Logo

Hovedkort med HDMI utgang

Skriv et svar
27.04.2007 19.29.21 #1 av 4
Postet av: tower
Hei !

Har bygd ny pc med Abit Fatal1ty F-I90HD Hovedkort og Tatung 42" LCD tv. Bilde er ok , men jeg får ikke frem noenen lyd via HDMI tilkoplingen.

Tipps på hvordan dette lar seg løse mottas med takk :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.04.2007 20.17.31 #2 av 4
Postet av: Blueflame
Mulig du bare trenger et lyd program innstallert. Fulgte sikkert med Hovedkortet ditt. En cd med lyd driver og programvare. Tipper du vil finne en måte å stille lydutgangen via HDMI med et lydprogram.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.04.2007 10.29.01 #3 av 4
Postet av: cm630et
Står litt om dette i manualen på side 1-19:

[quote]HDMI1: Connects to multimedia devices of HDMI protocol.
To enable this HDMI function, you will have to:
(1) Leave the [ATI HDMI Controller] option in the BIOS Setup Menu “Advanced
Chipset Features” at its default [Enabled] setting.
(2) Install the “Realtek Audio Driver”.
(3) Install the “HDMI Audio Driver”.
(4) Make sure to select “HD Audio rear output” as the sound playback device in the
“Sounds and Audio Devices Properties” through Windows’ Control Panel.
[/quote]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2007 16.56.02 #4 av 4
Postet av: eCo
Hei.

Har akkuratt kjøpt meg ny HTPC med samme hovedkort og hadde samme problemet. Prøvde alt som karene ovenfor nevnte, alle rare innstillinger, men ikke f--- om det funket.

Utgangspunktet mitt var at jeg hadde lyd på noen av oppløsningene, men ikke på den som gav meg skarpt bilde.

Det jeg gjorte (dvs, det som fikk det til å funke) var en driveroppdatering fra Realtek. http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false#High%20Definition%20Audio%20Codecs

Jeg lastet først ned en øverste "Vista Driver (32/64 bits) Driver only (ZIP file", restarta men ingen lyd. Så nå for nøyaktig 15 min siden lastet jeg ned "ATI HDMI Audio Device" fra samme side. DA funket det! Har irritert meg grønn over dette, spurd og prøvd og spurd enda mer :oops:...Men det funker hos meg nå, og er glad for det :lol:

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=23&PFid=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false#AC ligger driverene til AC`97. (er ikke dette vanlig via jack?) Har ikke komt så langt at jeg har fått installert de enda. (Vet ikke om jeg tør, vil ikke ødelegge oppsettet :P )

Håper du finner ut av det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar