Logo

Hjelp - Sony HW15 og lerret ++

Skriv et svar
15.06.2010 18.45.03 #1 av 2
Postet av: kvalen
Jeg skal innrede kjellerstuen (ihverfall store deler av den) til en enkel hjemmekino. Jeg har ingen peiling på dette fra før av, og håper på litt dyktig bistand fra dere.

Rommet er 417 x 537, se plantegning av rommet her. Dette betyr at avstanden mellom projektoren og lerrettet vil være ca 370-380 cm. Det er kun ett lite vindu i rommet, og det skal jeg blende igjen, slik at det ikke kommer noe lys via det. Eneste lys som kan komme er da via trappen fra 1. etg. Her tenker jeg å sette opp en form for gardin eller liknende, slik at rommet kan bli fullstendig (nesten ihvertfall) mørklagt hvis nødvendig.

Som projektor har jeg tenkt på Sony VPL-HW15. Noen som har innspill rundt dette? Billigste jeg har funnet, er 17990, vet dere om noen billigere? Har noen noen andre anbefalinger?

Hvordan det blir med lerret aner jeg ikke. Det eneste jeg vet er at jeg ønsker et rammespent lerret. Hvor stort lerret bør jeg ha? Kan jeg f.eks kjøpe et 104/106"? Bør jeg velge hvitt eller grått?

Når det kommer til reciever, tenkte jeg på Onkyo sine. Her er jeg også veldig usikker om jeg skal gå for TX-SR607B eller TX-SR608B. Prisforskjellen mellom disse er ca 2 500 kroner. Er sistnevnte verdt prisforskjellen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2010 20.16.35 #2 av 2
Postet av: Gorm
Du er definitivt på rett spor med HW15. Når det gjelder lerret, så ville jeg valgt lerret mellom 100 og 106 tommer, med grå duk. Dette med mindre du maskerer alle vegger, gulv og tak med noe som ikke reflekterer lys (f.eks molton). I et hel-maskert rom er nok hvit duk å foretrekke, da rommet ikke vil gi refleksjoner som vasker vekk sortnivået.

Når det gjelder receiver så bør du også vurdere Yamaha og kanskje Denon.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar