Logo

Hdmi kabler

Skriv et svar
20.04.2007 15.05.26 #1 av 4
Postet av: RogerN1980
Hvordan vet man at en hdmi kabel er bra? Hva bør man se etter? Er vel ikke alltid dyrest er best... Fant en på elkjøp til 449kr. Er den bra??

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... tabcontent
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2007 15.51.57 #2 av 4
Postet av: Torja
På korte strekk har det vel ikke så mye å si, men på lange som til en projektor på minst 10 meter, er det vel best at den er solid og godt isolert. Viktig med gull plett og litt tight kontakt flate slik at det sikrer best mulig overførsel av signaler. Den kabelen du viser til ser helt grei ut. Sikkert mange som har kommentarer til "kabler".
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2007 20.06.15 #3 av 4
Postet av: Rune
Som Torja sier så er det nok ikke så viktig på korte strekk. Viktig for meg er at plugg er solid og at den gir godt feste.

Bruker selv Monster sin HDMI. Den virker solid, men jeg syns kanskje den burde satt enda hardere i pluggene. Men det er nok desverre en svakhet med hdmi. (de faller lett ut)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.04.2007 08.48.48 #4 av 4
Postet av: orso
"Rune" skrev:Som Torja sier så er det nok ikke så viktig på korte strekk. Viktig for meg er at plugg er solid og at den gir godt feste.

Bruker selv Monster sin HDMI. Den virker solid, men jeg syns kanskje den burde satt enda hardere i pluggene. Men det er nok desverre en svakhet med hdmi. (de faller lett ut)

Har hørt flere si det om nettopp Monster sin. Selv om HDMI har en viss svakhet her, blir det forsterket hvis pluggene er for tunge.
Så det er lurt å kjøpe en HDMI kabel med gode, men ikke for tunge plugger. Det skal ikke være lett :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar