erlingen
Aktiv
E-post
Hei,
Har fått anbefalt SHARP LC32BV8 til 8990,- fra Hi-Fi-klubben som en god "vente-tv" mens jeg venter på at grom-tvene produseres og faller litt i pris.
Så også Phillips 37PF5321 til 9990,- og er interessert i å gå opp 5" om den er god nok. Noen som har erfaring med den? Er det en typisk lavprismodell fra Phillips med tilsvarende lavkvalitet?
Erling
Fender
Aktiv
E-post
Hva mener du egentlig med "grom-tv'ene" som skal falle i pris? Om 1 år får du sikkert kjøpt et "bedre" tv enn du gjør i dag, men da vil det jo komme et bedre neste år igjen o.s.v. Da blir du jo bare sittende og vente på neste modell, og får aldri kjøpt noe...
morsk
Aktiv
E-post
"Fender" skrev:Hva mener du egentlig med "grom-tv'ene" som skal falle i pris? Om 1 år får du sikkert kjøpt et "bedre" tv enn du gjør i dag, men da vil det jo komme et bedre neste år igjen o.s.v. Da blir du jo bare sittende og vente på neste modell, og får aldri kjøpt noe...
Riktig. Den som venter på noe bedre innenfor området elektronikk venter sikkert ikke forgjeves..bare for evig.
knuhen
Aktiv
E-post
Kjøp en pana pv 60, så slipper du å vente
erlingen
Aktiv
E-post
En "grom-tv" må ha 1080, men det er ikke mange kilder som leverer 1080 i dag. Blueray og HD-DVD vil gjøre det, men de er ikke på markedet med filmer i stor grad ennå. HD-sendinger er også et par år fram. Dermed blir det en dårlig idé å kjøpe den dyrt nå, mens når kildene er klare så finnes det bedre og billigere tver. Sånn sett klarer jeg meg fint med en til 10k i 2-3 år.
Ser at PV60 får mye fortjent god omtale, men hvordan er det med plasma til spill, er det ikke en risiko for å brenne inn bilder, eller er det oppskrytt?
Sitter ikke med en 14" svart-hvitt CRT fram til SED-tver er billige
Men mener det ikke er verdt pengene å kjøpe det aller dyreste for å få med teknologi som ikke kan utnyttes fullt ut ennå.
knutinh
Hjemmekinoekspert
E-post
Gradienten i produktutvikling er ikke konstant slike enkelte mener.
"Early" adopters må betale dyrt for dårlig teknologi, mens langt ut i en produktkategoris levetid kan man få "modne" produkter til en veldig billig penge. Tenk på prisene på crt-tver på slutten.
-k
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"erlingen" skrev:En "grom-tv" må ha 1080, men det er ikke mange kilder som leverer 1080 i dag. Blueray og HD-DVD vil gjøre det, men de er ikke på markedet med filmer i stor grad ennå. HD-sendinger er også et par år fram. Dermed blir det en dårlig idé å kjøpe den dyrt nå, mens når kildene er klare så finnes det bedre og billigere tver. Sånn sett klarer jeg meg fint med en til 10k i 2-3 år.
Ser at PV60 får mye fortjent god omtale, men hvordan er det med plasma til spill, er det ikke en risiko for å brenne inn bilder, eller er det oppskrytt?
Sitter ikke med en 14" svart-hvitt CRT fram til SED-tver er billige Men mener det ikke er verdt pengene å kjøpe det aller dyreste for å få med teknologi som ikke kan utnyttes fullt ut ennå.
Tester vise at det er marginale forskjeller på 1080i og 1080p. Kjøp PV60.
Bare pass på å ikke ha stillbilder på i mange timer.
knutinh
Hjemmekinoekspert
E-post