Logo

Handle fra Sverige??

Skriv et svar
17.04.2005 09.28.44 #1 av 16
Postet av: Symplegma
Jeg har sittet og sett litt etter plasma-tver i helga, og merker meg at det er såklart mye billigere i Sverige enn i Norge...Som med alt annet...
Var inne på http://www.fyndborsen.se , og det ser ut til at de har handlet en del med nordmenn oppgjennom tidene, siden de har en egen side for nordmenn hva angår frakt.

Siden ting er billigere i Sverige, er mitt spørsmål :
Om man skulle bestille seg en 42", skulle man da gå for Panasonic TH-42PV500, eller Pioneer PDP-435HDE?
Hvis man skulle "ta den helt ut" liksom..
Som nevnt i en annen tråd her, så har jeg analoge kabelsignaler å slite med, og noe annet blir neppe aktuelt på noen år enda..
Hvilken av disse to er best på det?

Noen som har erfaring med handel fra Sverige forresten..??
Slipper man kanskje da å få krav på lisens fra NRK også??? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 09.41.56 #2 av 16
Postet av: FallenA
Det er skrevet mye om Svenskehandel hos fyndbørsen!
Det er bare å bruke søkefunksjonen http://forum.hjemmekino.no/search.php
Og skrive Fyndborsen, eller fyndbørsen.

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... fyndborsen

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t ... fyndborsen

osv.

mange som har innlegg om dette !

Lykke til!
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 10.30.09 #3 av 16
Postet av: Knut
"Symplegma" skrev:Jeg har sittet og sett litt etter plasma-tver i helga, og merker meg at det er såklart mye billigere i Sverige enn i Norge...Som med alt annet...
Var inne på http://www.fyndborsen.se , og det ser ut til at de har handlet en del med nordmenn oppgjennom tidene, siden de har en egen side for nordmenn hva angår frakt.

Siden ting er billigere i Sverige, er mitt spørsmål :
Om man skulle bestille seg en 42", skulle man da gå for Panasonic TH-42PV500, eller Pioneer PDP-435HDE?
Hvis man skulle "ta den helt ut" liksom..
Som nevnt i en annen tråd her, så har jeg analoge kabelsignaler å slite med, og noe annet blir neppe aktuelt på noen år enda..
Hvilken av disse to er best på det?

Noen som har erfaring med handel fra Sverige forresten..??
Slipper man kanskje da å få krav på lisens fra NRK også??? :)


Som FallenA sier så er det mange som har god erfaring med å handle fra Sverige, og det er spesielt noen butikker som skiller seg ut hva angår positiv omtale.
Synes fremdeles du burde gå til anskaffelse av digital tuner, hvis du har mulighet til det - tror du vil få en helt annen tv-opplevelse.
Det er nok mange som mener at PV500 er et bedre valg en 435 HDE, selv om ingen har testet den enda. Går nok mye på pris, men hører at 435 HDE ikke har så godt sortnivå. LG PY10 er også aktuell i det segementet du rører deg i nå...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 15.14.21 #4 av 16
Postet av: orso
Har hørt at Pioneer PDP-435HDE er kresen på bildesignaler. Personlig har jeg ikke sans for denne skjermen, selv om den har gjort det skarpt i tester. Synes alle plasmaene jeg har sett til 25k er bedre enn Pioneeren. Dette har vi diskutert på forumet før, og alle er ikke enig med med.
Jeg tror Panasonic TH-42PV500 er en kanon skjerm, men har ikke sett den. Ufordelen er den ikke har ekstern tuner, men det kommer sikkert en ny modell som har det også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 15.18.44 #5 av 16
Postet av: Symplegma
Akkurat det med ekstern tuner ser jeg ikke på som noe problem..Jeg er elektriker, så ledningene skal vi vel alltids klare å skjule :)
Det som er viktig er som sagt hvordan skjermen takler analoge signaler..
Digital tuner ser jeg ingen vits i å skaffe meg, da det er bare noen få kanaler som tilbys digitalt her, og de ser jeg så sjelden på at det ikke er verdt det..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 15.48.33 #6 av 16
Postet av: Knut
"Symplegma" skrev:Digital tuner ser jeg ingen vits i å skaffe meg, da det er bare noen få kanaler som tilbys digitalt her, og de ser jeg så sjelden på at det ikke er verdt det..


Mulig jeg tar feil nå, men vil ikke signalet bli bedre uansett om du skaffe deg digital tuner kontra kabel fra vegg rett i TVen??
Må leverandør tilby digital tv?
Trodde parabol og kabelnettet var mer eller mindre digitalisert ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 17.44.50 #7 av 16
Postet av: Symplegma
Vel..Finnmark KabelTV er vel ikke akkurat noe Canal Digital..
Så det er kun 5 av kanalene som tilbys digitalt...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2005 21.49.57 #8 av 16
Postet av: Symplegma
Har det seg ikke slik at man også slipper lisens om man handler TV i Sverige, og henter den selv over grensa...??????
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2005 21.54.11 #9 av 16
Postet av: Rune
"Symplegma" skrev:Har det seg ikke slik at man også slipper lisens om man handler TV i Sverige, og henter den selv over grensa...??????


Forhandleren rapporterer nok ikke det inn, men man er like lisenspliktig selv om den er kjøpt i sverige. :wink:
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2005 22.00.57 #10 av 16
Postet av: Symplegma
"Rune" skrev:
"Symplegma" skrev:Har det seg ikke slik at man også slipper lisens om man handler TV i Sverige, og henter den selv over grensa...??????


Forhandleren rapporterer nok ikke det inn, men man er like lisenspliktig selv om den er kjøpt i sverige. :wink:

Hehe..da skjønte du spørsmålet :p
Jeg bor i leid leilighet, så om TV'n var her når jeg flyttet inn, og den som står som eier av leiligheta betaler lisens er jeg ikke lisenspliktig, er jeg vel...???? :)
Må kunne å bruke reglene til noe positivt også, eller hva?? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.05.2005 06.19.10 #11 av 16
Postet av: 9kki
"Symplegma" skrev:
"Rune" skrev:
"Symplegma" skrev:Har det seg ikke slik at man også slipper lisens om man handler TV i Sverige, og henter den selv over grensa...??????


Forhandleren rapporterer nok ikke det inn, men man er like lisenspliktig selv om den er kjøpt i sverige. :wink:

Hehe..da skjønte du spørsmålet :p
Jeg bor i leid leilighet, så om TV'n var her når jeg flyttet inn, og den som står som eier av leiligheta betaler lisens er jeg ikke lisenspliktig, er jeg vel...???? :)
Må kunne å bruke reglene til noe positivt også, eller hva?? :)



I utgangspunktet skal ALLE som har tv i hjemmet betale lisens. Dersom du feks leier ut et rom til en kompis og han har en tv der, skal også han betale lisens. ( I teorien altså) :D
Men man må jo ikke betale før man må, men da løper man evt en risk å bli etterfakturert de årenen man ikke har betalt da :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.05.2005 07.32.29 #12 av 16
Postet av: 9kki
"Symplegma" skrev:
"Rune" skrev:
"Symplegma" skrev:Har det seg ikke slik at man også slipper lisens om man handler TV i Sverige, og henter den selv over grensa...??????


Forhandleren rapporterer nok ikke det inn, men man er like lisenspliktig selv om den er kjøpt i sverige. :wink:

Hehe..da skjønte du spørsmålet :p
Jeg bor i leid leilighet, så om TV'n var her når jeg flyttet inn, og den som står som eier av leiligheta betaler lisens er jeg ikke lisenspliktig, er jeg vel...???? :)
Må kunne å bruke reglene til noe positivt også, eller hva?? :)



I utgangspunktet skal ALLE som har tv i hjemmet betale lisens. Dersom du feks leier ut et rom til en kompis og han har en tv der, skal også han betale lisens. ( I teorien altså) :D
Men man må jo ikke betale før man må, men da løper man evt en risk å bli etterfakturert de årenen man ikke har betalt da :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.05.2005 05.25.07 #13 av 16
Postet av: Symplegma
"9kki" skrev:
"Symplegma" skrev:
"Rune" skrev:
"Symplegma" skrev:Har det seg ikke slik at man også slipper lisens om man handler TV i Sverige, og henter den selv over grensa...??????


Forhandleren rapporterer nok ikke det inn, men man er like lisenspliktig selv om den er kjøpt i sverige. :wink:

Hehe..da skjønte du spørsmålet :p
Jeg bor i leid leilighet, så om TV'n var her når jeg flyttet inn, og den som står som eier av leiligheta betaler lisens er jeg ikke lisenspliktig, er jeg vel...???? :)
Må kunne å bruke reglene til noe positivt også, eller hva?? :)



I utgangspunktet skal ALLE som har tv i hjemmet betale lisens. Dersom du feks leier ut et rom til en kompis og han har en tv der, skal også han betale lisens. ( I teorien altså) :D
Men man må jo ikke betale før man må, men da løper man evt en risk å bli etterfakturert de årenen man ikke har betalt da :shock:


Vel, jeg hadde en fyr fra lisenskontoret på besøk her en dag, og det var han som sa at jeg ikke trengte å betale lisens siden det hadde seg slik at det er firmaet jeg jobber i som leier leiligheta, og jeg bare disponerer den..Så jeg hører bare på han jeg :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.05.2005 06.01.57 #14 av 16
Postet av: 9kki
Ja, da er det sikkert ikke noe problem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 09.26.03 #15 av 16
Postet av: Knut
Fikk i går oppleve Pioneer PDP 435 HDE, og dæven det var en fin opplevelse.
Bilder fra digital tuner (Canal Digital) via scart var krystallklart - en ren nytelse! Bilder fra billig DVD-spiller koblet med scart var til og med en nytelse - myyyye bedre enn det jeg har opplevd med LG PY10!
I tillegg er skjermen et kunstverk å se på.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar