meland1978
Aktiv
E-post
Hei!
Jeg vurderer å kjøpe en LCD skjerm til 30000 kr og ha lest rundt på nettet. De 3 som skiller seg ut er Samsung (EISA vinneren), Philips (HDTV på 1080i) og Sony Bravia.
Er det noen som kan si hvem som er best? Hvordan fungerer de på vanlig TV signal og hva bør jeg gjøre for å få mest ut av kabel TV'en min?
Valgene mine:
* Samsung LE40M61B
* Philips 37PF9830
* Sony Bravia V40A10
Springo140
Aktiv
E-post
Ken
Aktiv
E-post
Jeg har selv en Sony KLV-V40 som jeg er STRÅLENDE fornøyd med. Jeg satt med samme lista selv, og havnet på Sony etter endel testing. Jeg bruker en HTPC og DVI-HDMI for et meget bra bilde. TV'en er også stilt inn Custom med kontrast, skarphet, farge, baklyst og gamma. Kjøper du denne, så kan du gjerne få mine innstillinger som en begynnelse!
Ser at prisen på komplett.no nå ligger på 27995,-
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313131&cks=PRL
Jeg har tatt noen screenshots av ItalianJobHD klipp for å teste sortnivå kontra det desktop'en klarer og det er mildt sagt imponerende.
http://cts.no/hosting/kite/default.cfm? ... lder=black (PS:store bilder)
Jeg har teste mye på denne, S32 og på Samsung sin og jeg liker virkelig bildet til Sony. Du vil ikke gå feil med denne skjermen, ser forøvring andre kommentarer jeg har skrevet om denne skjermen.
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?p=24808
mvh
Ken
| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Ken
Aktiv
E-post
Jeg har ikke testet på kabel-TV, men jeg regner med at et tuner kort i en HTPC vil gi det beste resultatet da du kan kjøre 720p DVI-HDMI rett til TV'en. Hadde vært gøy å høre om noen som har HTPC har testet dette?
PS: Jeg synes også at Sony har det helt klart beste designet!
mvh
Ken
| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
meland1978
Aktiv
E-post
"Ken" skrev:Jeg har ikke testet på kabel-TV, men jeg regner med at et tuner kort i en HTPC vil gi det beste resultatet da du kan kjøre 720p DVI-HDMI rett til TV'en. Hadde vært gøy å høre om noen som har HTPC har testet dette?
PS: Jeg synes også at Sony har det helt klart beste designet!
Hva er HTPC? Er det signaler som går inn i PC før de blir sendt til TV'en?
Så du anbefaler Sony Bravia. Har du kikket på Samsung (EISA vinner) eller Philips (1080i HDTV)?
P.S. Takk for rask respons.
meland1978
Aktiv
E-post
"Springo140" skrev:er dalende: Se denne siden: http://www.okelektriske.no/productview/145612/. kr 25990.00 inkl. moms.
Uansett, kanskje det er nå man skal holde hodet kaldt å vente, å vente, å vente.... til Sony senker prisen sin.
Hva syntes du? Liker du Sony, Philips eller Samsung best?
P.S. Takk for tipset! Super pris!
sollie
Aktiv
E-post
Prisen på Samsungen er vel ikke dalende, men euronics har kjøpt inn en del av den modellen, den spesifikke butikken (ok elektriske-hvor jeg har bestilt den btw) har et lite lokale, stenger 5 hver dag og ikke oppe på lørdager, få ansatte , som han sa til meg så behøver han ikke å tjene
så mye på tingene han selger, han er fornøyd vi er fornøyde.
Euronics forøverig skal vel ha 27998- hifiklubben skal vel matche det tror jeg.
Ser han har en del monster også.Er dette billig for dere som har det i hodet.?
http://www.okelektriske.no/page/products/105106/
Ken
Aktiv
E-post
Jeg har sjekket ut både Samsung og Philips. Kjempe skjermer det også, men jeg må bare si at de er så like at det er vanskelig å si hvilken som er "best". Jeg har alltid likt Sony og digger designet på min KLV-V40 som jeg synes er det best av de TV'ene du finner ute i dag
Philips kunne gjerne har gjort noe med designet, det ser ikke bra ut med den digre kanten rundt.
Når det gjelder lyd så har Sony ikke noe å skryte av, det er rett og slett dårlig. Fikk høre at S40 har bedre lyd faktisk, og det er den minste BRAVIA modellen. Uansett ikke noe problemstilling da jeg kjører et surround anlegg og høyttalerene i TV'en er derfor deaktivert. Bildet er en god del bedre på V-serien.
mvh
Ken
meland1978
Aktiv
E-post
Hører at Sony ikke har PC inngang. Stemmer det? Hvordan ser du på TV på den? Bruker du Digital boks, signal forsterker eller PC-TV tuner?
Er den ok til vanlig analog TV-bruk?
Ken
Aktiv
E-post
Jo, KLV-S32 og KLV-S40 har PC-VGA inngang, mens V-modellen ikke har. Jeg usikker på hvor mye bedre et VGA signal er kontra S-Video, men dette var null interessant for meg da jeg hele tiden skulle kjøre HDMI. Jeg ser TV via digital tuner og SCART RGB, samt kabel-TV via TV-kort i PC'en. Har ikke testet vha vanlig RF-antenne signal.
Jeg kjører en PC med DVI skjermkort ATI X800 så bruker jeg en DVI-HDMI adapter og en vanlig HDMI-HDMI kabel uten problem. Du kan selvsagt også koble til via S-Video - det har jeg testet med min bærbare som faktisk gir et helt greit bilde og bedre enn bildet fra DVD og Monster komponent (kun testet med WMWHD klipp).
Jeg vet ikke hvordan et bilde fra en DVD kjørt fra PC, S-Video ser ut - opp mot en DVD spiller og komponent, men jeg kan selvsagt teste. Her vil nok en god DVD spiller, gjerne med DVI eller HDMI ut gjøre en mye bedre jobb en PC og S-Video. PC-DVI-HDMI er dog helt overlegent bra!
mvh
Ken