Logo

HDMI og XBOX 360

Skriv et svar
31.08.2007 07.11.34 #1 av 6
Postet av: krekve
Har en gammel XBOX 360. Vil denne noen gang støtte HDMI eller må en ut å kjøpe en ny maskin for å få HDMI.

Er det tenkelig at det kommer en kabel som kopler eksisterende kontakt på XBOX 360 Premium med HDMI? Er dette i det hele tatt mulig?

Hvorfor skulle en ønske HDMI? Er dette for å få støtte for 1080p? Den XBOX 360 Premiumen jeg har i dag er koblet opp ved hjelp av component. Er det andre forskjeler?

Ser ikke filmer på XBOXen. Bruker den kun til spill. Til filmer benytter jeg min PS3.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 08.56.22 #2 av 6
Ja det finnes omformer, men er ikke noe poeng egentlig
http://www.nextag.com/Gefen-COMPONENT-A ... B6E0222305

Ja, du må kjøpe en ny maskin for å få HDMI, men spørsmålet er om du trenger det?

Med HDMI får du støtte for både lyd og bilde, imotsetning til component som kun tar bilde. Med HDMI har du støtte for 1080P istedenfor 720P.
Og Støtte for PCM.

Så hvis du har en stor skjerm/prosjektor med støtte for 1080p, kan du merke litt forskjell, ellers vil du ikke merke noe særlig forskjell vil jeg annta.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 18.32.03 #3 av 6
Postet av: Rune
Største forskjellen vil rett og slett være brukervennligheten med kun en kabel. Har selv versjonen med HDMI.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 19.12.25 #4 av 6
Postet av: kWern
Nevner nok en gang tilbudet til EB Games: http://www.ebgames.no/elite.asp
Bytt inn din gamle Premium, 5 spill du er lei, samt 99 kr, og få en svart Xbox 360 Elite med 120 Gb lagringsplass og HDMI-utgang (samt kabel!).

Jeg er selvfølgelig kjøpt og betalt av EB Games.... :shock: Eller kanskje ikke :?:

Du trenger ikke HDMI. Du får også 1080p med komponent eller VGA kabel. Litt avhengig av TVen eller projektoren din, kan du muligens få litt roligere og ørlite skarpere bilde med HDMI. På projektoren min, blir bildet best med HDMI, men TVen min liker bedre komponent enn HDMI (som gir flimmer).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 20.08.11 #5 av 6
Postet av: Rune
På HD DVD pressekonferansen i Berlin i dag uttalte Microsoft at det nå ville følge med 5 HD DVD filmer når man kjøper HD DVD spilleren til XBOX. Med en pris på rundt 1500 blir det jo et røverkjøp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2007 12.40.30 #6 av 6
Postet av: VannMann1
"Rune" skrev:På HD DVD pressekonferansen i Berlin i dag uttalte Microsoft at det nå ville følge med 5 HD DVD filmer når man kjøper HD DVD spilleren til XBOX. Med en pris på rundt 1500 blir det jo et røverkjøp.


Men vil dette tilbudet også gjelde i Norge ?

Toshiba har samme hd-dvd tilbudet i England, men ikke her i Norge, men
det var vell litt O/T.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar