Logo

Erfaringer med DHL fra fyndborsen.se?

Skriv et svar
09.09.2005 12.06.17 #1 av 13
Postet av: janse
På tirsdag sendte fyndbørsen ut en pakke til meg, som skal leveres på døra med DHL.

Når jeg prøver å spore denne, så er siste oppdatering:

JÖNKÖPING, G

Utlastad för leverans 2005-09-07 22:49

Begynner jo å bli en stund siden dette (hadde håpt å få det før helga), er pakka på vei og bare ikke blir oppdatert noe mer etter dette, eller "sitter den fast" i sverige? :p
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.09.2005 12.59.16 #2 av 13
Postet av: arntos
Dette er det vel DHL som kan svare på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.09.2005 13.05.16 #3 av 13
Postet av: janse
"arntos" skrev:Dette er det vel DHL som kan svare på.


Er vel strengt talt ikke gått lenge nok til at jeg vil bry dem med noe sånt.

Bare lurte på om noen hadde erfaringer med å bestille derifra på den måten, og visste noe om når jeg kunne forvente å få varene..

:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.09.2005 14.03.55 #4 av 13
Postet av: Knut
Jeg har erfaring med UPC, og disse sporingsoppleggene er ikke helt til å stole på. Det er ofte store distanser mellom hver registrering, så du får følelsen av at pakken fremdeles er f.eks i Sverige, mens den mest sansynlig ligger i Oslo eller noe slikt
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.09.2005 21.51.31 #5 av 13
Postet av: Ookami
"JÖNKÖPING, G "
Den er da sendt over til DHL i Norge, og mer skjer ikke på web-sporinga da (iallefall ikke min).
Ringte DHL Norge og fikk da beskjed om at pakken lå på deres toll-lager, mens en faktura på MVA & exped gebyrer skulle sendes meg, ble tilbudt å få denne på fax. Pakken skulle ikke bli sendt før det var betalt, jeg kunne få faxe kviteringa tilbake så det ville gå fortere.

Den lokale DHL agenten ringer så før jeg har fått betalt med beskjed om at "nå har pakken ankommet, vi kommer med den i morgen".

Husker ikke helt, men det var endel dyrere gebyrer enn jeg synes å ha lest at andre betalte, kan sjekke det nærmere i morgen hvis noen lurer.

Har iallefall fått min H/K AVR 635 i hus, nå er det bare å pløye gjennom 3kg manual ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2005 05.00.28 #6 av 13
Postet av: janse
Takk for ypperlig svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2005 07.41.21 #7 av 13
Postet av: Knut
HVA? Fikk du ikke utlevert det du hadde kjøpt FØR du hadde betalt regningen på moms? Dette er dårlig service. UPS ettersender regningen ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2005 15.11.53 #8 av 13
Postet av: Ookami
Kansje jeg var litt uklar, men jeg kunne fått pakken før jeg hadde betalt, men det var antakelig en glipp.
Mulig det er forskjell når det er "årntli" DHL bud og IKKE som i mitt tilfelle en DHL "agent". Agenten har ikke noe med pengene å gjøre, de bare kjører ut.

mva beløpet: 2164,-
Importfortolling: 389,-
Eksp gebyr toll/moms: 300,-
Porto/papir/fakturering: 61,-

edit: manglet en IKKE
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2005 09.15.47 #9 av 13
Postet av: Tannoy
Bestilte en plasma og DVD spiller herfra. "Sparte" ca 5000 i forhold til norske priser.
Kan ikke si annet enn at jeg er godt fornøyd med servicen og at bestillingen gikk uten problemer. I tillegg svarer de raskt på mail.
Betalte med Visa og varene ble levert på døra av DHL.
Trackingsystemet til DHL virker ikke så ikke stol på dette...
I tillegg tar de 500 i inntollingsgebyr som kommer i tillegg til prisen.
Fra varene ble sendt, tok det ca 1 uke til de dukket opp på døra...synes ikke det er så værst med tanke på at de skal tolles inn osv.
Har ingen betenkeligheter med å bestille fra Fyndbørsen igjen.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2006 16.56.15 #10 av 13
Postet av: Miir
Når man bestiller varer fra Sverige, beregnes mva ut ifra prisen i svenske eller norske kroner?
Hvis jeg f.eks. kjøper en vare i sverige som koster 29824 og som jeg betaler ca 25300 norske kroner for, hvilket beløp blir brukt for å beregne mva?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.03.2006 18.35.54 #11 av 13
Postet av: arntos
Det blir regnet moms ut fra svensk pris eks. mva også omregnet til norsk. Eks, vare koster 100 SEK - 25% MVA = 80 SEK eks. mva. Norsk kurs. 80 * 0,84 = 67,2 nok x Norsk MVA 1,25 = 84,- NOK inkl. mva
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.03.2006 15.30.40 #12 av 13
Postet av: diggy
Hva skjer dersom man må reklamere på et produkt man har kjøpt i Sverige (f.eks Fyndbørsen)? Må man sende produktet tilbake over grensen, eller finnes det globale reklamasjonsrettigheter hos de store leverandørene (Panasonic, Phillips osv)?
-diggy-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.03.2006 17.10.47 #13 av 13
Postet av: Knut
"diggy" skrev:Hva skjer dersom man må reklamere på et produkt man har kjøpt i Sverige (f.eks Fyndbørsen)? Må man sende produktet tilbake over grensen, eller finnes det globale reklamasjonsrettigheter hos de store leverandørene (Panasonic, Phillips osv)?


Sjekk denne siden
Forbrukereuropa.no er et europeisk forbrukerråd.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar