Logo

Finnes det "komponent/RGB til VGA HD15M"-overgange

Skriv et svar
30.01.2006 08.57.58 #1 av 8
Postet av: pAnZeRkNaKkEr
ja da må jeg vel krype til korset å spørre folk med peiling igjen.
Vil kjøre komponent fra DVD-spilleren til prosjektor`n. DVD-spillern har komponent-utganger...noe som prosjektorn ikke har. Den har deimot VGA-inngang. Kan jeg trikse dette til på et eller annet vis? Får man tak i kabler på 10 meter med disse endestykkene eller må jeg gå via en overgang? Nødløsningen er eventuelt å benytte scart-utgangen på spilleren til dette.
Og en ting til: Er vga-kabler billigere enn komponent-kabler (10 meter). Hvor mye må jeg regne med å betale for dette? 300 kr? 3000 kr?
ICH BIN DER pAnZeRkNaKkEr!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2006 10.41.19 #2 av 8
Postet av: ParisBamse
Hvilken prosjektor har du?

Et komponent signal er ikke det samme som et VGA signal.

Komponent har sync på grønt signal, men VGA har egen kabel for sync. altså 4 par (mot komponetens 3 par)

Men har du en prosjektor som kan ta imot komponent på VGA inngangen, så kan du lage deg en. (som Infocus X1)

Da lodder du slik på VGAen

1 - Rød
2 - Grønn
3 - Blå

6 - Rød retur
7 - Grønn retur
8 - Blå retur
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2006 12.18.42 #3 av 8
Postet av: pAnZeRkNaKkEr
Jeg vil først å fremst få til å bruke VGA-inngangen på prosjektoren da dette er den beste inngangen (kvalitetsmessig). Jeg har en BenQ PB 2140.
Dersom d ikke går an å benytte komponent -> VGA mellom spiller og prosjektor, har du/dere da andre tips til hva jeg kan gjøre? Nå kjører jeg kompositt mellom disse, noe som gjør at jeg heller bruker PS2`en m s-videokabel til å kjøre DVD.

PS: jeg har ikke kunnskap eller loddeutstyr for å mekke egne kabler.
ICH BIN DER pAnZeRkNaKkEr!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2006 16.34.56 #4 av 8
Postet av: nuud
Nettdata.no selger en slik kabel som bør løse ditt propblem.
http://www.nettdata.no/catalog/index.ph ... 73_117_152
Jeg har ikke erfaring med hvordan dette fungerer. Men ut i fra beskrivelsen skulle den passe perfekt til ditt formål.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2006 20.57.13 #5 av 8
Postet av: ko1979
Enn hvis man skal koble fra laptop med eneste uttak som er vga og over til tv. Tv har ikke vga, bare scart

Hvor kan jeg finne dette og til hvilken pris?

Behøver ikke være det råeste av det råeste når det gjelder kabel
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2006 21.26.34 #6 av 8
Postet av: nuud
ko1979
Supra har også denne kabelen, Scart-VGA
http://www.jenving.se/
Fant ikke ut hvordan jeg kan linke direkte til produktet, men følg "stien" nedenfor.
Products/Interconnects/Home Theatre, Scart Combine/
Bildet av kabelen din nederst til høyre

Nettdata.no sier at de fører alle produktene til supra, så det er vel bare å kontakte de for pris. Mulig det finnes flere aktører som selger Supra-kabler, men jeg vet bare om Nettdata.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2006 00.24.11 #7 av 8
Postet av: ko1979
Men vil dere ha gått for kabel eller følgende produkt?

http://prisguide.hardware.no/product.ph ... t_id=25518
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2006 01.31.01 #8 av 8
Postet av: Rikky
"ParisBamse" skrev:Et komponent signal er ikke det samme som et VGA signal.

Det stemmer.
Komponent har sync på grønt signal, men VGA har egen kabel for sync. altså 4 par (mot komponetens 3 par)

Det stemmer ikke, her blander du komponent (YPbPr) og RGB (som vi finner i scart). Komponent har ikke noe grønt signal. RGBHV (VGA) har, som navnet antyder, fem kabler; H- og V-sync i tillegg til R, G og B. Hvis jeg ikke husker feil kan RGB ha sync på grønn eller separat komposittsync.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar