjemmekinoreceiver. Velger man den inngangen går man rundt volumkontrollen slik at forsterkeren jobber som en ren effektforsterker for receiveren. lydkilder som CD-spiller eller andre "audiofile" produkter kobler man til denne integrerte forsterkeren. da bruker man ikke hjemmekinoreceiveren når man vil nyte musikk i stereo.

Audiophile.no har en god oversikt over modeller med denne muligheten:

http://www.audiophile.no/?did=9074947
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2009 11.56.20 #7 av 8
Postet av: Torja
"Jan frode" skrev:Takk for svar

Jeg har ikke sett meg ut noen spesielle forsterkere så jeg er åpen for alle forslag som vil passe for mitt oppsett.


Effekt i sterio er ikke så dumt. Dine front høytalere vil garantert profitere på mer effekt. Store som de er. Så har receiveren mer effekt til de resterende høytalerne dine i ditt oppsett. Det er dog først og fremst i sterio modus du får mest utbytte med mer effekt på fronthøytalerne dine, men jeg opplevde selv at etter anskaffelse av ekstra effekt på fronthøytalere så kunne jeg skru ned antall db på senter høytaleren i mitt oppsett. Du må nesten prøve deg litt fram selv.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.05.2009 15.19.29 #8 av 8
Postet av: moses
"Jorn.Finnerud" skrev:en integrert forsterker med theatre bypass betyr at den har en egen inngang hvor man kobler den til en hjemmekinoreceiver. Velger man den inngangen går man rundt volumkontrollen slik at forsterkeren jobber som en ren effektforsterker for receiveren. lydkilder som CD-spiller eller andre "audiofile" produkter kobler man til denne integrerte forsterkeren. da bruker man ikke hjemmekinoreceiveren når man vil nyte musikk i stereo.

Audiophile.no har en god oversikt over modeller med denne muligheten:

http://www.audiophile.no/?did=9074947


Glimrende. Takk for hjelpen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar