Logo

Feste TVer i gips

Skriv et svar
02.08.2007 07.20.15 #1 av 5
Postet av: krekve
Skal feste to tver på hver sin side av en vegg (stue/ soverom). Den ene en 46” LCD og den andre en 32” LCD. Problemet er at veggen er en gipsvegg.

Har tenkt på muligheten å feste 46” i et takfeste (betong) men er usikker på hvor pent dette blir. Noen ideer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2007 10.02.21 #2 av 5
Postet av: melvin tix
er usikker på hvor pent det blir med takfeste da jeg ikke vet hvordan rommet, tv'n og takfestet ser ut.

dersom du skal feste noe som er tungt i en gipsvegg, uansett hva det er, så må du feste det i stenderene i veggen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2007 10.33.37 #3 av 5
Postet av: krekve
Tven er en 46" Samsung M87.

Takfestet jeg har sett på er fra B-Tech

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321013


Gitt at jeg finner stenderene vil det da holde?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2007 19.27.07 #4 av 5
Postet av: JLmorten
dersom du treffer stender holder det, dersom du kun finner en stender, og/eller tvfestet ikke er bredt nokk til treffe 2 stk stendere, kan du lage deg en plate av f.eks 12mm krysfiner, om du maler osv og skrur fast i den stenderen, [sentrert]- bruk Franske treskruer eller noen skruer i kraftig utførelse, men bruker du så kraftige skruer må du forborre slik at ikke stender sprekker. Skal du ha vegg feste med svingarm på tv så bør du åpne veggen og sette inn forsterkning.. Hadde selv et veggfeste meg svingarm, og da skar eg ut gipsplaten og la inn forsterkninger...
Triangle ALtea EX
Onkyo Sr-705
Marantz DV4001
Klipsch RB51 & RC52
Soundstyle
Panasonic PV60
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2007 21.53.16 #5 av 5
Postet av: filmtime
Det er også mulig med gjennomgående stagg hvis du har tilgang til veggen bak ,men du bør ha en stender bak veggfeste til tv.På baksiden av veggen kan du ta en solid plate for å fordele trykket.(men pass opp for ledninger, rør i veggen)....ellers lang nese..
DIGG,-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar