Logo

Hva er "clamp pulse"?

Skriv et svar
13.04.2011 13.16.35 #1 av 3
Postet av: shennieh@yahoo.com
Jeg oversetter en projektortekst og lurer på hva "clamp pulse" er på norsk. Vi har "Clamp Pulse 1" og "Clamp Pulse 2" og forklaringen "Usually, image adjustments are made automatically by the projector. But, when the brighter colors of the projected image becomes blurred, these adjustments are required. "Clamp Pulse1" is to adjust the clamp position, and "Clamp Pulse 2" is to adjust the clamp width. These are about adjusting the black and white level".

Er den noen som vil dele sine kunnskaper med meg?
:?: :shock:
Uvitende
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.04.2011 16.00.34 #2 av 3
Postet av: Rune
Jeg må innrømme at dette begrepet er ukjent for meg og jeg kan ikke huske at jeg har vært borti det det begrepet tidligere (selv om jeg har jobbet som TV repratør :-))

Men jeg googlet litt og jeg tolker det litt slik at det er størrelsen på et signal(i spenning og lengde) som får strømforsyningen til å bryte sammen.
(basert på denne linken; http://www.webopedia.com/TERM/C/clamping_voltage.html)

Hvis jeg skulle oversette det til projektoren så kan det være hvor mye lys og og hvor lengde det er snakk som man justerer på. På gamle analoge projektorer ville mye lys føre til mye strømforbruk. (digitale projektorer har ikke samme problem siden lampespenningne er lik uansett)

Dette er uansett et skudd fra hoften og jeg setter pris hvis noen har andre vinklinger på dette.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2011 07.10.05 #3 av 3
Postet av: shennieh@yahoo.com
Takk for innspill!
Jeg fant en illustrasjon som kanskje dere som har terminologien inne får mer ut av enn meg. Med tegninger er det kanskje tydeligere hva det er.
Setter stor pris på hjelpen :biggrin:

Uvitende
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar