Logo

Hjelp til PDP 435 HDE

Skriv et svar
08.05.2005 11.31.46 #1 av 6
Postet av: Knut
Hei,
jeg lurer på om PDP 435 HDE har s-video inngang. Står det i databasen her på forumet, men bakpå den eksterne tuneren står det utgang ...
det må da være mulig å koble til s-video-kilder til denne TVen?
Jeg skal koble til en Harman/kardon AVR 235 til plasmaen, slik at jeg får skjermmenyen opp på TVen i stedefor å knote med innstillinger på det lille displayet på forsterkeren.
Har koblet s-video fra monitor bakpå H/Ken og til s-videoen på den eksterne pioneer-tuneren, men får ikke opp noe bilde.

Er det noen med PDP 435 HDE eller tilsvarende som kan hjelpe meg med dette?

Altså: jeg skal koble til s-video-kilde til 435 HDEen
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 11.49.27 #2 av 6
Postet av: Runel
En mulighet er vel å kjøre overgang fra s-vhs til scart på en av scartene. Har du prøvd det? Den skal ha s-vhs inngang i front iflg pioneer.no kanskje ikke den peneste løsningen dog..
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 11.55.37 #3 av 6
Postet av: Knut
Det er ikke en permanent løsning, det er bare slik at forsterkeren skal bli innstilt skikkelig. Etterpå fjernes ledningen ...
Tror muligens jeg ser en løsing på dette, da ved bruk av s-video til scart som du sier ...

Men kom med forslag
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 12.52.18 #4 av 6
Postet av: Rune
Det er s-video inngang på denne. Den befinner seg i front av boksen sammens med inngang for kompositt og pc.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 13.17.45 #5 av 6
Postet av: Knut
"Rune" skrev:Det er s-video inngang på denne. Den befinner seg i front av boksen sammens med inngang for kompositt og pc.


Ok, takk skal du ha Rune. Skal avgårde til svigefar nå og koble ferdig. Han har kjøpt seg 435 HDE, H/K AVR 235 og 5.1 Klipsch (?) in-wall høyttalere med 10" subwoofer.
Misunnelig på den skjermen!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.05.2005 15.14.04 #6 av 6
Postet av: Knut
Da var alt fikset. Litt flaut å ikke tenke på at det er innganger i front på Pioneer tuneren ... men nå er alt i boks. Det er så mye enklere å stille inn forsterker med skjermmeny!
Ellers må jeg si at 435 HDEen er en meget god TV. Jeg ble imponert bare ved avspilling fra billig dvd-spiller (les 400-500 kr) og billig scart-kabel. Dvs. at skjermen har mye mer å tilby, skulle likt å sett den med HDMI/DVI
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar