Logo

Hva skal jeg velge??? LCD, Plasma?

Skriv et svar
29.08.2005 12.56.56 #1 av 3
Postet av: kjk1182
Har planer om å kjøpe meg nytt TV og har bestemt meg for flat-tv. Jeg har i dag et 18år gammelt tv som fungerer greit nok.

Når det gjelder bildekvalitet. Hvordan vil et billigprodukt fortone seg i forhold til mitt gamle tv? Det er så mykje skriverier om hd-klart osv. Hvorfor bør jeg velge HD klart tv? Hva med kontrast. Hva er minimum jeg bør velge?

Jeg tenker å investere ca 15000 i nytt apparat (32"). Noen anbefalinger?
Som dere ser av min gamle tv, så er jeg ikke noen "bilde freek"....

vennlig hilsen
Karl Johan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2005 13.26.18 #2 av 3
Postet av: boly
Skal du ha 32" er det bare lcd og velge i, plasma lages ikke så små versjoner.

Men fortvil ikke, ta deg en tur til de største kjedene og se selv hva du mener har det beste bilde, ikke la deg overtale til noe en selger mener er bra.

Går du for et annerkjent merke av siste modell, skal det litt til og bomme. Men ta en titt på disse: PHILIPS 32PF7320 hos elkjøp eller HUGOSON 3221 hos hifi klubben begge koster rundt 15000.-

Har selv philips lcd og har ikke angret et sekund på det.

Det skal også sies at du får meget gode lcd tver opp til 37" og 42" plasma for 15000.-, men jeg går ut fra at 32 er passe pga, avstand og størrelse på rommet du skal benytte.

Du bør velge HD klar tv pga. etter hvert kommer denne standaren til norge også, den er allerede og få på parabol, og kommer med fler kanaler der utover høsten. Vet du helt sikkert at du ikke kommer til og benytte deg av dette, kan du droppe det :wink: og spare noen kroner.

Kontrast og spec. på tv må man ta med en klype salt, da billige merker har en tendens til og ta i "LITT" vell mye, men som sagt tidligere bør du gå for annerkjente merker, og se selv om du blir fornøyd med bilde.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
30.08.2005 08.00.33 #3 av 3
Postet av: Baal-Zebub
Jeg kikket selv på Samsung LE32R41B / 51B. Synes ikke denne var så verst. Prisen ligger rundt dine krav. Se selv og gjør opp din egen mening om denne.
Skriv et svar