Logo

Flommen i Asia

Skriv et svar
31.12.2004 00.03.11 #1 av 10
Postet av: mariusm
Jeg oppretter denne tråden for å vise ettertanke og respekt til flomofrene i Asia. håper medlemmene i forumet følger på med sine kondolanser.

Jeg vet at dette ikke er tid eller sted for å fleipe, men det er nok mange som har mistet hjemmekinoen sin også. Det også er jo trist å miste, men ingenting i forhold til ett menneskeliv.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2004 01.03.28 #2 av 10
Postet av: aLmAnZo
Må si meg helt enig i dette, største tragedien siden 11 sept.

Off topic:

Du ble medlem på bursdagen min :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2004 02.12.18 #3 av 10
Postet av: sax
Virkelig triste greier.

Største tragedien siden USA valgte å gå inn i Irak!!

Alle innvolverte har min kondolanse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2004 17.08.48 #4 av 10
Postet av: Berit
Jeg vet at dette ikke er tid eller sted for å fleipe, men det er nok mange som har mistet hjemmekinoen sin også.


:D Bittelitt moro.

:shock: (sjokkert) fordi han i det hele tatt skrev det.

Edit: Det var det det betydde. (lagt inn manglende sitering!)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2005 00.55.07 #5 av 10
Postet av: aLmAnZo
"Berit" skrev::lol: :shock:


Hva mener du med det?

Ellers vil jeg si at jeg er til nå skuffet over media, de fokuserer litt for mye på turistene som har lidd, lokalbefolkningen er den virkelig store taperen, de har mistet både hjem, familie og levebrød. Sender tanke til alle som er rammet. Spesielt innbyggere i alle de små øyene og landende som ikke har turisme, og som ikke har økonomi.

Og til slutt, SLETT ULANDSGJELDA!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2005 14.53.56 #6 av 10
Postet av: teknikeren
"Berit" skrev:
Jeg vet at dette ikke er tid eller sted for å fleipe, men det er nok mange som har mistet hjemmekinoen sin også.


:D Bittelitt moro.

:shock: (sjokkert) fordi han i det hele tatt skrev det.

Edit: Det var det det betydde. (lagt inn manglende sitering!)


Syntes det med å miste hjemmekinoen var hysterisk morro, men klarte ikke å bli sjokkert over det.
Det er mange som klarer å ha empati med folk de aldri har hatt et forhold til og ei heller har engasjert seg i deres levnet før men nå når det er i media skal "alle" synes synd på de men når det kommer til stykket så gir folk flest en likegyldig lang faen i hvordan folket i de landene blir behandlet på og hve her er det som ser etter om teak hagemøblene som de kjøper virkelig er laget fra teak fra burma laget av unger? Tror ikke de fleste offrer dette en tanke, derfor synes jeg st slike innlegg er mes en slags uvitende dobbelmoral.
Tanken er fin men mine tanker går til de stakkaers nordmenn som var på jobb og ferie i områdene!.

Det kan jo være at noen blir sjokkerte over dette men alle er vi forskjellige.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2005 22.52.49 #7 av 10
Postet av: mariusm
kan jo for så vidt være enig i innlegget ditt, men jeg syns likevel vi skal vise litt respekt for ofrene.

det stemmer også at vi nordmenn kun bryr oss om andre nordmenn, og om de kommer hjem trygt osv.

men tenk på de som bor der nede... som ikke kan flys vekk frå helvetet...
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2005 23.29.23 #8 av 10
Postet av: teknikeren
Det er deres land og også deres problem. Vi viser ikke offrene respekt med å kutte ut nyttårsfeiring, ved grine og ha et minutts stillhet. Da står det mere respekt av de som drar nedover for å gjøre en innsats.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2005 00.50.59 #9 av 10
Postet av: Alas
"teknikeren" skrev:Det er deres land og også deres problem. Vi viser ikke offrene respekt med å kutte ut nyttårsfeiring, ved grine og ha et minutts stillhet. Da står det mere respekt av de som drar nedover for å gjøre en innsats.


Er så enig så enig. Også i ditt forrige innlegg der du sier at det er utrolig mange som tar voldsomt på vei for folk dem ikke kjenner.

Det er en naturkatastrofe, og det er forferdelig for dem som havner midt oppi det. Jeg synes synd på dem som har mistet noen, eller savner noen, det kan umulig være greit. Men jeg må si meg enig med de som sier at det må være mye mye verre for lokalbefolkningen. Tenk på dem som hadde lite, nå har de ingenting, og ingen mulighet til å skaffe seg noe nytt levebrød. Det er nesten så jeg blir kvalm av å høre på overlevende som kommer hjem og klager fordi de ikke fikk med seg klærne sine, eller fordi norske myndigheter ikke zappet dem hjem på timen. Det beste vi kan gjøre er faktisk å reise ned der, ta inn på et lokalt hotell, kjøpe ting i lokale butikker og på den måten gi penger "direkte" til dem som er rammet. Det er st stort steg, men DA hjelper man.

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2005 07.37.53 #10 av 10
Postet av: aLmAnZo
"Alas" skrev:
"teknikeren" skrev:Det er deres land og også deres problem. Vi viser ikke offrene respekt med å kutte ut nyttårsfeiring, ved grine og ha et minutts stillhet. Da står det mere respekt av de som drar nedover for å gjøre en innsats.


Er så enig så enig. Også i ditt forrige innlegg der du sier at det er utrolig mange som tar voldsomt på vei for folk dem ikke kjenner.

Det er en naturkatastrofe, og det er forferdelig for dem som havner midt oppi det. Jeg synes synd på dem som har mistet noen, eller savner noen, det kan umulig være greit. Men jeg må si meg enig med de som sier at det må være mye mye verre for lokalbefolkningen. Tenk på dem som hadde lite, nå har de ingenting, og ingen mulighet til å skaffe seg noe nytt levebrød. Det er nesten så jeg blir kvalm av å høre på overlevende som kommer hjem og klager fordi de ikke fikk med seg klærne sine, eller fordi norske myndigheter ikke zappet dem hjem på timen. Det beste vi kan gjøre er faktisk å reise ned der, ta inn på et lokalt hotell, kjøpe ting i lokale butikker og på den måten gi penger "direkte" til dem som er rammet. Det er st stort steg, men DA hjelper man.

Mvh


Veldig, veldig enig! En by jeg så på TV'n som hadde 10 000 innbyggere hadde en overlevende. Det er bare så uvirkelig, japan sendte vist sinnsykt mye penger i støtte. Og nå bør regjeringen ta til fornuft å slette gjelda til disse landende som er rammet, det siste de trenger er stor gjeld til I-land.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar