Logo

Hva gir best bilde?

Skriv et svar
08.12.2005 12.34.27 #1 av 2
Postet av: Scorn
Har følgende utstyr:

En Yamaha RX-V757 Receiver.
En Xbox (og en Xbox 360 så snart jeg får tak i en)
En Panasonic PT-AE700E prosjektor.

For tiden står prosjektoren på gulvet og xboxen(video) er koblet til prosjektoren med en Monster Xbox XGL400 Component Video kabel og lyden er koblet til forsterkeren med en Monster Xbox XLW100 Optisk Toslink optisk kabel. Begge disse kablene er på 3 meter og gir supert bilde og super lyd.

Men - nå har jeg fått det for meg at jeg skal henge prosjektoren i taket og den blir da hengene rundt 12 meter unna resten av utstyret.

Kommer da til å koble komponent video kabelen til xboxen til forsterkeren i stedet og legge en type video kabel fra forsterkeren til prosjektoren.

Det jeg er usikker på er om jeg skal bruke komponent-video kabel eller hdmi-kabel fra forsterker til prosjektor. Hva gir best bilde?

mvh,
Hans-Petter
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2005 13.11.04 #2 av 2
Postet av: kWern
Hei.
Siden du allerede har så bra kabler, hadde jeg beholdt disse, og heller kjørt de til recieveren din, og skaffet en lengre komponentkabel ut fra denne og bort til projektoren. Kan ikke se at recieveren din har mulighet for HDMI, så komponent blir vel eneste reelle alternativ. HDMI gir litt bedre bilde, men oppløsningen blir like god. Kjøper du Premium edition av XBOX360, har denne komponent, og det er bare rykter som tilsier at det kommer en HDMI-kabelneste til 360en neste år. Enn sålenge er det kun analoge komponent eller VGA-signaler XBX360 kan by på.
Recieveren din har vel 2-3 komponentinnganger, så du kan koble både xbox, 360 og dvd-spiller på denne, og føre alt i én kabel til projektoren.
Alternativt kan du skaffe en videoscaler og kjøre komponent til DVI/HDMI fra denne, men det blir en god del dyrere.

Selv har jeg gjort en litt annerledes løsning, og har alle spillerne ved projektoren, og samler lyden optisk digitalt i én TOS-link kabel som går til forsterkeren. Har ikke merket noe tap av lydkvaliteten på dette, og har spart en haug med penger på komponent-/VGA-/SCART- og eventuelt DVI/HDMI-kabler. Ta gjerne en titt på stuekinoen min.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar