Logo

Endelig spennende nytt!

Skriv et svar
15.11.2008 11.19.07 #1 av 1
Postet av: Snickers-is
Etter lengre tids utålmodig venting der jeg nå vurderte å gi opp troen på at det i det hele tatt ble noe av har Scan Audio endelig begynt å røre på seg. Dette er hva vi finner på deres nettside foreløpig:


Bildene taler vel på mange måter for seg selv, men legg spesielt merke til membranprofilen. De benytter nær null grader overgang til VC, og overgangen har en relativt stor radie, noe som skulle bety en langsgående "loading" av membranen der lydhastigheten er vesentlig høyere enn ved tverrgående bølger.

For de uinnvidde (jeg antar det gjelder de fleste foreløpig) er dette altså et resultat av personer bak det tidligere danske, nå amerikanskeiede ScanSpeak. ScanSpeak, som etter hva jeg kjenner til ble startet av blant andre Eivind Skaaning, i dag bak Flex Units, ble først implementert i DST som omfattet Peerless, Vifa, ScanSpeak og Logic, senere ble gruppen kjøpt opp av et amerikansk selskap ved navn Tymphany som på det tidspunktet var kjent for de ennå ikke lanserte LAT (Linear Array Transducer)-driverne.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar