Logo

Fritt fall i plasma-priser

Skriv et svar
21.09.2005 10.32.53 #16 av 20
Postet av: a|ex
Nå kan man uansett ta inn HD-signaler når den tid kommer selvom skjermen er lavoppløst. Skjermene er fullt ut kompitable med HD-formatene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 11.54.07 #17 av 20
Postet av: orso
"a|ex" skrev:Nå kan man uansett ta inn HD-signaler når den tid kommer selvom skjermen er lavoppløst. Skjermene er fullt ut kompitable med HD-formatene.

Enige det du skriver om at lavoppløste flatskjermer ikke er avlegs. Ifølge en en selger hos BMH som har sett PV500 og PA50 lenge ved siden av hverandre, er PA50 helt klart best på lavoppløst kildemateriale. Når man skal kjøpe, må velge etter hva man skal bruke skjermen til.
Men jeg har et spørsmål til det Alex skriver over. Kan det tenkes at all HD TV vil benytte seg av HDCP som går igjennom DVI/HDMI? Hva gjør man da? Finnes det en overgang fra scart/komponent til DVI/HDMI?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 14.12.58 #18 av 20
Postet av: Bombadil
Skjønner ikke helt hva jeg tenkte på for 5 måneder siden. Men nå har jeg ihvertfall kommet fram til at jeg var litt dum selv på den tiden. Hdtv basillen hadde vel bitt meg, men jeg vet nå at lavoppløste skjermer er gode de også.

Å huff jeg satt og leste mine egne innlegg og klødde meg i hodet og lurte på hva jeg mente :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 17.18.10 #19 av 20
Postet av: Rune
"bomholt" skrev:Kan det tenkes at all HD TV vil benytte seg av HDCP som går igjennom DVI/HDMI? Hva gjør man da? Finnes det en overgang fra scart/komponent til DVI/HDMI?


Sannsynligvis vil alle bokser som gir ut HDTV signal bruke HDCP via digital utgang. Men de vil nok også tilby PAL signal via scart. Vær klar over at et slik PAL signal er langt bedre enn PAL fra f.eks DVD.

Hos en butikk i Trondheim hadde de koblet opp HDTV til en Pioneer plasma med scart. De syns det var veldig bra bilde til jeg kommenterte at de ikke fikk overført HDTV kvalitet via scart. Det er et eksempel at selv folk med vanlig TV vil få glede av HDTV når selv butikkansatte som burde ha peiling ikke klarer å oppdaget at det ikke er HDTV de ser på.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 17.35.34 #20 av 20
Postet av: a|ex
"bomholt" skrev:Kan det tenkes at all HD TV vil benytte seg av HDCP som går igjennom DVI/HDMI? Hva gjør man da? Finnes det en overgang fra scart/komponent til DVI/HDMI?


Det blir sikkert som Rune skriver, i tillegg vel det nok dukke opp overgangsmuligheter. Heldigvis er det fler og fler av de lavoppløste skjermene som også kommer med DVI eller HDMI-inngang, slik at dette ikke lenger blir noen problemstilling. Litt mer plundrete kan det jo bli om du ikke har digital inngang på tv'en din, men som sagt kommer det sikkert løsninger på det problemet også :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar