Logo

HD Filmer

Skriv et svar
27.10.2007 18.22.07 #61 av 94
Postet av: Rune
Som Torja har jeg fått Transformers på HD DVD. Så den for første gang nå og wow for en film. (jeg ser ikke film på kino så filmen var ny for meg)

Dette er akkurat slik jeg liker filmer og havnet rett inn på min topp 10 liste over filmer sammen blant annet The Rock og T2.

Og Megan Fox. Hun er et kapitell for seg selv. Et bilde fra filmen:



Terninkast 6 for filmen, 7 for Megan :-)


Topp lyd og bildekvalitet. En skikkelig bra demofilm.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2007 22.10.14 #62 av 94
Postet av: Torja
Endelig var den kommet på blu-ray og jeg kjøpte med meg tre disk utgaven på Elektroworld messen. Den var ikke sendt fra internett butikken jeg i utgangspunktet hadde bestilt kun spiderman 3 av, og avbestilte der. Dermed kan man jo sammenligne med de dvd er jeg har av nr en og to. Har for øyeblikket kun samenlignet med dvd utgaven av nr 2. Thoshiba HDEX-1 sto for framvisning av dvd utgaven og den gjør en god jobb med den, tross for at den ikke kan trylle.

På en del scener var det lite forskjell mellom denne og Blu-ray utgaven. Men HD utgaven var generelt litt skarpere på det meste(tydligere små detaljer), og spesielt bakgrunnen trådte mye tydligere fram. Bildestøy var et ikke tema, og spesielt så man dette tydelig på den norske teksten på dvd utgaven. Her kunne man se striper i teksten nå og da. Men det som imponerte mest var hvor mettet fargene er i blu-ray. Bildet formelig sprutet av farger. Ganske lekkert å se på. Så får det være opp til vær enkelt om det blir for mye og unaturlige farger, eller bedre. Ansiktsfargene virket i alle fall på meg som naturlige.

Filmen inneholder både spiderman 2 og 2.1 utgaven som er en forlenget versjon. Lyd i meget høvelg DD True HD, svært godt mettet med lyder i alle kanaler.

Spiderman 3 har fått et PCM 5.1 spor. Lyden er selvsakt meget god, og bildekvaliteten deretter. Filmen i seg selv er litt mer "tøysete" enn før, spesielt når vår helt blir "slem" og skal vise dette i gatene i new-york. Men, men ellers en knakende god sci-fi film som kansje skal treffe litt bredere enn bare oss hardcore gutta? Transformers var vel litt mer for gutten i oss? 3 film i rekka blir jo aldri som nr en som en hovedregel. Spiderman 3.JPG Spiderman 3.JPG ( 175,29296875 KB) Vist 808 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2007 18.05.01 #63 av 94
Postet av: Torja
Bruce'rn i nok en DIE HARD film. Den siste i rekken. Dette er definitivt den "gutte" film serien som alle andre gutte filmer må måle seg etter. Har likt dette siden den første. Her må vår helt hoppe fra eksploderende trailere til jet fly som så eksploderer ned over ham i neste sekund. Bare for å hinke vekk med revolver i hånden og døds forakt i blikket, og med en holdning som sier "du bare kødder ikke med meg". Det er også en sexy karate bitch å legge øynene på, til den super slemme sjefen som Bruce må ta seg av på sedvanlig vis.

Lyd bildet er meget fett og sømløst fra første sekund. Er et dts HD spor her som selfølgelig blir nedskalert til sedvanlige PCM 1.5 Mb via PS3. Eller du kan velge DTS sporet, men det blir for såvidt det samme. Uansett er lyd mixen svært god. Bildet er for meg 1080P@24, over VW50. For å si det forsiktig: Skarpt, sømløst og bare i referanse klassen. Die Hard 4.0.JPG Die Hard 4.0.JPG ( 97,146484375 KB) Vist 742 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2007 07.28.16 #64 av 94
Postet av: turbobassen
Såg Filmen 300 på BD igår og som det står fleire plasser her vart det irriterende med "støyen" i bildet. Trur kanskje dette irriterer mest no i begynnelsen siden ein vil sjekke bildekvaliteten på utstyret og ikjje er fullt så intressert i innholdet i filmen. Litt vel masse bass i enkelte stemmer.

Filmen generelt er som tatt frå Dokument2 på Gildes anlegg. Slakting. Grei underholdning.

Overraskande bra rulletekst på slutten. Får nesten 3D effekt på lerretet.

Utstyr:
W9000
90" lerret
PS3
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2007 19.23.10 #65 av 94
Etter og ha hørt mye bra om kvaliteten til Kingdom of heaven kjøpte jeg med denne, samt Die Hard 4.0 og The Rock. Kom på 500 for disse tre på Elkjøp.

Blir nok en fin helg dette :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2007 21.39.30 #66 av 94
Bildet:
Må si meg mektig imponert over denne filmen, ihvertfall med tanke på at den er fra 96. Bildene er klare, kontrast og fargegjengivelsen er meget gode. Men er antydning til støy enkelte ganger.

Lydsoret:
Full krutt! Meget god fart i musikken og dynamikken er i toppklasse. Skuddene høres kraftige og ekte ut. Stemmene kommer også meget godt frem.

Denne filmen overrasket meg. Jeg forventet at den skulle være bra, men ikke så bra! Kort oppsumert så har jeg veldig lite og trekke ned kvalitetsmessig på denne filmen.

Anbefales!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2007 20.04.04 #67 av 94
Bildet:
Fra starten av kan man se at bildene er fine og detaljerte. Kontrast og sortnivå er i toppklasse. I kampene på natten, når muslime skal innta Jerusalem og dem skyter med kraftig skyts, har ildkulene en kratftig lys farge samtidig som sortnivået og detaljene meget gode.

Lyden:
Lyden er meget god, og lyden blir en del høyere i kampene. Spesielt på begynnelsen av filmen når Batian dreper sin bror og soldatene kommer etter han. Lyden kan beskrives som meget "agressiv", der pilene suser fort og hardt forbi før den sitter i brystkassa med ett dunk!

Kvaliteten på denne filmen vil jeg påsta er en av de beste på markedet, så; Anbefales!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2007 15.56.58 #68 av 94
Postet av: 1080p
Hei Tommy ! Hvilken Elkjøp hadde 3 filmer for kr 500.-
Pioner PDP 508XD, Yamaha RX-V1800, Toshiba HD-E1, Infinity Kappa (6.2i , Video seriesII), Mirage BPS-150 sub, XTZ99W12 sub, PS 3,
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2007 17.54.17 #69 av 94
Vintebro, hvis det sier deg noe.

Det gjelder sikkert flere steder, stod i reklamen jeg fikk fra postkassa.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2007 18.32.33 #70 av 94
Postet av: 1080p
Takk for info !! Det er jo billig :D :D
Pioner PDP 508XD, Yamaha RX-V1800, Toshiba HD-E1, Infinity Kappa (6.2i , Video seriesII), Mirage BPS-150 sub, XTZ99W12 sub, PS 3,
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2007 23.00.00 #71 av 94
Postet av: Torja
Yupii, mens jeg var på jobb kom postbudet med en film til meg...
Skal skrive her senere i morgen hva jeg syns om den.

Filmen inneholder mye action med mye selvironi og humor. Alle de tidligere figurene fra de to første filmene er her igjen. Oppskriften er som tidligere og de som likte de to første filmene vil like denne også.

Bildekvaliteten er meget god. Skarpt. Men noen mørke scener med mye grønt og lyse blått i. Her kunne det bli litt "disig" i bakgrunnen. Ikke så veldig dybdeskarpt som jeg har sett i andre filmer. I andre scener var det veldig bra, spesielt i utendørs scenene.
Lyd i PCM 5.1, hva kan man si, veldig god lydmiks og bruk av bakkanaler innimellom som er en fryd å høre. Lett å leve seg inn i filmen. Pirates of The Caribbean.JPG Pirates of The Caribbean.JPG ( 128,240234375 KB) Vist 617 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2007 16.58.37 #72 av 94
Postet av: jivac
Bestilte 3 filmer fra Amazon.com 21.11.07, valgte den "nest raskeste" leveringsalternativet, og fikk filmene i går. 8 dagers levering er absolutt ikke værst til den prisen.

Har ikkle fått sett disse 3 enda, skal skrive litt når jeg har sett filmene.





Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2007 13.47.03 #73 av 94
Bilde: Til tider meget godt med bra kontrast og skarphet i bilde, men har tendenser til litt digital støy. Når hackeren Matthew har en pistol rettet mot hodet ved strømverket og McClane kjører over Mai og havner i heisesjakten kan man se at det er en fin flyt og bra dybde i bildet.

Lyd: Skytescenen ved starten av filmen når John McClane skal hente hackeren Matthew Farrell og blir beskutt smeller godt med en bass som går dypt og dynamisk mot brystet. Dialogene kommer tydelig fram og har ikke noe og utsette på der. Må bare si at dette er en rå film med massevis av heftige actionscener med en fortreffelig god lydkvalitet!

Denne anbefales!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2007 21.53.25 #74 av 94
Independence day
Bildet: Er relativt bra med gode farger jent over hele filmen, filmen er desverre preget av digital støy, dette er ikke synlig på menneskene men i bakgrunnen. Ellers er bildet relativt skarpt, det er ikke så skarpt at jeg jevnt over kan se skjeggstubbene til Will Smith ordentlig, men godt nok til å være en film som er utgitt 1996.

Lyd:
Dialogene kommer bra frem i filmen, det er jo en del kampscener i denne filmen, flyene skyter godt fra seg med laserskudd som suser over hodet ditt. Eksplosjonene mangler litt dynamikk og punch i bassen, men får fram det meste av detaljer. Alt i alt ett godt lydbilde, men desverre litt tamt til tider.


Die Hard 2:
Bildet: Fargene er også her gode, men det syntes at filmen er fra 1990. Det er litt flatt bilde, altså mangler litt dybde. Detaljnivå er helt greit, skulle ønske det var noe mer detaljer som kom til syne enkelte ganger.

Lyden: Dialogene kommer også her godt frem også i i skuddvekslingens hete, men skuddene mangler litt puch i bunn, de sitter ikke i brystkassen som man ønsker. Musikken og effektene er i og for seg grei. Alt i alt en helt grei film som er midt på treet, ihvertfall kvalitetsmessig.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2007 21.45.08 #75 av 94
Bildet: Gode kontrast med fine farger, men fargene har en liten tendens til å bli litt utvasket noen ganger. Detaljnivået er ganske så godt, hvor alle detaljene i ansiktet syntes godt, gresset er også skarpt og har en god fargedybde. Det er litt for mye støy i bildet enkelte ganger, men ellers en god film iforhold til den vanlige DVDèn.

Lyd: Først syntes jeg lyden var helt grei, men ble litt skuffet. Jeg hadde glemt å aktivere "PCM" i menyen så jeg gikk igjennom noen av scenene på nytt. Dynamikken er nesten i toppklasse og sverdene klinger godt, enkelte ganger er lydbildet så detaljert at jeg hører blodspruten. Musikken er av god kvalitet og dialogene kommer godt frem. Alt i alt er dette en morsom film å se på, spesielt slagscenen i slutten av filmen, eller midt i filmen når dem frakter folket fra sakserne og må kjempe på isen, pilene suser godt i lufta og sitter godt i brystkassa. Når isen sprekker hører man at det er ett veldig "crispy" og godt lydbildet. Alt i alt er dette en film som anbefales!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar