Logo

HERO og Prinsess Mononoke

Skriv et svar
15.12.2004 10.18.08 #1 av 8
Postet av: aLmAnZo
Jeg så Hero her om dagen, hadde spart den til en spesiell anledning, og hadde store forhåpninger til denne, jeg kan ikke si annet en at jeg ble veldig skuffet. Hvis du liker ekstremt usannsynlige filmer, med fysikk som er skummelt dårlig, er dette filmen for deg, folk som står i ro i lufta i 2 minutter og fekter som gærne *sukke*

Jeg har det også som regel å ikke poste bare negative ting i en tråd... og vil komme med en anbefaling:

Til alle som liker animasjonsfilmer, må jeg bare annbefale studio Gimli sine filmer.
Spesielt da Prinsess Mononoke, dette er en stjernefilm uten like, god lyd, spennende historie, og pen animasjon. Japanerene er flinke til å lage gode animasjoner, og spesielt Gimli. Ta for eksempell Chihiro og heksene, som slo både Shrek og (om jeg ikke tar helt feil) Finding Nemo, og vant Oscar for beste animasjonsfilm i 2003 (eller 2002, husker ikke).

Disse filmene minner veldig mye om disney i animasjons teknologi (de tegnede), men har en historie som går mye dypere, og ett budskap som ligger godt sjult i historien. God lyd er også ett kjennetegn for Studio Gimli. Min utgave av Chihiro og heksene (spirited away) har DTS ES også. For å skaffe disse filmene må du ta en tur innom Avalon om du bor i Oslo, bestille via internet (gjelder ikke Spirited Away, for den kan du kjøpe i sone 2 utgave overalt) eller på Outland i Trondheim. Sone 2 utgivelsene er dog ikke like gode som sone 1, men er absolutt verd en titt, sone 1 har bedre lyd, iallefall spirited away.

Til slutt:
Er det noen som har sett noen av disse filmene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2004 13.13.03 #2 av 8
Postet av: Whoracle
for de som har en smule kunstnerisk sans og skjønner at film ikke må være realistisk så er hero en knall film, annbefaler den på det sterkeste..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2004 14.40.56 #3 av 8
Postet av: LuxusHore
Jeg synes Hero er en fantastisk bra film....
Synes den er bra på alle måter.. Overdrevet: ja.. Men det betyr ikke at en film er dårlig av den grunn.....
____________
Altså... I am a Boy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2004 15.13.40 #4 av 8
Postet av: Alas
At man ikke liker Hero er en ting, men å si at den er dårlig blir nesten litt feil. Den er jo et visuelt meget bra laget. Historien er jo faktisk ikke så ille. Greit, mennesker kan ikke fly, men jeg tipper flygingen er basert på kinesisk tradisjon/tro osv. Men på en annen side, hvor realistisk er de mange filmene som kommer fra Usa f.eks? Jeg kunne kommet med mange eksempler der de overgår det som er mulig.

At Princess Mononoke er en bra film skal jeg være hjertens enig i.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2004 15.19.58 #5 av 8
Postet av: aLmAnZo
"Alas" skrev:At man ikke liker Hero er en ting, men å si at den er dårlig blir nesten litt feil. Den er jo et visuelt meget bra laget. Historien er jo faktisk ikke så ille. Greit, mennesker kan ikke fly, men jeg tipper flygingen er basert på kinesisk tradisjon/tro osv. Men på en annen side, hvor realistisk er de mange filmene som kommer fra Usa f.eks? Jeg kunne kommet med mange eksempler der de overgår det som er mulig.

At Princess Mononoke er en bra film skal jeg være hjertens enig i.



Jeg skrev heller ikke at filmen var dårlig, jeg skrev at den var utrolig urealistisk, og hadde dårlig kobling med de fysiske lover. Lyden var helt ok, og både kameraføring og teknikk var også fin. Men jeg syntes den ble vell usannsynlig. Hovedpersonen var jo så å si uovervinnelig. Men poenget med filmen, og moralen, kom godt frem. Så om mitt utsagn ble oppfattet som at filmen var dårlig, så må jeg bare beklage. Den hadde sine veldig fine scener, dog den døde og ble uinteresang i mine øyne etter hvert. Men det har jo blitt en bestselger, fordi om jeg ikke likte den, så er det nok mange som gjør det.

Edit:
Fint å se at folk har fått øynene opp for animerte slagere fra Asia
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2004 15.48.04 #6 av 8
Postet av: Alas
"aLmAnZo" skrev:

Jeg skrev heller ikke at filmen var dårlig, jeg skrev at den var utrolig urealistisk, og hadde dårlig kobling med de fysiske lover. Lyden var helt ok, og både kameraføring og teknikk var også fin. Men jeg syntes den ble vell usannsynlig. Hovedpersonen var jo så å si uovervinnelig. Men poenget med filmen, og moralen, kom godt frem. Så om mitt utsagn ble oppfattet som at filmen var dårlig, så må jeg bare beklage. Den hadde sine veldig fine scener, dog den døde og ble uinteresang i mine øyne etter hvert. Men det har jo blitt en bestselger, fordi om jeg ikke likte den, så er det nok mange som gjør det.

Edit:
Fint å se at folk har fått øynene opp for animerte slagere fra Asia


Da er det vel på sin plass med en liten beklagelse fra min side og. For du sa nemlig ikke at filmen var dårlig, men at fysikken var dårlig. Og det kan jeg være enig i. Men det er ikke et overtramp som er verre enn mye av det man ser i f.eks amerikanske filmer. I mine øyne vel og merke. Hovedpersonen var vel strengt tatt ikke uovervinnelig, han var god på en ting, han drepte jo ingen av de andre tre. :D

Animert film kan være meget bra det. Har sett noen, ikke mange men det jeg har sett er ganske bra. Men jeg liker jo slikt da.

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2004 23.28.23 #7 av 8
Postet av: Njål
"aLmAnZo" skrev:
Til alle som liker animasjonsfilmer, må jeg bare annbefale studio Gimli sine filmer.

Studio Ghibli, ikke Gimli.
Men ja, alle er vel verdt å se.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2004 13.56.42 #8 av 8
Postet av: aLmAnZo
"Njål" skrev:
"aLmAnZo" skrev:
Til alle som liker animasjonsfilmer, må jeg bare annbefale studio Gimli sine filmer.

Studio Ghibli, ikke Gimli.
Men ja, alle er vel verdt å se.


Stemmer, bare jeg som slurva litt, skrive måten er jo helt håpløs :p Men takk for reminding me :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar