jobi
Aktiv
E-post
Er på utkikk etter en TV som skal gi et skikkelig bra bilde på dagens TV-bilder. Størrelsen bør være > 32'.
HDTV imponerer når de henger i butikken og blir foret med egnede signaler, men etter å ha sett "vanlige" sendinger på flere HDTV-apparater, nå sist hoppuka på en HD-ready LCD, så tror jeg det er like greit å kjøpe en TV med oppløsning som passer bedre til dagens signaler. Det virker som om den høye oppløsningen gjør vondt verre for dagens TV-signaler.
Hvilke TVer anbefales?
Hva er "egnet" oppløsning?
Hvor høyt opp i pris må jeg for å få god kvalitet?
spott
Aktiv
E-post
Panasonic 42PA50 får du for 14999,- har selv 37" og er veldig fornøyd med bildet på analog kabel.
Anbefales!
9kki
Aktiv
E-post
Kan ikke annet enn å si meg enig. Knall tv!!!
Eneste aberet er at den er litt "ribbet" med utstyr i forhold til mange av de andre konkurrentene,
Men for meg var bildet viktigst og angrer fortsatt ikke.
runelund
Aktiv
E-post
Ønsker selvfølgelig å rettferdiggjøre at jeg har gjort et godt kjøp, men jeg er superfornøyd med min PA50. Ingen artifakter av noe skal har jeg opplevd. Jeg spiller Xbox, surfer på nett, ser mye DVD+ Divx filmer og den spiser alt med glimrende kvalitet. Har heller aldri sett tegn til innbrening overhodet som andre har problemer med(les Pioneer)
Det eneste minuset jeg ser er at det er litt tynt med tilkoblingsmuligheter.
1 Component + 3 scart er ikke allverden, men er man litt kreavtiv så går dette bra for min del ihvertfall. Når jeg i tillegg da har spart 10 K på å ikke kjøpe PV serien(ønsket meg selvfølgelig den) så er jeg storfornøyd.
Eneste som jeg ønsker meg i gave fra Panasonic måtte være å få HDMI kontakt til jul, men klarer meg HD signalene via Component inngangen.
jobi
Aktiv
E-post
Hva med tuneren i de ulike TVene? Hører rykter om at enkelte flatskjermer har en helt elendig innebygd tuner... dette blir helt feil ettersom jeg baserer meg på bakkesendte signaler...
runelund
Aktiv
E-post
er ihvertfall veldig god på å skjule dårlig signaler på en veldig god måte.
Har ikke registrert etterslep eller noen rulletekst artifakter på min TV.
HD er gull det, men mye av tiden er desverre vanlige kabelsignaler jeg må leve med----er glad for at jeg da har en tV som er Veldig god på dette.
luria
Meget Kunnskapsrik
E-post
"jobi" skrev:
HDTV imponerer når de henger i butikken og blir foret med egnede signaler, men etter å ha sett "vanlige" sendinger på flere HDTV-apparater, nå sist hoppuka på en HD-ready LCD, så tror jeg det er like greit å kjøpe en TV med oppløsning som passer bedre til dagens signaler.
Her tror jeg du misforstår litt. Dårlig kvalitet på sendingene har vel ikke noe med om TV'en er HD-klar. Det er vel heller LCD teknologien sammen med svak bildeprosessering som skuffer deg. Dyre paneler gjør at produsentene sparer inn på elektronikken for å være konkurransedyktige. Har jo også sett mye lav-oppløst "flat-tv" som har vært begredelig på TV-signaler. Skjønner uansett ikke at folk vil kjøpe "flatt" med det ytelse/pris forholdet du får i dag. 30.000 for en hd-plasma som må "innkjøres" med snø og ikke tåler tv-spill i noen få timer er jo vanvittig.