Logo

HDMI meg her... Hjelp, Pretty please... with sugar on top!

Skriv et svar
30.01.2009 22.25.42 #16 av 25
Postet av: Old Fashion
Finish - enten kirsebær (hvis den ikke er alt for rød - får se i morgen) eller sort.
Vi har mye kirsebær i annet møblement i forstue og stue, men TV'en, TV-bordet og komponentene er i sort, sort glass og litt sølv.

Dette blir fine greier!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2009 06.39.53 #17 av 25
Postet av: Jerome
Dette blir helt sikkert bra. Da blir det nye høyttaler i dag eller? :)
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2009 13.02.02 #18 av 25
Postet av: Old Fashion
Yepp, handlerunden i dag:

Innkjøpt 2 stk Dali Concept 6 i sort + tilsvarende senter hos Hi Fi Klubben. Pris 5.900,-.
Kjøpte høytalerkabler hos Clas Ohlson (OFC 2 x 4,0 mm2, 25 m for kr 398,-). (Så tips her på forum'et om 2 x 2,5mm2, men prisforskjellen var ikke så mye, så jeg valgt litt større tverrsnitt...det kan vel ikke være helt feil).
Optisk kabel for digital lyd fra DVD-spilleren, S/PDIF for digital lyd fra Get HD PVR og galvanisk skille til TV'en - alle kjøpt hos Clas Ohlson for ca hundrelappen pr del.

Skaarer TV-bord i sort glass (GAN 110 med lengre bein enn standard - 25 cm på første hylle og 20 cm på øverste (for plass til senter)). Hentet det hos Skaarer selv (hyggelig kar) - fikk med 4 ekstra bein på 25 cm også. Fikk 15% rabatt og betalte kr 3.400,-.

Monster-TV'en var for stor for bilen (plasma må stå under transport - det visste sikkert alle her bortsett fra meg), så den får vi ordne på mandag.

Skal begynne å koble litt i dag, og så er forhåpentligvis alt ordnet om noen dager.

Takk for alle tips så langt! (men ser ikke bort fra at jeg har noen koblingsspørsmål etter hvert... he he :? )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2009 13.54.02 #19 av 25
Postet av: Msport
Du har virkelig hygga deg på shopping i dag skjønner jeg? 8)
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2009 19.16.01 #20 av 25
Postet av: Zleepyme
Gratulerer med innkjøp av meget gode høyttalere :D
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2009 13.44.18 #21 av 25
Postet av: Old Fashion
Da er det surround i stua! Testet noen DVD'er med Dolby Digital - morsomt og høytalererne høres (etter mine ører) bra ut!
(Gleder oss til sylskarpt bilde også om en dag eller to... :mrgreen:)

Har lett litt på forum'et, men finner ikke noe direkte om følgende:

Tenkte å legge kabler inn i to medfølgende kabelskjulere (plastrør) på baksiden av tv-bordet, men alt kan vel ikke legges sammen i én pølse? Hvilke kabler legger dere sammen? Strøm for seg, og lyd og bilde sammen eller hva?

Tenkte også å legge høytalerkablene i egen kabelkanal langs veggene - bør vel heller ikke legge strømledninger(skjøteledniner) i disse heller skulle jeg tro... eller?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2009 15.25.36 #22 av 25
Postet av: Zleepyme
Du har helt rett i det at man bør separere signal og strømkabler. Dette for å hindre muligens forstyrrelser. Har selv ikke opplevd forstyrrelser av å ha strøm og signal ganske nærme seg, men jeg vet at enkelte har vært plaget med det, så det kan være best å være førevar.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2009 16.41.57 #23 av 25
Postet av: Jerome
Det som er viktig for å unngå crosstalk (det som kan skje her hvis strømlinja di forstyrrer signal/høyttaler kablene dine, se her:http://en.wikipedia.org/wiki/Crosstalk) er å lege de to type kablene langs hverandre i lange trekk. Å la dem krysse er løsningen.

Crosstalk er et veldig kompleks fenomen men det hjelper ikke noe å lege strømkablene sammen i en kabel kanal og alle de andre i en annen kanal hvis de to gruppene er veldig nære. Det er ikke en kabelkanal i plast som skal skjerme en kabel...
Hvor mye det har å si for hifi er veldig avhengig av hvis kablene dine er skjermet og følsomme eller ikke. Hører du en slags konstant støy som ligger rundt 50Hz, da kan det være lurt å gjøre noe med kablene dine.

Blir det film i kveld? :mrgreen:
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.02.2009 18.45.49 #24 av 25
Postet av: Old Fashion
Yepp, trolig noe som ser ut som en sviskesak kona har fått av søsteren sin - "Prime" (Thurman, Streep m.fl.) - som vi ikke har sett enda.

Vi får se om ikke Matrix, Kill Bill og andre ikke river skinna noe mer av pølsa hva angår den nye surround-følelsen...!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2009 02.20.33 #25 av 25
Postet av: Zleepyme
Filmer å anbefale med god surroundlyd er f.eks
Transformers
Iron Man
The Matrix som du nevnte...
Mission Impossible2
Batman Begins
The Dark Knight
Jason Bourne trilogy
Fast And The Furious
King Kong(den nyeste versjonen)
Mr and Mrs Smith
Master and Comander
Ringenes Herre filmene
Dracula
Jurrassic Park
Harry Potter filmene
Star Wars fimene

For å nevne noen :D
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar