Logo

hjelp til valg mellom patos lyric 402 og psb image t65

Skriv et svar
14.04.2006 07.19.56 #1 av 4
Postet av: kubikken
hei. valgets kvaler kommer over meg som et skudd fra klar himmel no i påsken. en eventuell oppgradering av høgtalere står for tur. etter mye grubling, litt høring og mye lesing har eg fortsatt ikkje blitt klokere. ingen av høgtalerene eg har hørt på var dårlige. men noen passte mindre til mine ører enn andre. har hatt en runde å hørt litt;

psb image t65
klipch rf25
qln 604mk2
patos lyric 402 (usikker på om det er mk1 eller mk2)
b&w 604 s3
dali suite 1.7
dali consept ettelleranna

har b&w 603 s2 selv i nuet. dei blir drevet av en pioneer vsx 1015-s. forsterkeren hadde eg ein god plan på å beholde.

etter å ha hørt på disse, hører stort sett på metall. sonata artica, nightwish, metallica, ac\dc, og musikk i den sjangeren. noe listepopp og slikt går og..

eg er ikkje på nåkken måte intressert i dei som meiner cerwin vega er bra, heller ikkje dei som roser sine egne høgtalere i sky og mener allt anna er dritt.

prisklassen ligger på rundt 10k for et høgtalar par. er open for alle forslag. men er mest intressert i litt valg hjelp ang psb t65 vs. paots lyric 402. hvilke høgtalere som er det besste valget for min del.??

det hele skal utvides til surround med skapelig subb på sikt og når eg berre får bytta bolig.

de skal brukes på et heller lite rom til å begynne med, men det skal utvides på sikt. så eg er intressert i litt trykk (bakgrunns støy når eg støvsuga) hehe.

noen som kan komme med fornuftige innspill på hva som er bra, eller mindre bra med de forskjellige høgtalere?
bw 601 og 603 pioneer 1015
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2006 12.17.00 #2 av 4
Postet av: boly
Litt på tynn is her men tror psb t65 leverer mye mer av varene du er etter.

Det er mange som mener disse er en høytaler som virkelig kan gjenngi lyd høyt og rent.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2006 09.11.23 #3 av 4
Postet av: bloddoping
Kanskje litt off-topic dette men...

Jeg slet ganske lenge med å finne noen høyttalere som funket for min musikkstil (metal) og endte opp med DALI AXS10K som fronthøyttalere. Disse spillte høyt samtadig som de ga bra punch når de doble stortrommene går for fult.
For å få enda mere trøkk ekspanderte jeg med en DALI Suite S1.5 sub etter kort tid som hjelper til på det verste.
Etter dette ble det bare mer Dali høyttalere.

Men for å runde av så funker Dali ganske så bra i mine ører for denne type musikk uten at det skal koste så alt for mye.
For a minute there I lost myself.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2006 09.58.04 #4 av 4
Postet av: kubikken
hmm, etter det eg har hørt på dali sine høgtalere er det litt mye mellomtone på de, sånn at de kansje høres litt grautete ut i forhold til b&w iallefall. så der må eg nokk skuffe deg litt men det er min erfaring med dali. synes det er bra du kommer med inspill iallefall. blir jo klokere av det og :)
bw 601 og 603 pioneer 1015
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar