Logo

Fotball VM i HD kvalitet

Skriv et svar
03.02.2006 16.49.26 #1 av 10
Postet av: Rune
Gode nyheter for de som vil liker fotball og har HDTV

http://www.canaldigital.se/templates/ge ... _7561.aspx
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2006 20.06.10 #2 av 10
Postet av: Rune`s hjemmekino
HALLO!
Det høres jo bra ut, da går det rette veien.

Men lurte på en ting:

Har sjøl en Pioneer sat.tuner ( canal digital), og den har scart-utgang. Når kommer tunere med DVI utgang fra Canal Digital?
Går ut fra at man ikke oppnår HD kvalitet fra scart..

Har skaffet meg Philips PF9830 32" LCD, og ser fram til å utnytte HD potensialet fra heldigitale sendinger. Eller fra HD DVD og Blue Ray for den saks skyld.

Takknemlig for svar :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2006 08.05.00 #3 av 10
Postet av: Rune
Force 505 har akkurat blitt godkjent fra Canal Digital
http://www.satelitt1.no/product_info.ph ... ucts_id=13

Husk at denne har MPEG2 dekoding og pressemeldingen fra CD tyder på MPEG4 allerde før sommerens fotball VM. Derfor ikke spesielt lurt å kjøpe denne hvis man må betale full pris for en ny da.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2006 10.17.03 #4 av 10
Postet av: Rune`s hjemmekino
OK!
Takker for svar. Vil gjerne kjøpe en som er ny og oppdatert.

Skal legge det på minnet. Takk :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2006 12.46.08 #5 av 10
Postet av: Rune`s hjemmekino
HALLO!
HD er bra saker. Men er jo litt frustrert også.

Før i tiden var Europa ledende innen tv og fjernsynskvalitet med sitt PAL system, i motsetning til f.eks. USA som hadde sitt NTSC.
I dag er tingene snudd på hodet. Slik eg har forstått det så har både USA og Japan HD TV, og har hatt det en stund.

Samtidig sitter europeiske tv-produsenter og tv-kanaler på gjerdet og tvinner tommeltotter... og vi venter og vi venter....

Skjønner at det er dyrt, men hvorfor har ikke vi råd til det når USA og Japan har innført det?? Bare spør eg...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2006 13.24.06 #6 av 10
Postet av: OKKing
"Rune's hjemmekino" skrev:HALLO!
HD er bra saker. Men er jo litt frustrert også.

Før i tiden var Europa ledende innen tv og fjernsynskvalitet med sitt PAL system, i motsetning til f.eks. USA som hadde sitt NTSC.
I dag er tingene snudd på hodet. Slik eg har forstått det så har både USA og Japan HD TV, og har hatt det en stund.

Samtidig sitter europeiske tv-produsenter og tv-kanaler på gjerdet og tvinner tommeltotter... og vi venter og vi venter....

Skjønner at det er dyrt, men hvorfor har ikke vi råd til det når USA og Japan har innført det?? Bare spør eg...


Tja - hva skal man si.
Jeg siterer en kollega av meg:
"Cuting edge :) " er ofte "bleeding edge :( ".
Å være først ute er ikke alltid det sammen som å få det beste resultatet. Noen ganger kan det være lurt at andre tråkker opp sporet.....
Yamaha RX-V4600, Pioneer DV-989AVi-s, Pioneer DVR-530, Focal Electra 1000, 1007 og 1027 Be, Definity SuperCube Reference, HC-3000 PJ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2006 14.25.25 #7 av 10
Postet av: Rune
En av grunnen kan faktisk være fordi at USA og Japan hadde et dårligere TV system og derfor i større grad trengte oppgradering.

På den annen side er det fremdels en svært liten del av USA's befolkning som har HDTV. (14% har HDTV mulige apparater, og 7% har HDTV apparater tilkoblet HDTV kilde).

Så selv etter mange år går det tregt der borte. Nå vil det nok gå raskere i Norge når det en gang kommer i gang, men jeg tror nok at selv i 2013 vil de fleste kanaler være lavoppløste.

Når det gjelder kostnader så er det også viktig å huske at det er like dyrt å sende HDTV over satelitt til 4 millioner seere som 150 millioner. Men reklameinntektene er langt større.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2006 15.08.27 #8 av 10
Postet av: orso
Japan derimot har hatt HD TV lenge. Har hørt at de vurderer et HD2 system, aner ikke hva det innebærer. At det blir sagt at man kjøper katta i sekken ved å kjøpe en ikke HD ready flatskjerm, er latterlig. Det er slik som Rune sier, det vil gå mange år før de fleste sender HD. Og innen den tid kan man ha gått over en annen HD standard (1080p). Å kjøpe en god CRT i dag er noe av det lureste man gjør, hvis man klarer å vente vel og merke.
Blir spennende å se kvaliteten på HD sendingene fra VM. HD1 kanalen er ikke alltid like bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2006 19.05.26 #9 av 10
Postet av: lucy
"bomholt" skrev:Japan derimot har hatt HD TV lenge. Har hørt at de vurderer et HD2 system, aner ikke hva det innebærer. At det blir sagt at man kjøper katta i sekken ved å kjøpe en ikke HD ready flatskjerm, er latterlig. Det er slik som Rune sier, det vil gå mange år før de fleste sender HD. Og innen den tid kan man ha gått over en annen HD standard (1080p). Å kjøpe en god CRT i dag er noe av det lureste man gjør, hvis man klarer å vente vel og merke.
Blir spennende å se kvaliteten på HD sendingene fra VM. HD1 kanalen er ikke alltid like bra.
I løpet av dette året vil Bluray-disc og HD-DVD komme for fullt med tilsvarende lansering av filmer fra filmselskapene. Da holder det ikke med en crt tv (kan jo brukes som akvarium). Jeg er ikke så opptatt av å se dagsrevyen i HD. Det viktigste for meg er det som kommer på dvd.
Si vis Pacem, Para bellum
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2006 19.40.13 #10 av 10
Postet av: orso
Det er jeg fult klar over lucy (Blue Ray/HD DVD). Men jeg snakker for folk flest. Og de fleste bruker TVen primært til TV titting. Selv kommer jeg til kjøpe en av Panasonic sine nye HD klare plasmaer som kommer til våren. Bruker TVen nesten like mye til DVD som TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar