Logo

En "snedig" plan...

Skriv et svar
03.10.2004 12.50.25 #1 av 5
Postet av: Anonym
Tenk deg at du vil starte en web-butikk. For eksempel en som selger AV-utstyr, Ja, en AVbutikk...
Butikken ville du starte for å tjene penger (selvfølgelig).
Hadde det ikke da vært ganske smart å lage et forum knyttet til butikken ?
Der kunne du promotert dine egne produkter samtidig som du rakket ned på konkurrentene dine.
Du hadde selvfølgelig full kontroll på forumet, både med regler og sensur som umiddelbart slettet innlegg som var kritiske til deg eller positive til dine konkurrenter. Dine konkurrenter ble selvfølgelig bannlyst i forumet.
Du ville jo ikke at noen av forumbrukerne dine skulle handle andre steder enn i din AV-butikk...
Folk er jo ganske lette å lede (lure), så veldig mange ville nok trodd at de var med i et slags fellesskap, og "støttet" forumet når de handlet hos deg.
(Et eksempel er jo HiFi-klubben - som mange tror èr en klubb...)

Ganske smart - ikke sant ?

Problemet ditt ville bare være at veldig mange forbrukere er smarte nok til å forstå opplegget ditt. Derfor ville troverdigheten til forumet etterhvert bli kraftig redusert.
Folk ville blitt lei av å få innleggene sine "redigert" fordi de kom til å nevne navnet på et firma de var fornøyd med.

I tillegg er det jo en utrolig "sleip" måte å drive markedsføring på. Du kunne ikke hatt mye samvittighet i kroppen for å drevet slik i lengden...

Nei. Det er nok ikke så lurt alikevel. Skal en lage et forum som blir tatt alvorlig, og som vil vokse og bestå, er det nok mye smartere å holde det 100% adskilt fra en butikk...

Som, for eksempel - hjemmekino.no - Norges klart BESTE AVforum.

Tusen takk til redaksjonen, og gratulerer med fremgangen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2004 13.45.30 #2 av 5
Postet av: Rune
Takk for hyggelig ord.

Her er alle velkommen både butikker og privatpersoner. Annonsering på forumet er helt gratis, da jeg ser det som en fordel at flest mulig får informasjon om tilbud til butikker og slikt.

Vi vil heller ha noen regler om hva som er lov til å poste eller ikke poste og hvis noen ønsker endringer så er det helt opp til brukerne å bestemme. Forumet er til for brukerne og ikke for "eierne" av forumet.

Og siden vi heller ikke har strenge regler har vi heller ikke bruk for moderatorer da de aller aller fleste her i verden er fornuftige personer og bruker normalt folkeskikk.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2004 15.40.04 #3 av 5
Postet av: antiloop
:D :D hva kan man si.......
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2004 16.20.55 #4 av 5
Postet av: Alas
Men ville det ikke være en ide til en regel at de med tilknytning til en butikk, eller gjerne bransjen, gir seg til kjenne med det? Greit man oppfatter det jo ganske greit om noen utelukkende henviser til produkter fra f.eks Hifi-klubben. Men det er jo en del som har sterke meninger om dette her. Og som dum nybegynner er det ikke alltid så lett å ta alt med en klype salt. Da tror man gjerne på det som blir skrevet.

Jeg bare sier dette på grunnlag av erfaringer fra andre forum, der folk med branjsetilknytning har uttalt seg i det vide og breie, og folk har trodd på vedkommende. Sånt er ikke bra.

Men sånn ellers synes jeg forumet er flott jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2004 22.01.49 #5 av 5
Postet av: Snickers-is
Jeg tilhører bransjen. Jeg kommer tilbake til det senere. Imidlertid mener jeg at jeg har et behov for å være privatperson i det ene øyeblikket og i det neste har jeg behov for å representere mine økonimiske interesser.

Hva med å kreve at alle som uttaler seg i kraft av erhverv skal operere under firmanavn, mens når de samme skriver som privatperson kan de bruke andre nick, men heller ikke da komme med kommersiell "reklame".
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar