Logo

Elberts kino

Skriv et svar
16.03.2005 11.27.18 #1 av 28
Postet av: elbert
Har dristet meg til å legge ut kinoen min... Jeg har interressert meg for lyd og bilde i mange år. Utstyret er handlet litt over tid. Kinorommet ble bygget opp fra scratch for tre år siden. Da med en 42" Thomson bakprosjeksjon bygget inn i veggen, alle komponentene ble også felt inn i samme vegg, alle kabler ble lagt i rør, og jeg var lenge godt fornøyd.

I vinter gikk tok jeg derimot det drastiske skritt å rive en vegg for å få plass til større bilde - og prosjektor. Deler av taket måtte også ned for å legge opp strøm til prosjektoren og legge bildekabelen skjult. Mye jobb i et relativt nyoppusset fint rom... men. Nå er det ferdig !! Jeg mener selv at resultatet er blitt veldig bra. Valget på prosjektor falt på Toshiba MT200. For å spare penger valgte jeg å male MDF med 05 Strax-maling. Fargen heter EMPIRE, og er lys grå. Vet ikke om dette er mye dårligere enn lerret men.. syns bildet ble bra, med progressive signaler.

Rommet er 3 X 7 meter, i utgangspunktet. Jeg flyttet ut "bildeveggen" 60 cm, og kledde veggen med MDF. Under "lerretet" fikk jeg da plass til en DVD-hylle og et rom for komponenter. Fronthøytalerne og suben står på en teppekledd scene som bygger 10 cm opp fra furugulvet.

Bildet er 230 cm bredt og Wide screen.

Prosjektoren ble hengt opp med Biltema høytalerstativ, etter tips fra et annet medlem ( takk !! - du sparte meg for mye penger :D )

I taket har jeg 11 downlights på dimmer, hvorav 3 av de står plassert over bildeveggen og er på egen bryter.

Bakerst i rommet har jeg bygget en hylle som flukter med sofaen, mine hjemmelagede høytalerstativ til bakhøytalerne kommer opp gjennom denne hyllen.

Neste skritt blir å flytte senterkanalen bak og få 6.1 lyd, og anskaffe en bedre senter foran. Kablene ligger klare i gulvet. Planen er å bygge en senterkanal fra Eltek.

Høytallere

Front: Dali 6006
Senter: Patos
Bak: Infinity
Sub: Dynabel Phobos 12" ( selvbygg)

Komponenter

Prosjektor: Toshiba MT200
Receiver: Sony 555 ES
DVD: Sony DVP-NS 955
MD: Sony
SVHV: Sony

Kabler

Bilde: Supra komponent til DVD, Supra kompositt til VHS
Høyttalere: Monster
lyd: Monster Optiske, Monster Scart til 3 RCA, til VHS













http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=2482

Din dedikerte hjemmekinopresentasjon er lagt ut med bilder på: http://min.hjemmekino.no/Elbert/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2005 15.05.46 #2 av 28
Postet av: Berit
:lol: :wink:

Trenger du hjelp så si ifra.


Vi gleder oss til å se bilder.
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2005 15.15.16 #3 av 28
Postet av: FallenA
:D Ja bilder er alltid spennende !!
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2005 23.19.24 #4 av 28
Postet av: elbert
:D Beklager at presentasjonen ikke ble ferdig. Jeg må nok søke litt hjelp hos en som er datakyndig ja. Hvordan legger jeg inn bildene ?? Som noen kanskje har skjønt har jeg fortsatt ikke fått byttet ut tastaturet på lap-toppen min dvs jeg mangler bokstavene p og å.... skriver på en annen pc nå.... Det er litt kjipt å lage en presentasjon ute å kunne skrive Prosjektor :roll: Kommer sterkt tilbake med fine bilder av mitt dedikerte kinorom.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2005 23.32.01 #5 av 28
Postet av: Rune
Hvis du plages med å legge inn bilder så kan du sende de til webmaster@hjemmekino.no så kan jeg legge dem inn.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2005 23.47.09 #6 av 28
Postet av: elbert
Fint da skal jeg gjøre det i morgen. Sitter på jobben nå.... :D
No fear
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.04.2005 02.32.08 #7 av 28
Postet av: elbert
Hmmm.... sliter med mailen min, så bildene lar vente på seg. Beklager.
No fear
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.04.2005 08.30.05 #8 av 28
Postet av: elbert
Naa har jeg gjort et forsøk... :?
No fear
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.04.2005 09.10.05 #9 av 28
Postet av: Berit
Presentasjon, foreløpig uten bilder, er lagt ut på:

http://min.hjemmekino.no/Elbert/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2005 07.04.37 #10 av 28
Postet av: aLmAnZo
God og oversiktlig forklaring på anlegget ditt. Høres ut som om du har jobbet bra med dette! :D gleder meg til å se bilder.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 17.29.13 #11 av 28
Postet av: elbert
Endelig !!! Bildene ligger inne. En stor takk til Robert. :D
No fear
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 17.33.32 #12 av 28
Postet av: Knut
WOW,
dette tror jeg er den peneste og mest ryddige kinoen jeg har sett. Estetisk nytelse og harmoni med tanke på farger og utføring! Stilig de små detaljene, som høyttalerstativene bak som går igjennom hyllen osv...

Flotte greier!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 17.58.54 #13 av 28
Postet av: elbert
Takk takk. Det er gøy med gode tilbakemeldinger :D
No fear
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 18.07.06 #14 av 28
Postet av: Rune
Kjempeflott Elbert. Syns den var verdt en liten notis på forsiden :-)

http://www.hjemmekino.no
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 18.07.26 #15 av 28
Postet av: Berit
Skikkelig fint ! :D
Vel verdt å vente på.


Din dedikerte hjemmekinopresentasjon er lagt ut med bilder på: http://min.hjemmekino.no/Elbert/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar