Logo

HD signaler fra skjermkort til LCD/plasma

Skriv et svar
04.04.2006 09.04.11 #1 av 3
Postet av: killaz
Heisann!

Har nå gått til inn kjøp av ny LCD tv: 40" lcd 8ms 1366x768 (HDTV-forberedt)
og har dette skjermkortet: X800SE-256MB GDDR3 AGP8X

Ellers er spec: AMD Athlon XP 2600+, 2 GB PC2700 SDRAM. 1,5TB Med harddisker. Har tunet skjermkortet, kjører nyeste Catalyst control center.

Når jeg kjører HD filmer fra pc via VGA til lcd tv hakker det, jeg cloner skjermbildene slik at jeg har samme bilde både på pc og lcd i stua. Er det pga at jeg kjører 2 skjermer at det hakker?

Catalyst Control center har jo force HD oppløsning i settings, og jeg får krystallklart bilde, men hakker en del som sagt. Noen tips til instillinger som gjør at det går som varm kniv i smør?

Har tunet maskina med tunexp, og kjører ikke nevneverdige filer i reg eller startup... Noen anbefalinger?

Tenkte også å kjøpe trådløs mus/tast? Noen fine tips her? må se bra ut i stua seff!

EDIT : Bruker winXP PRO
takker på forhånd[/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2006 21.45.58 #2 av 3
Postet av: arntos
Hvor mye av prosessor kraften brukes under av spilling av HD? Fungerer det greit når du ser kun på PC skjermen da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2006 12.39.42 #3 av 3
Postet av: Ken
Hvis du kan spille av HD-filer fra PC'en til en vanlig monitor og det ikke hakker, så kan det være mange ting, men som arntos sier så tipper jeg at du ikke har kraftig nok prosessor til å kjøre HD-klipp av høy bitrate.

Jeg har selv en IBM ThinkCentre 3GHz som spiller HD-klipp helt super smooth, og en bærebar Thinkpad T42p med et kraftig ATI skjermkort som også spiller HD-klipp uten problemer.

Men hvis jeg da prøver å kjøre dette via min docking stasjon som har et DUAL MATROX skjermkort som bare kjører 2D så hakker det noe ute av en annen verden - klarer det rett og slett ikke - det er fordi mitt skjermkort i docking stasjonen er for dårlig (men jeg har ikke plass til et større da det må være mini PCI). Men jeg må kjøre dette da jeg ikke klarer å jobbe uten to skjermer!

Lykke til med HD-klippene!
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar