Logo

Hitachi 37PD5200. Problemer?

Skriv et svar
14.03.2005 11.07.08 #1 av 13
Postet av: dr.phil
Har kjøpt meg en Hitachi 37PD5200 som jeg egentlig har vært fornøyd med. Med unntak av 2 ting :
1. Når man slår på tven så har jeg en slags flimring i ca. 2min. Dette skjer hver gang tven har vært av noen timer. Egentlig ikke noe stort problem, men kan det være feil på tven?

2. Vet flere som har opplevd støy fra noen av Hitachi tvene. Spørsmålet er : skal en plasma være helt stille?? Fra min hører jeg en konstant "summelyd". Den varierer når kontrasten endres på bildet. Kan også høre den svakt når jeg har lavt volum på.

Jeg har vært i kontakt med butikk og fått meget bra service (Expert på Hasle). Han skal sende meg tekniker fra Hitachi som kommer hjem og ser på problemet.

Er jeg sær, eller bør dette sjekkes??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2005 11.12.28 #2 av 13
Postet av: Rune
1. Denne flimringen bør ikke være der.

2. Plasma apparater lager i mer eller mindre grad summelyd. Hitachi er ikke blant de stilleste og man vil fint høre den i godstolen med lavt volum.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
14.03.2005 13.14.38 #3 av 13
Postet av: FILM
Hitachi er ikke blant de stilleste og man vil fint høre den i godstolen med lavt volum.

Har aldri hørt noen summelyd fra min 42" hitachi.Selv nå jeg skrur av lyden hører jeg ingen summenlyd. Er jeg i ferd med å bli døv :shock:
30.03.2005 11.58.02 #4 av 13
Fikk akkurat tlf. fra Hitachi.
TVen blir hentet hjemme imorgen.
Spennende og se om hva som blir gjort. Kjedelig å være uten tv en stund da.
30.03.2005 14.36.58 #5 av 13
Postet av: PS
Har samme lyd som du beskriver på min 42" Hitachi plasma.
Expert fikk denne sjekket av Strax TV service som var hjemme hos meg og hentet skjermen for sjekk på verksted.
Konklusjonen ble at dette var normal støy som alle plasma skjermer har.
Jeg synes den støyer alt for mye. Støyen ligger litt høyt i freksvens og er meget hørbar i en stille stue. :?
30.03.2005 14.53.19 #6 av 13
Det er det jeg er redd for :roll:
Men i og med at jeg også har flimringsproblemet, så må de jo gjøre noe
21.05.2006 16.19.36 #7 av 13
Postet av: kaytona
Har selv Hitachi 37PD5200, kanskje en svak summing men ikke noe mer en at jeg overlever. Har ikke blitt plaget ved tv titting eller noe slikt.

Men dere andre som har Hitachi 37PD5200, kanskje dere kan ta en titt på denne tråden og gi meg et lite tips?? Kanskje har dere koblet tv og pc sammen også..

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... highlight=
21.05.2006 17.00.30 #8 av 13
Hei

har ikke hatt dette problemet med oppkobling mot pc.

By the way, tv'en min ble hentet og flimringsproblemet forsvant! Fikk den tilbake kun et par dager senere.

Summingen er dessverre der enda, men den kan jeg leve med.

Men har et annet problem som er mye verre! I noen av kanalene får jeg audio som ikke synker med bilde! Ikke mange frames, men nok til at det irriterer. Merkelig nok kun noen kanaler. Jeg bruker std høytalerne som følger med. Noen med samme problem. Jeg trodde faktisk ikke dette var mulig.
22.05.2006 08.26.21 #9 av 13
Kan ikke si at jeg har hørt om dette før. Er litt usikker på om jeg forstår hva du mener... At lyden ikke synker?
22.05.2006 09.19.04 #10 av 13
Sorry, dårlig forklaring.
Ja, er faktisk en forsinkelse på lyden!!
Når en person snakker så kommer lyden noen frames senere.
Trodde først det var feil under sendingen av programmet, men ..
I tillegg er det kun på et par kanaler, husker ikke hvilke akkurat nå.

Jeg vet dette ikke skal være mulig, men det er faktisk sånn
22.05.2006 10.29.50 #11 av 13
Høres jo merkelig ut. Siden dette er kun er på noen kanaler så kan det kanskje ha noe med kvaliteten på signalene? Parabol eller kabel-tv signalene... Kan jo prøve å installere alle kanalene på ny, selv om dette høres for enkelt ut..

Visst du har dekoder så kan du jo gjerne se om det er forkjell på kanalene når du ser den på dekoderen...
22.05.2006 11.25.36 #12 av 13
Hei Kaytona

Takk for svar. Enig at dette høres merkelig ut.
Må innrømme at jeg hadde rynket på nesa hvis noen hadde skrevet noe tilsvarende i forumet.
Har ikke dekoder. Har Canal Digital kabel.
Tok en test sist og koblet opp en vanlig 14" crt ved siden av plasmaen og satte på samme kanal. Den har ikke det samme problemet!
Jeg er ikke gal og rørte heller ikke alkohol når jeg tok denne testen :lol:
22.05.2006 19.51.03 #13 av 13
Haha, hold deg til flaske i helgene :D

Det er ikke godt å si hva som kan være feil her, jeg ville i hvertfall sjekket alle ledninger.

Kabelen fra "veggen" eller kabeltv utaket skal gå rett inn i dekoderen uten, mange her flere tver og kobler på en forgrener mellom dekoderen og signelene.
Fikk beskjed av Bkk at dette skulle ikke gjøres her, skulle man koble flere tver på så skulle dette komme på vei ut av dekoderen igjen.

Men det høres jo ut om om dette er en sak for Hitachi igjen... Eller kanskje du kan prøve kabel tv leverandøren. De kan kanskje litt om dette.
Skriv et svar