Logo

For lite rom??

Skriv et svar
09.01.2007 16.54.22 #1 av 11
Postet av: Sarni
Heisann

Har lyst på et kinorom, men er rommet for lite? Rommet er 2,8m bredt og ca 5,5m langt. Føler at rommet kan bli lite da jeg har lyst på 100" skjerm kanskje noe mndre, hvem vet.(kom med forslag)

Av utstyr har jeg: Denon Avr-2106 , Denon Dvd-1920, Dali 7A (gamle og gode :D ), Gale 306B som bak og en us cavor 12" sub. Hitachi 42" PD6600.(skal fremdeles stå i stua,uansett hva kjerringa :evil: sier)
Pj??? forslag? Helst ikke for dyr(skal også leve med kjerringa etter dette,håper jeg)

Håper på romslige forslag eller påslag.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2007 17.56.08 #2 av 11
Postet av: AndreWerdenskrieg
Tror nok ikke dette er for lite. Har sett high end-kinoer på 12kvm.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 10.28.17 #3 av 11
Postet av: antiloop
Det er ikke umulig å få til et rom på disse målene til å bli bra! Anbefaler et lerret på maks 90" og at du maler sideveggene mørke slik at du ikke får reflekser av lys tilbake til lerretet Har du et bilde av rommet?
Trondheim: Byen hvor de peneste damene bor


http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/antiloop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 11.10.18 #4 av 11
Postet av: Rune
Mitt ny hjemmekinrom er 2.7 x 5.5 slik at jeg tror ikke det er for lite.

100" blir nok vanskelig. Jeg klarer akkurat 90" etter mine beregninger (uten at høyttalerne kommer foran lerret)

Starter med byggingen nesten uke :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 12.35.44 #5 av 11
Postet av: Sarni
Hei igjen og takk for svar.

Rommet har et vindu (på langveggen) som er ca 1 m fra kortveggen som jeg tenkte å ha lerretet. Kommer lite lys inn etter min mening. Kan jeg ta sjangsen på hvitt eller skal jeg ta grått??
(fikk ikke lagt til bilde :x :x )

Noen forslag til PJ? Har tenk på Hitachi TX300 men er usikker. Ser at nettdata har den på tilbud med lerret.(evt. hvilket er å anbefale??) :?:
Ønsker i utgangspunktet ramme.

Takk for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 13.53.14 #6 av 11
Postet av: antiloop
Siden rommet ditt er såpass langt er det kun en prosjektor som gjelder! Benq PE8720! Et varp til prisen! Har den selv og er meget godt fornøyd! :)
Trondheim: Byen hvor de peneste damene bor


http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/antiloop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 16.01.20 #7 av 11
Postet av: petre2006
"antiloop" skrev:Siden rommet ditt er såpass langt er det kun en prosjektor som gjelder! Benq PE8720! Et varp til prisen! Har den selv og er meget godt fornøyd! :)


Kan jeg skrive under på, for et bilde....

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 17.20.45 #8 av 11
Postet av: boly
"Rune" skrev:Mitt ny hjemmekinrom er 2.7 x 5.5 slik at jeg tror ikke det er for lite.

100" blir nok vanskelig. Jeg klarer akkurat 90" etter mine beregninger (uten at høyttalerne kommer foran lerret)

Starter med byggingen nesten uke :-)


Regner med du legger ut bilder fra hele prosessen?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 17.58.16 #9 av 11
Postet av: Rune
Nå skal jeg ikke kuppe denne tråden, men det blir bilder av hele prosessen. (mangler desverre bilder fra budrunden :-))

Jeg overtar leiligheten på mandag og da får jeg for første gang se rommet tomt for møbler. I første omgang blir det bare maling og kabelegging. (grått på tak og vegger og sort på lerretvegg)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2007 01.04.54 #10 av 11
Postet av: petre2006
"Rune" skrev:Nå skal jeg ikke kuppe denne tråden, men det blir bilder av hele prosessen. (mangler desverre bilder fra budrunden :-))

Jeg overtar leiligheten på mandag og da får jeg for første gang se rommet tomt for møbler. I første omgang blir det bare maling og kabelegging. (grått på tak og vegger og sort på lerretvegg)


Skal ikke jeg fortsette å kuppe her heller, men..

Hva med filt? ;) Eller, kanskje det blir for ... ja, finn et ord selv :) Lykke til, jeg er skikkelig spent (på både trådstarter og Runes prosjekt)

Petter

P.S: Mer bilder av min kino kommer også snart, vil ikke slippe mer ut før lerret er på plass, og det er kun den som mangler nå.
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2007 12.28.52 #11 av 11
Postet av: antiloop
"petre2006" skrev:
"Rune" skrev:Nå skal jeg ikke kuppe denne tråden, men det blir bilder av hele prosessen. (mangler desverre bilder fra budrunden :-))

Jeg overtar leiligheten på mandag og da får jeg for første gang se rommet tomt for møbler. I første omgang blir det bare maling og kabelegging. (grått på tak og vegger og sort på lerretvegg)


Skal ikke jeg fortsette å kuppe her heller, men..

Hva med filt? ;) Eller, kanskje det blir for ... ja, finn et ord selv :) Lykke til, jeg er skikkelig spent (på både trådstarter og Runes prosjekt)

Petter

P.S: Mer bilder av min kino kommer også snart, vil ikke slippe mer ut før lerret er på plass, og det er kun den som mangler nå.


Ikke at jeg skal kuppe noe heller men skal en bruke filt da er rommet ikke brukendes til noe annet enn film stort sett! Men i et smalt rom er det absolutt å anbefale og du kan skryte av 100% lyskontroll og fokusere alt lys fra prosjektoren til lerretet..
Trondheim: Byen hvor de peneste damene bor


http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/antiloop
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar