Logo

HDMI uten bilde

Skriv et svar
17.02.2009 20.04.05 #1 av 5
Postet av: slmaland
Vell jeg har fått meg en ny TV for en stund tilbake. Jeg skal koble sammen dataen og tven, slik at jeg ser skjermbilde som jeg har på dataen til tv'en. Uansett, jeg har gjort dette før sett utallige filmer, plutselig nå nettopp skulle jeg se en film med noen kompiser så fyngerte ingenting, både tv skjermen og dataskjermen ble svart. Jeg prøvde og skifte ledninger med forskjellige hull etc. Noen som har peiling på hva som kan være galt?


Powerstrip kan ikke ha noe med dette å gjøre forresten, siden dette ble nylig instalert ?


Takker for svar mvh Mæland
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 20.50.28 #2 av 5
Hei og velkommen til forumet!

Her kan det være flere ting, men sjekk følgende:
1: I noen tilfeller må du først bruke en VGA-kabel og tilplasse innstillingene først.
2: Sjekk innstillingene på kontrollpanelet for skjermkortet og velg riktig skjerm
3: Du må i noen tilfeller ha en tastekombinasjon for å sende bilde til annen skjerm (spesielt på bærbare).
4: Oppdater driverne til skjermkortet
5: Sjekk kabelen
6: Aktivere riktig inngang

Håper problemet løser seg, hvis ikke så si ifra så kan vi grave dypere. ( Men da må du nesten oppgi flere spesifikasjoner.)

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 21.28.30 #3 av 5
Postet av: Rune
Powerstrip gjør kanskje at oppløsningen blir feil i forhold til tidligere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 21.59.10 #4 av 5
Postet av: slmaland
Tusen takk for gode tips Tommy, skal prøve noe av dette her nå før jeg sier ifra om det fyngerer eller ikke :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 22.01.41 #5 av 5
Postet av: slmaland
Og til Rune, selv om det er feil oppløsning burde det vell kommet bilde uansett hvis jeg ikke tar feil ? dette skal jo kunne endres etterpå uansett!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar