Logo

Hjemmekino og musikkanlegg i ett

Skriv et svar
10.01.2007 22.00.43 #1 av 7
Postet av: nr99
Heisann folkens!

Henvender meg her fordi jeg er helt grønn når det gjelder lydanlegg. Jeg håper noen kan gi meg tips om hva jeg kan kjøpe og hva jeg bør unngå. Jeg ønsker altså et hjemmekino-anlegg som også er dugendes til å spille musikk. Og for å være ekstra kravstor så ønsker jeg, men ikke et krav, at bakhøytalerene er trådløse 8)

Jeg vet at hjemmekino og musikkanlegg egentlig er to forskjellige fagområder, men jeg har ikke mulighet til å kjøpe to dyre systemer. Anlegget bør også ha en dvd-spiller med HDMI og ligge i 10 000 klassen.

Noen tips til en kravstor amatør?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2007 19.01.20 #2 av 7
Postet av: AndreWerdenskrieg
Litt sent men...

Du kan se litt i denne tråden:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=8355

Angående trådlöse surround/bakhöyttalere, så er det noe man bör ta med en klype salt. Höyttaleren må ha ström og dermed må du ha en strömkabel pr. höyttaler, ergo den er ikke trådlös.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.01.2007 23.37.59 #3 av 7
Postet av: leiffig
"nr99" skrev:Heisann folkens!

Henvender meg her fordi jeg er helt grønn når det gjelder lydanlegg. Jeg håper noen kan gi meg tips om hva jeg kan kjøpe og hva jeg bør unngå. Jeg ønsker altså et hjemmekino-anlegg som også er dugendes til å spille musikk. Og for å være ekstra kravstor så ønsker jeg, men ikke et krav, at bakhøytalerene er trådløse 8)

Jeg vet at hjemmekino og musikkanlegg egentlig er to forskjellige fagområder, men jeg har ikke mulighet til å kjøpe to dyre systemer. Anlegget bør også ha en dvd-spiller med HDMI og ligge i 10 000 klassen.

Noen tips til en kravstor amatør?


Hei.
Jeg var egentlig ute etter det samme som deg, men etter å ha sjekka litt rundt på nett, samt snakket med et par stykker som har trådløse bakhøyttalere, droppa jeg dette. Det ble sagt at det var nok at en person stod mellom høytt og anlegg, så mistet den høytt signalet.
Jeg endte opp med en Harman Kardon HS-500 fra Deal.no, kostet knappe 14000,- men den spilte musikk langt over hva jeg hadde forventet. (og jeg hadde forventet endel) I tillegg er det lite plasskrevende, med unntak av sub'en som ruver bra.
cape
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2007 21.54.17 #4 av 7
Postet av: nr99
takk for svar folkens. Jeg har droppet ambisjonene om "trådløse" høytalere.

Var å så på lillebroren til Harman/Kardon HS-500, og likte det jeg hørte. Den du nevnte blir litt i dyreste laget. Prøver å holde meg rundt 10 000. Snuser litt på Samsung HT-P1200R nå. Ser sexy ut og en grei pris. Har laget en egen tråd på akkurat den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2007 22.56.11 #5 av 7
Postet av: Jack_is_back
Har selv hatt HT-P1200,i akkuratt 3 dager....utrolig mye viftestøy ifra både suben og hovedenheten......
Føyer meg inn under tilhengere av HK HS100/300/500(300/500 har HDMI)....selv om jeg hadde problem med min første HS500,men regner med at det er tilfeldig....
Har en HS100 hjemme nå på lån,i påvente av å få en ny HS500....,og må si at t.o.m HS100 gjør en jobb som HT-P1200 ikke kommer i nærheten av.....
Dessuten så får du HS300 får du for omtrent samme pris som HT-P1200...
Det var nå ihvertfall mitt råd... :-)

"nr99" skrev:takk for svar folkens. Jeg har droppet ambisjonene om "trådløse" høytalere.

Var å så på lillebroren til Harman/Kardon HS-500, og likte det jeg hørte. Den du nevnte blir litt i dyreste laget. Prøver å holde meg rundt 10 000. Snuser litt på Samsung HT-P1200R nå. Ser sexy ut og en grei pris. Har laget en egen tråd på akkurat den.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 01.51.58 #6 av 7
Postet av: nr99
Godt innspill. men det er 2500 i forskjell på de to systemene og jeg synes samsungen er mest sexy. dette blir ikke lett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2007 12.53.51 #7 av 7
Postet av: leiffig
"nr99" skrev:takk for svar folkens. Jeg har droppet ambisjonene om "trådløse" høytalere.

Var å så på lillebroren til Harman/Kardon HS-500, og likte det jeg hørte. Den du nevnte blir litt i dyreste laget. Prøver å holde meg rundt 10 000. Snuser litt på Samsung HT-P1200R nå. Ser sexy ut og en grei pris. Har laget en egen tråd på akkurat den.


Jeg luktet også på Samsng HT-P1200R, men den passet ikke inn plassmessig, ellers så den topp ut. Men har jo hørt i det siste at mange klager på støy fra 1200. HS-500 er helt stille, men jeg har hatt endel problemer med å få fjernkontrollen til å virke som den skal, men det er kun når jeg har tv'en på. (Samsung LE46M5) Det samme skjer med fjernkontrollen til Force sat.tuner også, vet da pokker hva som forstyrrer signalet fra fjernkontrollene. Må kanskje prøve support hos Samsung...?
cape
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar