Logo

Hva i huleste er 2 x lyd - SPDIF-utgang

Skriv et svar
26.08.2006 16.40.29 #1 av 5
Postet av: øivindo
Er det RCA,Coax eller optisk lyd?
Grunnen til jeg spør er linken nedenfor og det finnes DVI - VGA adapter?

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128843
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2006 18.08.00 #2 av 5
Postet av: Rune
En rask titt i manualen til hovedkortet viser at det er 1 koaksial og en optisk lydutgang.

Såfremst man snakker om en DVI-I utgang så finnes det overgang til VGA. (De fleste skjermkort har DVI-I utgang)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2006 18.57.36 #3 av 5
Postet av: øivindo
"Rune" skrev:En rask titt i manualen til hovedkortet viser at det er 1 koaksial og en optisk lydutgang.

Såfremst man snakker om en DVI-I utgang så finnes det overgang til VGA. (De fleste skjermkort har DVI-I utgang)


Takker :lol:
tenker å bruke den på min flatskjerm(PV60)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2006 19.01.40 #4 av 5
Postet av: øivindo
"øivindo" skrev:
"Rune" skrev:En rask titt i manualen til hovedkortet viser at det er 1 koaksial og en optisk lydutgang.

Såfremst man snakker om en DVI-I utgang så finnes det overgang til VGA. (De fleste skjermkort har DVI-I utgang)


Takker :lol:
tenker å bruke den på min flatskjerm(PV60)


KAn man bruke denne pcen til HDTV når det kommer? eller må man oppgradere den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2006 18.48.22 #5 av 5
Postet av: hbakken
SPDIF "pøser" ut signalene uten å dekode de.
Jeg bruker spdif signaler ut fra pc til forsterker. Er det 5.1 i signalene spiller forsterkeren det. Både lydkort og mediaavspiller må være innstilt til å sende spdif signaler.

F.eks får jeg 24, Prison Break, Lost etc rett fra pc til tv og forsterker med godt bilde og 5.1 sorround så fort det er nedlastet:) Moro det! For å få dette til har jeg et Creative lydkort med en optisk tilleggsmodul og bruker optisk lydkabel til forsterker.
--------------------------------
Mvh Håkon
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar