Logo

Hjelp til htpc

Skriv et svar
25.05.2006 22.46.33 #1 av 5
Postet av: censor
Hei,

Jeg har en panasonic AE700 som jeg er veldig fornøyd med.

Har nå tenkt å oppgradere til en erstatnings htpc (den jeg har er for gammel og treg til å se skikkelig film med).

Har tenkt å legge en 20.000 kr i dette prosjektet, men selv om jeg har kikket litt rundt har jeg ingen anelse om hvor jeg skal begynne...

Er det noen som har forslag til handleliste basert på egne erfaringer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2006 01.15.22 #2 av 5
Postet av: Rikky
Sikker på at du trenger en PC til 20.000? Du får mye PC til den prisen, men du bør kanskje nevne hvilke krav du stiller til en HTPC, med andre ord, hva skal du bruke den til? Du kan slippe unna mye billigere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.05.2006 20.29.55 #3 av 5
Postet av: censor
Godt poeng der - skal forsøke å gi litt mer info...

PC'en skal være lydløs, det er nesten det aller viktigste. Samtidig ønsker jeg en maskin med en heftig prosessor, slik at jeg får maksimal kvalitet på filmer osv (har hørt man må kjøre heftige greier for å få full trøkk fra ffdshow blant annet).

Videre skal maskinen kunne kjøre TV inn, og ta opp tv med god kvalitet.
Det er et pluss om jeg kan spille spill osv på maskinen, selv om det nok ikke blir så ofte...

Maskinene vil ideelt sett også bli brukt som server for hjemmesiden min og privat nettverk.

Herligheten trenger absolutt ikke koste så mye (fordel om den er rimeligere selvsagt!). Har sett at komplett har en ferdig pakke - er den noe tess?

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10157
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.07.2006 09.56.21 #4 av 5
Postet av: wizaerandir
på hw.no ligger det en lang og utførlig, om enn noe uferdig, guide til htpc i mange deler. den kan gi svar på ganske mye når det gjelder programvare og krav til maskinvare. skjønt den beskriver en nokså dedikert htpc er det i alle fall mulig å få endel gode tips derfra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.07.2006 16.00.43 #5 av 5
Postet av: Hexada
En ting som er viktig er utseende, skal herligheten stå i en krok eller kan den få hedersplassen som midtpungt i stua? Pimp eller style?

Den PCen du referere til er absolut et greit kjøp mht. prisen.
Skal du derimot kople PCen opp mot en reciever på et flerkanalsannlegg vi dette by på problemer viss du har et flerkanals annlegg. Prosessorvifta kan bråke litt og 3D kortet kan være litt slapt i fisken til santidsprosesering viss du har flatkjerm (LSD/Plasma) i og med at alt minne går gjennom hovedkortet forde den ikke har eget mine.

Spørsmålet er om du er fornøyd med et godt kjøp eller vill du ha noe av det beste til DITT bruk?
Å bygge selv er det beste viss du har muligheten eller la komplett bygge for deg ;D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar