Logo

"HDTV monitor" vs "HDTV Ready"

Skriv et svar
26.04.2005 07.37.37 #1 av 6
Postet av: plastique
Bestilte akkurat en LG MW-42PM12X da jeg oppdaget at den var identisk med RZ-42PY10 bortsett fra høyttalerne og tuneren.

Men denne burde da ha dekket alle krav til HDReady logo men allikevel så merker de den ikke slik? Jeg fant et annet merke som het HDTV monitor.

Er det noen med større kompetanse enn meg som kan si om denne vil dekke det jeg trenger?
http://nordic.lge.com/sv/filedown.do?fi ... 2PM12X.pdf

og hvilken tuner anbefales å kjøpe, eller holder det med min gamle videospiller m/tuner?

Tenkte på sikt å kjøpe en stuepc tilkoblet nettverket hjemme slik at jeg får tilgang til bildealbum/filmer osv på hjemmeserveren. Ser at shuttle har noe lovende på gang: http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseact ... FA1E44ACFE

gleder meg :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2005 10.11.42 #2 av 6
Postet av: Rune
Såvidt jeg kan se så dekker den alle kravene til HD-ready logoen. Mulig at den PDF filen er beregnet på USA og dermed bruker de ikke det begrepet. Kan også hende at den ikke støtter 72+p og 1080i i både 50 og 60Hz (brosjyren sier ikke noe om Hz)

Jeg ville satset på en DVD opptaker som tuner. Helst en med komponentutganger.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2005 10.26.15 #3 av 6
Postet av: kjetilkl
"plastique" skrev:Bestilte akkurat en LG MW-42PM12X da jeg oppdaget at den var identisk med RZ-42PY10 bortsett fra høyttalerne og tuneren.

Men denne burde da ha dekket alle krav til HDReady logo men allikevel så merker de den ikke slik? Jeg fant et annet merke som het HDTV monitor.


Tror ikke denne er merket fordi den kom før merkeordningen. - Fikk PY10 i hus for en måned siden, og er kjempefornøyd etter at jeg stakk ut og kjøpte en Canal Digital box :D - eneste er litt graderinger (som jeg har hørt kan justeres bort(?)) og vifta som bråker litt mye til vanlig tv-titting (men slik er det visst på "alle" plasmaer :))
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2005 10.56.43 #4 av 6
Postet av: plastique
Er det vifter i disse?????
Høres ikke bra ut, vel får se hvor mye den støyer da.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2005 11.59.44 #5 av 6
Postet av: Knut
Jeg opplevde viftestøyen på PY10 som til dels sjenerende ... men har man på litt volum så merkes det ikke, og det er muligens en vanesak.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2005 18.07.59 #6 av 6
Postet av: plastique
Er jeg skikkelig heldig så er det kun RZ-42PY10 og ikke MW-42PM12Xsom har denne viften selv om de har samme panel

Men som oftest så har jeg lyd på når jeg ser på tv så om den ikke bråker altfor mye så går det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar