Logo

Hjemmekino og blokk

Skriv et svar
31.07.2005 14.29.12 #1 av 7
Postet av: Bøgge Bakken
Nå har jeg endelig fåt kjøpt meg en leilighet og har tenkt å ta med meg hjemmekinoen. Det jeg lurer på hvor lytt det er i slike blokker (Blokka er av betong og bygget i 1973). Har liksom ikke lyst til å bli uvenner med de andre i blokka. Leiligheten jeg har kjøpt ligger i 1. etasje og på enden så det blir bare naboen på den ene siden og naboen som bor over. Noen enkle og rimelige ting man kan gjøre for å begrense støy til naboen (uten å dempe volumet selvsagt)? Hjelper det å sette høyttalere på heller f.eks.?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.07.2005 17.18.46 #2 av 7
Postet av: pnerbye
Det er et kjent triks å plassere høyttalere på betonghelle med liggeunderlag under. Dette skal hindre bassen i å forplante seg nevneverdig i bygningen. Poenget er å flytte luft. Det skal heller ikke plage naboene nevneverdig.

Det spørs om du ikke også bør roe volumet litt hvis du ikke skal igjennom omfattende arbeider med lydisolering av rommet.

Er du smart så allierer du deg med naboene fra første stund for å finne ut av akseptabelt volum og for å bli enige om at de sier ifra før politiet blir tilkalt! :D
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2005 04.45.51 #3 av 7
Postet av: loften
det jeg ville gjort var å montere noen rumpe ristere i sofaen,da det er bassen som forplanter seg.det fungerer meget bra for meg. :D :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.08.2005 10.23.30 #4 av 7
Postet av: Bøgge Bakken
Hun som bor over meg er vist ei gammal dame. Gamle damer er vel potensielle til å ringe vis de hører litt bråk.

romerister har jeg tenkt på, men da må jeg nok bytte stoler. Har 2 reklinere og ser vanskelig å montere romeristere i disse. Skal få snudd en av stolene for å se hvordan mulighetene er. Har du noen billig romperister og forsterker å anbefale?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2005 02.11.49 #5 av 7
Postet av: loften
ljudia i oslo har noen til 500,.- kr stykket må ha 2 i en 3 seter.fungerer bra!bruker en gammel og enkel 70w går også bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2005 07.37.47 #6 av 7
Postet av: Bøgge Bakken
http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=930327%20&cart_id=

Denne du mener? Den 14cm i omkrens og bude være mulig å få i stolene mine. Bare få tak i meg en steroforsterker. Takker for tipset.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2005 01.33.06 #7 av 7
Postet av: loften
den ja.fungerer bra til den prisen. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar