Logo

Gammel pc - HDMI?

Skriv et svar
05.02.2008 14.38.04 #1 av 5
Postet av: autowern
Heisann!

Skal flytte til ny leilighet hvor det ikke blir plass til "kontor". Tenkte derfor "hvorfor ikke bruke den gamle stasjonære pc`en som mediasenter pc på stua, istedet for å stue den bort i kjelleren".

Men så var det det praktiske. Tven har 2 porter for HDMI, pc`en har ingen. Men kunne tenkt meg å benyttet meg av denne muligheten tven har. Hva må jeg gjøre med pcen først, før den kan fungere sammen med tv, hjemmekinoanlegg osv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 07.31.57 #2 av 5
Postet av: teebee
har din gamle pc dvi så kan du kjøpe en dvi til hdmi kabel. hvis ikke må du kjøpe nytt skjermkort med dvi eller hdmi. lyden må du få frem på en annen måte. og da må den vel innom en reciever eller du på kjøpe en dvi til hdmi boks som tar med lyden. usikker på hva den heter.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 20.07.50 #3 av 5
Postet av: flotepewz
Ser ikke helt vitsen med å kjøpe et skjermkort med HDMI utgang da DVI sender digitalt uansett, og skjermkortet ikke greier å levere lyd ut av den eventuelle utgangen. Da er det bedre å oppgradere hele PC'en med nytt hovedkort som har HDMI utgang, da kan du dra nytte av både lyd og bilde ut av den HDMI utgangen. Det er vel den greiste løsningen hvis du ikke har optisk utgang på hovedkortet ditt pr. dags dato.

For å få litt ytelse ut av maskinene din iforbindelse med HTPC må du nesten ha DVI utgang fra skjermkortet ditt og optisk utgang fra hovedkortet, eller HDMI ut av hovedkortet ditt :)
E inte bara bara laga movi, må ha rett lait, rett sound, krispy sorroundsound
onkyo 605 | dynabel dy7250 | XTZ 99 W10.16 | toshiba hd-e1 | samsung bd-p1500 | samsung le46a856 | xbox 360 | htpc
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2008 08.32.40 #4 av 5
Postet av: teebee
står da at om den ikke har dvi så kan han kjøpe nytt skjermkort.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2008 15.45.51 #5 av 5
Postet av: petre2006
Spørs litt hvor gammel PC'en er da. Har du PCI, AGPx8 eller PCIe skjermkort idag, eller retteresagt har du en brønn ledig av de tre typene? Den første (PCI)er jeg redd det ikke er DVI kort til, mens de to andre er ingen problem. Har DVI har du også HDMI (bare å sette på en overgang) , men som det påpekes er multikanals lyd og HD bilde foreløpig vanskelig. Om to mnd. kommer første løsning, og der er allerede forhånds bestillt i dette huset :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar