Logo

Hjelp til kobling pc->tv mangler lyd ELLER bilde

Skriv et svar
08.07.2005 12.19.33 #1 av 4
Postet av: brukernavnet
Ikke lett å være grønn....

Blir veldig glad om noen har mulighet til å hjelpe;

Utstyr som skal kobles sammen;

QPV37" uten høyttalere
Bærbar PC m/tv-ut
Enkelt SONY stereo-anlegg

Scenario 1:
Bruker Scart-kabel og kobler bærbar(s-video+lyd fra pc til tv) til scart2(full) og lyd fra stereoanlegg til scart1(halv).

Resultat: Bilde i svart/hvitt og lyd fra den siste tv-kanalen jeg så på...

Scenario 2:
Bruker Scart-kabel og kobler bærbar(s-video+lyd fra pc til tv) til scart1(halv) og lyd fra stereoanlegg til scart2(full).

Resultat: Ikke bilde i det hele tatt, men lyd fra den bærbare...

I begge tilfellene er det det normalt bilde og lyd fra vanlige tv-kanaler.

Takknemlig for all hjelp jeg kan få slik at jeg kan få både lyd og bilde i farger fra bærbar OG mulighet til å få lyd gjennom stereoanlegget fra TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.07.2005 17.24.56 #2 av 4
Postet av: Bøgge Bakken
Grunnen til at bilde blir svart er at kontakten er RGB (http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_scart.asp). Du kan se i menyene på TV-en om du kan stille om SCART kontakten fra RGB til S-video.

Men hvorfor kobler du lyden via TV-en? kan du ikke bare koble denne direkte til lynanlegget? På de jeg kan se på deal.no så har denne TV-en både VGA og egen S-video inngang. Å bruke VGA vil gi et mye bedre bilde en S-video fra PC.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2005 21.05.17 #3 av 4
Postet av: kurtinge
ja vga gir mye skarpere bilde, svideo blir det mer blurry og uklart...eg og prøvde med svideo på min 42" plasma fra dataen og da ble det litt slakks tåkete bokstaver og sån ikke so lett og lese alt lissom, men så koblet eg vga kabel til og da ble det meget klart og man kunne lese alt helt fint.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2005 21.44.16 #4 av 4
Postet av: Rune
Som nevnt tidligere i tråden så kan du ikke koble s-video til en RGB scartinngang (full) Du må bruke den andre inngangen og i tilegg må du sjekket at TV'n er satt til S-video signal på scart. Og kjør lyden direkte til anlegg.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar