Logo

Fredrik og Andreas sin hjemmekino.

Skriv et svar
02.01.2005 20.24.49 #1 av 17
Postet av: aLmAnZo
Ja, jeg valgte å lage ny tråd, siden den gamle er så rotete, admins må gjerne fjerne den. I tillegg er det kommet en del utstyr, som eies av min bror så det er ikke bare min kino :(. Men jeg er den som kan det tekniske, han er finansmann og livsnyter, jeg er arbeider, innvestor og kinosjef :p

Ja, utstyret vi har OG bilder kommer nå:

Hei, da var det Hjemmekino'n min da.

Utstyr:
Yamaha AV reciever RX-V430RDS

HTPC:
AMD ATHLON 1100 mhz prosessor
900 mb ram (sånn ca)
G force FX 5200 skjermkort med 256 mb ram
140 GB harddisk
Creative Audigy 2 ZS Platinium Pro lydkort innebygget dekoder for dolby og DTS. THX godkjent.

Høytalere:
Proson HFC10 Front høytalere
Proson 120 center høytaler
Proson HFC 266 bak høytalere
TANNOY MX sub 10

Projektor:
LG Projektor RD-JT51 SVGA

Lerett: Rullegardin kjøpt på IKEA

Bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/aLmAnZo/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2005 23.25.28 #2 av 17
Postet av: nutts
Fin start det der :)

Kansje henge opp Projektor, og rydde litt i ledningene, så blir dette kjempe fint.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2005 07.32.26 #3 av 17
Postet av: aLmAnZo
"nutts" skrev:Fin start det der :)

Kansje henge opp Projektor, og rydde litt i ledningene, så blir dette kjempe fint.


Ja, klar over det, rydde både i kabler, justere forsterker, og plassere høytalere bedre.

Projektoren skal kansje få plass i hylla bak i rommet, men lærettet er for lite, blir innkjøpt midlertidig rullegardin (igjen) større og lys grå. Problemet med projektoren er at pappa ikke vil ha den i taket. Dimbare spotter vil komme i taket, men ingen ting er sikkert enda. Har hatt mange fine timer med denne kinoen, men kommer lydnivået for høyt ringer telefonen. Foreldre er no herk. :roll: Men annlegget kommer til sin rett når de er borte. Lydnivået er sjeldent tilsvarende bildestørrelsen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2005 12.31.37 #4 av 17
Postet av: Anders
Siden det er deres hus, så kunne jo lydisolering hvert en ide?
Hvorfor dere ikke får lov til å takmontere projektor?
Ville muligens satt centern på høytakerstativ elns, syns den blir litt for langt ned i forhold til fronter, ville også flytter bakhøytalerne så de var på linje med fronter(Lik avstand mellom de som med frontene, eventuelt flyttet de litt mer fra hverandre hvis dere ikke får det til så smalt medbakhøytalere, og fått de bak sofaen med elementer pekende rett forover:)
Mvh. Anders
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2005 13.08.06 #5 av 17
Postet av: aLmAnZo
Jo, lydisolering hadde vært ett tiltak om ikke pappa hadde vært så utrolig lat, og gådt an å prate med. Samme gjelder projektoroppheng... Han vil ikke ha hull i taket :S

Er ikke bestandig like lett det der med foreldre, men skal nok klare å trumpe igjenom noe snart. Vi får bare bite i det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 19.59.44 #6 av 17
Postet av: aLmAnZo
hm, projektoren er kaputt for tiden, håper det blir dekket av garantien. Jævlig surt iallefall.

Og admin?

Jeg har støtte for Dolby Pro Logic og Pro Logic II også, så det er sagt :p
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 19.26.19 #7 av 17
Postet av: aLmAnZo
Hei folkens, lenge siden jeg har oppdatert her nå. Vurderer å bygge om kinoen, og selve rommet en del, grunnet noe treg plassering av bakhøytalere og slikt, kommer til å poste en tegning av rommet slik det er foreløbig, og hva av det som er der, som må stå, og hva som kan flyttes på, eventuelt kastes. Kom med innvendninger og forslag :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 20.19.07 #8 av 17
Postet av: elbert
Dette blir bra ! Noe MDF, noen skruer og litt maling saa blir det ryddig og fint !
No fear
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 20.39.27 #9 av 17
Postet av: Bombadil
Det viktigste syntes jeg er at det er ryddig. skaffe noen kabel kanaler og få satt opp rommet på en ryddig og pen måte. da blir det straks mye bedre. Ellers så har jeg ikke så mye mer å komme med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2005 18.56.53 #10 av 17
Postet av: aLmAnZo
Slik ser da ting ut foreløbig.


Databord og hylla bak, samt peisen, må stå som det er, men TV, hylle, projektor, høytalere og ting kan flyttes på.

Har planer om å flytte lærettet på veggen hvor hylla og TV'n står for øyeblikket. Høytaleren som står på peisgulvet er i veldig veltefare.

Noen innspill? stuami.jpg stuami.jpg ( 15,9775390625 KB) Vist 3740 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.07.2005 20.24.17 #11 av 17
Postet av: aLmAnZo
måtte bare få tråden litt opp på lista igjen.

Noen forslag på ommøblering?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.07.2005 00.09.10 #12 av 17
Postet av: aLmAnZo
Da var faktisk ommøblering gjennomført. Skal få lastet opp nye bilder etter hvert. Nå ligger alt av kabler godt skjult under og bak møblement.

Jeg har fjernet den ene hylla, og akustikkmessig ble lydbildet totalt forandret, i den positive retningen naturligvis. Samtidig står bakhøytalere i en mer korrekt posisjon nå, dog noe usentrert i forhold til bilde, men det er vanskelig å få det bedre grunnet bred sofa :wink:

Skal få knipset nye bilder i løpet av helga, om ikke blir det iallefall 2 uker til (ferie i bergen etterfulgt av utøyatur :D)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2005 00.54.16 #13 av 17
Postet av: aLmAnZo
Oppdaterte bilder:

Nå ligger kabling bedre skjult, center har kommet i riktig høyde, skranglende hyller er fjernet og lærettet fylles til kantene. Samtidig står høytalerene mye mer korekt en tidligere. Samtidig står ingen ting i veien lenger.

Kommentar til bilder: Alt er slik som på bildene bortsett fra at det nå er rullegardiner i vinduene bak projektoren istedet for pledd :p

Nye bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/aLmAnZo/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2005 07.21.31 #14 av 17
Postet av: Berit
Oppdaterte bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/aLmAnZo/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2005 14.51.09 #15 av 17
Postet av: Granberg
Dette ser jo meget bra ut.
Ble vel stor forskjell etter du flytta senteren lengre opp?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar