Logo

Hakking ved avspilling fra Blu-ray

Skriv et svar
07.01.2010 23.02.22 #1 av 2
Postet av: bentyman
Jeg har en Panasonic DMP-BD50 (oppdatert med siste firmware 01.12.09) som sliter litt med titler fra en del Norske distributører. Selskapene er Egmont, Scanbox, SME og Sandrew Metronome. Før jeg la inn siste firmware så trøblet jeg med Hell Ride, 1408 (begge SME) og In The Name of the King (Sandrew) Menn som hater kvinner (Egmont) og Taken (Scanbox) Løsningen ble at jeg ga bort mine to titler fra SME og kjøpte dem på BD fra USA. Etter oppdatering så sjekket jeg Taken, og den fungerte som den skulle, In the name of the king har jeg ikke sjekket enda, Menn som hater kvinner har fremdeles det samme problemet. Det skal også sies at jeg kjøpte Kill Bill 1&2 (Egmont) og prøvde dem før jeg la inn siste firmware og hadde ingen problem med de titlene. Det kan virke som om filmene er produsert etter foregående firmware. Sjekket også en annen SME tittel, Dolans Cadillac, etter oppdatering, og den lot seg avspille som normalt, men på denne sto det bakpå at den er mastret i 24fps, noe det ikke sto på tidligere SME utgivelser. Mistenker kanskje dårlig mastering med 25fps?

Uansett for å forklare problemet: Når jeg spiller av en film fra ovennevnte selskaper oppleves det med jevne mellomrom at det virker som om det er et bilde som er bort, med det resultat av man ser at det hakker en gang. Dette kommer tilbake flere ganger under avspilling, men hvis jeg spoler tilbake og ser samme scene om igjen, så er det ikke noe hakking, men som sagt den kommer igjen flere ganger iløpet av filmen. Nå skal det sies at problemet er helt fraværende med sone A filmer, og også fra de "store" selskapene, Paramount, WB, Sony etc. Er det de små selskapene som har jallautstyr, eller er det andre ting som spiller inn? Noen titler fra de små selskapene virker normalt etter oppdatering, men som sagt ikke alle, deriblant menn som hater kvinner.
Jeg vurderer å investere i en ny spiller, da blir det enten Panasonic DMP-BD60 (som forhåpentligvis har blitt kvitt barnesykdommene som DMP-BD50 hadde,) DMP-BD80 er ikke aktuell, siden den er dyrere, samt at det er akkurat den samme spilleren som BD60, bortsett fra at 80 har 7.1 analoge utganger, noe jeg ikke trenger.Eller så blir det en Sony BDP-S560/760

Jeg kommer til å kjøpe spiller denne gangen også fra Stegen som gjør dem sonefri. Derimot ønsker jeg at noen her som har en av de nevnte spillerne jeg tenker å kjøpe, kan teste Menn Som Hater Kvinner for å sjekke om Dere har samme problem. Jeg heller personlig mot en av Sony sine spillere, siden dem "Oppfant" blu-ray, og vil da tro at alt er i skjønneste orden der :)

Jeg har endel Egmont/Sandrew titler enda, men synes det blir for dyrt å måtte kjøpe dem enda en gang fra USA på sone A, derfor trenger jeg virkelig en spiller som fungerer på de små selskapene. Også en del SME titler har jeg kunne tenkt meg, som ikke finnes på sone A, så om Dere har SME titler som ikke er merket med 24fps også kunne testet dem på de spillerne jeg ønsker meg for å se om Dere også har problemer eller ikke, så hadde det vært fint. Mulig SME endelig har skjønt dette med 24fps og laget litt bedre kvalitet enn de første titlene sine, så kanskje det går an å begynne å kjøpe derifra igjen, men på nettsider som selger BD er det ikke bestandig bilde fra bakcoveret, slik at det er mulig å se om det står 24fps eller ikke.

Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk :geek:
MOVIES
[b]Denon AVR3808 *Toshiba Regza 37WL68P *Panasonic DMP-BD50 [ABC] *Sony BDP-S560 *Pioneer DV-696AV *Vantage HD7100[/b]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2010 14.26.12 #2 av 2
Postet av: teebee
kan ikke huske noe feil når jeg spilte menn som hater kvinner på min sony.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar